Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hej, po przerwie wracam do tematu. Jednak decyzja jest na G21 ze względu na fakt, że potrzebuję mieć lepszy dostęp do bagażnika.

Dzieciaki 7,5 roku plus psiak miniaturka, ale bąki rosną :)


Wczoraj udało się otrzymać G21 330ix na wieczór i wrażenia baaardzo pozytywne, zawieszenie adaptacyjne działa dobrze, nie było denerwujących dźwięków. Sam silnik dynamiczny, samochód prowadzi się super. Komfort niesamowity po przesiadce z A45 :) Dzieci dziś pytały czy jedziemy limuzyną :)


Jako, że w tym miesiącu chcę już zamówić auto do produkcji na 2020 (potrzebna fvat), odbiór na marzec-kwiecień jest dla mnie ok - prośba o wasze sugestie odnośnie konfigu nad którym siedziałem chyba z tydzień patrząc różne opcje:

www.bmw.pl/myconfig/k0f0j0r0


Zabawa gestami czy HUD nie ma dla mnie sensu, po godzinie go wyłączyłem bo mnie drażnił, kamery 360 stopni jakoś za bardzo odwracały moją uwagę od otoczenia, chyba wolę klasycznie jedną na tył jak potrzeba.

Zastanawiam się nad skórą, ale to chyba jest tak, że w lato będzie gorąca (brak wentylacji) a w zime zimna (zanim się nagrzeje).

Co do foteli, ja lubię nisko siedzieć i tutaj dostałem info że jak nie będzie elektryki w fotelach to będzie można fotel jeszcze niżej ustawić.


Auto na 3-4 lata gdzieś


any ideas?


dzięki

Opublikowano

Bez dostępu komfortowego? Masz prawie wszystko z pakietu innowacji, aż tak hud Cię meczy? Alurat uważam ze w BMW jest świetny.

Ja za tydzień odbieram g21 330i bez xdrive

Jakie dodatki m performance bierzesz?

Aczkolwiek każdy mam wrażenie inaczej sobie konfiguruje, co w sumie jest fajne :)

Opublikowano
prośba o wasze sugestie odnośnie konfigu nad którym siedziałem chyba z tydzień patrząc różne opcje:

http://www.bmw.pl/myconfig/k0f0j0r0


Zabawa gestami czy HUD nie ma dla mnie sensu, po godzinie go wyłączyłem bo mnie drażnił

Ja HUD pokochałem, ale skoro sam już testowałeś, to nie ma sensu namawiać. Z gestów realnie przydaje mi się wyciszanie (dwa palce do przodu).


Strasznie namawiam natomiast do wyjechania na jakąś autostradę i przetestowania "Systemy asystujące kierowcy Professional". Droga opcja, ale nie wyobrażam sobie żadnego kolejnego auta bez niej. Nie da się opisać jak bardzo odciąża kierowcę na długich trasach. Włączasz, trzymasz tylko lekko (asekuracyjnie) kierownicę i kompletnie nie przejmujesz się na trzymaniem prędkości, odległości ani pasa jezdni.


Nie jestem na pewno sam w takiej opinii, możesz poczytać też anglojęzyczne forum i zachwyty innych:

Are Driving Assistance and Driving Assistance Professional useful?

Features you’ve ended up using more than you thought you would

Opublikowano

@Rami


Z dodatków mPerformance to chyba zrezygnuję tylko z luterek - można dać folię za 200zł a efekt ten sam

Myślę jeszcze nad felgami mPerformance 20" tylko nie wiem czy tam można dać zwykłe opony czy muszą być RunFlat (same opony to 12k więc wtedy odpuszczę). Felgi nowe na allegro z FVAT widziałem po 8k + może da się dobre opony za 6k i wtedy się zdecyduje, ale jak będzie trzeba zapłacić 20k za kółka to sobie odpuszczę.


Co do dostępu komfortowego - wolę sam decydować kiedy auto otwieram/zamykam itp. Dziś miałem dziwną sytuację jak oddawałem demo. Wysiadłem z samochodu, kluczyki w kieszeni, kliknąłem jeszcze zamknij. Po 20 minutach wracam a tam światła włączone i silnik nadal chodzi. Chyba przez to, że jest to tak ciche auto nie zauważyłem że nie kliknąłem Stop przy wyjściu :) Od samochodu byłem oddalony ze 40 metrów i auto się nie wyłączyło. Dziwne

Opublikowano

@KombiFan


dzięki za cynk, ale ja jestem kierowcą starej daty i mnie takie systemy denerwują. Miałem to w Demo i mnie drażniło przy jeździe. Ja wolę sam prowadzić i czerpać przyjemność z jazdy - stąd wybór np wersji 3 a nie 5 która jest ładnym autem ale jednak tak kanapowym, że nie ma przyjemności z jazdy jak dla mnie

Opublikowano
o a to inaczej rozumiem dostęp komfortowy, ja go rozumiem jako otwieranie i zamykanie z kluczykiem w kieszeni czy torebce u żony. Nie że nie wyłączam auta i ono samo się wyłączy.
Opublikowano

też tak myślałem, może to co mi się dziś przydarzyło też jest możliwe bez dostępu komfortowego.

Ale ogólnie za 2k to wolę kupić folię ochronną na maskę niż taką w sumie pierdołę :) chociaż większą pierdołą jest parę plastików za 15k :P

Opublikowano
zależy jak do tego podchodzisz. Ja od 10 lat nie wyobrażam sobie życia bez tego, choć pewnie to kwestia przyzwyczajenia by była, ale otwieranie nogą, np. jest mega komfortowe. tak samo otwieranie, zamykanie auta. nie wiem jak kupujesz auto ale w leasingu to grosze
Opublikowano

Ja rowniez uwazam, ze dostep komfortowy to bajka i na te chwile nie kupilbym auta bez tego. Dla mnie opcja gdy auto sie otwiera podczas zblizenia z kluczykiem jest idealne. Zona nie musi czekac az laskawie dotkne klamki by moga juz sie zagniezdzic na siedzeniu. Z kolei kolejna opcja gdy kluczyk siedzi w kieszeni i odejscie od auta powoduje zamkniecie go takze na plus. Dla mnie to jest PRAWDZIWY dostep komfortowy, ze juz nie wspomne o klapie bagaznika. Wiem, mozna zrobic to kluczykiem, ale plus jest taki, ze sa tygodnie gdy go nawet nie widze bo siedzi w kieszeni kurtki i nie musze go szukac gdy niose np zakupy, dziecko etc argument jaki kiedys ktos tutaj uzyl, ze takie auta latwiej ukrasc to bullshit, jak zlodziej ma zamowienie to upoluje, otworzy i odjedzie kazdym autem.


Z kolei wszystkie asystenty jak samo parkowanie, utrzymanie w pasie ruchu, czy aktywny tempomat to jest zbedny gadzet. Mam (chcialem sie przekonac) nie uzywam, a nawet powiem wiecej, ze wylaczylem to co sie dalo wylaczyc :mrgreen:

Opublikowano

Moj config to pakiet business, first class, kilka dodatków jak hi-fi, oraz szpera.


Też wahałem się nad skórą cognac, ale ostatecznie te z alcantary też są bardzo ładne, wyglądają masywnie (porównując do f30) i mają wiele przeszyć. Wolałem tą kasę wydać na elektrykę z pamięcią. Ale ja daję auto żonie ;)


HUD jest wspaniały. W navi professional zegary są takie brzydkie, że ten wspaniały HUD ratuje sytuacje bo nie trzeba na nie patrzeć. Navi prof ma też jedną ważną zalete - tylko z tym dodatkiem można zamówić harman-kardon.


Stosunek do asystentow mam podobny. Fajnie zjesc burgera na autostradzie i jak auto "potrzyma tempo i utrzyma sie na pasie", ale ja robie rocznie dwie trasy na lotnisko ok 200-300km i jedna w góry z 600 w jedną strone. Na drogach lokalnych bezużyteczne.


Jednak z komfortowym dostepem sie z Toba nie zgadzam, ponieważ: zwykly kluczyk mozna shakować tak samo. Komfortowy dostep dziala w bmw bardzo dobrze i w tylnych klamkach też są czujniki. Ja no. Wysadzam dzieciaki i mi to bardzo pomaga. Poza tym masz elekteyczna klape w standardzie - kopniak nogą też w bmw bardzo dobrze działa. W sedanie nawet elektryki nie trzeba bo klape zamknac juz dasz rade po schowaniu gratów, a doskonale wyważona sama sie hnosi.


Co do kamer - bez szału. W zasadzie jak cofam to patrze w lusterka, jak patrze na kamere to jak emerytowi mi idzie hehe.

Żona chciała to ma kamere... ale za to opcja zapamietania 50m trasy i sautonomiczny wyjazd - bardzo dobrze działa, szybko jedzie, sam hamuje w razie przeszkody.


Czego żałuję, że nie zamówiłem to droższy tempomat. Dużo turlam sie na podmiejskich w sznurku i to był mój błąd. Teraz musze wszystkich wyprzedzać :lol:


Z pakietu performance rozważałem jeszcze lotke i felgi. Splittery obnizaja zwis o kolejny 1cm. Jednak chyba nic z performance nie założę, nie chce chyba robic z r4 czegoś, czym nie jest. A jest daily carem ;)

Opublikowano
o a to inaczej rozumiem dostęp komfortowy, ja go rozumiem jako otwieranie i zamykanie z kluczykiem w kieszeni czy torebce u żony. Nie że nie wyłączam auta i ono samo się wyłączy.

no i dobrze to rozumiesz. Chodzi o względy bezpieczeństwa. Nie ma takiego systemu, że auto ci samo wyłączy silnik. Dostęp bezkluczykowy jest odpowiedzialny za ryglowanie drzwi i tyle.

Dodatkowo jest bezkluczykowe odpalanie silnika, co oznacza, że odpalasz przyciskiem a nie kluczykiem, ale kluczyk musi być wewnątrz pojazdu.

I te dwa systemy są niezależne. I było to jużz w serii F i działało tak samo.

Możesz wyjść z auta i polecieć nawet do Kambodży a silnik nadal będzie chodził jeśli go nie wyłączyłeś.

Silnik nie może się sam wyłączyć ponieważ może dojść do wypadku.

Mogłaby być taka sytuacja, że masz słabą baterię i nawet podczas jazdy sterownik silnika traci łączność z pilotem i by ci wyłączył silnik podczas jazdy.

Dlatego sytuacja, która miał A45-Rocky jest jak najbardziej prawidłowa, a jego zdziwienie wynikało tylko i wyłącznie z niewiedzy na temat działania tych systemu - co oczywiście nie jest żadna ujmą.

Opublikowano
Dodam, że próba zamknięcia auta z uruchomionym silnikiem kończy się podwójnym sygnałem klaksonu ze strony auta.
Opublikowano

a no widzisz, był klakson, ale nie słyszałem że silnik pracuje - pomyślałem że tak ma nautralnie przy zamykaniu.



----------------


a inne pytanie - dziś dobierałem pakiet mPerformance do G21 i okazało się że nie ma możliwości dać felg 20" mPerformance do G21 bo taki rozmiar nie ma homologacji i później mogą być problemy z gwarancją czy wypłatą pieniędzy z ubezpieczenia jak coś się zadzieje. Ktoś z was wkładał 20" do G20?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Bralbym sportowy dyferencjal M za 6200zl.

"Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego zmniejszającą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami"

 

I gdzie Ty ten dyferencjał na drodze wykorzystasz.. to są propozycje na tor wyścigowy ;-) Chociaż jak widzę, jesteś za RWD, więc wtedy ma to jakiś większy sens... przejechałem się 330i G20 z tym dyferencjałem (centrala BMW ma takie auto) i być może przy bardzo dynamicznym starcie pomaga on, że koła mniej booksują, ale poza tym nie czułem różnicy...


Jeśli chodzi o xDrive, to ma dwa minusy spalanie i zwrotność auta... poza tym plusy. Ostatnio dwa razy musiałem bardzo dynamicznie ruszyć z bocznej drogi wyjeżdżając na drogę główną i bez xDrive na pewno nic by z tego nie było.... poza tym jak pada deszcz, to na autostradzie przy szybkiej jeździe czuję się bezpiecznie z xDrive... i trochę Lexusów i starych BMW na barierach widziałem... a one na pewno mają ESP, ASR itp itd... xDrive nie jest tylko na śnieg... na śnieg ważniejsze są dobre zimówki.

 

Taki kamyczek do dyskusji.

Zastanawiam się na nad 330i z dyferencjalem lub z x drive.


Ciekawy koment z zagranicznego forum.

Jezeli macie swoje doswiadczenia z 330i bez xdrive dajcie znac ;)


„ LSD will always improve handling and control. An added benefit of it is that it will improve grip in inclement conditions such as snow or rain.


The G20 diff is also mechanical but the lockup clutch is electronically actuated. This is not to be confused with the ADB (automatic differential brake) or stability control which actuates the brakes on slipping wheels to send torque to the wheels with traction. This system simply sucks if you're used to driving a car with a mechanical LSD, but it is better than nothing. I would highly recommend outfitting your car with an LSD if you like to go on spirited drives. I used to have a RWD car with an LSD, and with winter tires that thing was very sure-footed in snow. I never got stuck in any parking spots or driving through deep snow drifts.”

  • Moderatorzy
Opublikowano
z xDrivem masz cięższe auto i w zależności od tego gdzie mieszkasz w Polsce - zimę możesz mieć 7 dni w roku. Przez pozostałe dni w roku xDrive ci się nie przyda.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Sportowy dyferencjał znacznie ułatwia dynamicznie ruszanie na mokrej nawierzchni w stosunku do zwykłego RWD. Jak sie sprawuje na lodzie i śniegu to nie wiem, bo w tym roku jeszcze u mnie nie było.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć. Przymierzam się do g21 330ix i większość rzeczy wyczytałem na forum tylko mam pytanie co do felgi 19" BMW Individual Double-spoke 793 Bicolor, występuje tylko w opcji w oponą RFT, czy można ją później zastąpić standardową? Pytam bo gdzieś czytałem że do RTF jest inna konstrukcja felgi.


I ostatni chyba dylemat dotyczy lakieru, jakieś sugestie? :D

Opublikowano
I ostatni chyba dylemat dotyczy lakieru, jakieś sugestie? :D

 

Niebieski Portimao w połączeniu z pakietem shadow line i czarnymi lusterkami wyglada obłędnię, nie mogę się na nią napatrzeć zawsze jak wchodzę do garażu :D.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pytanie o lakier i sugerowanie sie odpowiedziami to jedno z gorszych posuniec.

Zobacz w salonie moze maja inny model, ale w kolorze ktory ci sie podoba. ty bedziesz tym jezdzil.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I ostatni chyba dylemat dotyczy lakieru, jakieś sugestie? :D

 

Niebieski Portimao w połączeniu z pakietem shadow line i czarnymi lusterkami wyglada obłędnię, nie mogę się na nią napatrzeć zawsze jak wchodzę do garażu :D.

 


Podeślij jakiś fotki na priv, właśnie nad takim zestawem myślę. :mrgreen:

male-bmw-2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.