Skocz do zawartości

Pierwsze BMW - konfiguracja i kupno G20 330ix


A45-Rocky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich,


jako, że nigdy nie byłem posiadaczem BMW a bardzo spodobał mi się nowy model 330ix to chciałbym tutaj podpytać doświadczonych użytkowników na co zwracać uwagę przy zakupie, czy wybrana konfiguracja jest optymalna czy czegoś nie zmienić.


Auto ma być większe od obecnego i trochę rodzinne. Obecnie mam MB A45 ale przy bliźniakach, żonie i psie robi się małe. Na jeździe próbnej miałem 320d i źle nie było


Auto będzie brane w leasing, wersja 330i xdrive, i teraz mam kilka pytań odnośnie wyposażenia:

- Czy warto brać zawieszenie sportowe adaptacyjne? Pertyn na to narzekał a nie mogę znaleźć innych opinii w necie. Będę miał koła 19" lub 20" Performance

- Czy w każdej konfiguracji skrzyni po użyciu łopatki do redukcji samochód przełącza skrzynie na manualny tryb i trzeba ponownie włączać automat?

- Czy jest możliwość kamery cofania bez brania tych wszystkich asystentów? z tego co widzę to w konfiguratorze są dostępne opcje 1) Czujniki parkowania, a dalej już tylko asystenci których nie potrzebuję

- Czy jest opcja aby mieć normalne zegary zamiast ekranu i zegarów cyfrowych?


będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi oraz ewentualne wskazówki odnośnie konfiguracji Wstępnie mi wyszło 261k + Pakiet mPerformance (ale tutaj czytam, że lepiej kupić osobno w DE).


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wybór :)


Co do Twoich obiekcji moge sie wypowiedziec bedziesz bogatszy o kolejna opinie.


Ad1 Petrynem nie jestem, ale power userem juz tak i mialem w swojej 4er (4 lata) i teraz takze bede mial w 3er zawieszenie adaptacyjne. Zawieszenie M jest sztywniejsze i zapewne lepiej sie prowadzi, ale lubie miec wybor. Mam male dziecko i nie chcialbym aby go strasznie wytelepalo na RFT19 i zawieszeniu M. Przy 20 bedzie jeszcze gorzej (jak dla mnie bo jezdzilem takim). Chcesz miec twardo to przelaczas, chcesz miekko to masz w Comfort.


Ad2 Nie do konca. Jak zbijesz bieg i nie bedziesz wiecej uzywal manetek bo bedzie stala predkosc pojazfu na zbitym biegu to sam przelaczy sie w automat po kilku sekundach. Chyba, ze w G20 jest inaczej w co watpie.


Ad3 Opcja Asystent Parkowania zawiera oczywisice asystentow, ale przede wszystkim kamere, koszt okolo 2k to tak jakby za sama kamere, asystentow nie musisz uzywac. Innej opcji nie ma.


Ad4 Opcja to tzw Live Cocpit Plus dopiero Professional ma wyswietlacz. Niestety ogranicza to wtedy dobor pozistslych opcji wyposazenia jsk np HK czy HUD no i wyglada slabo (mniejszy wyswietlscz centralny tzn przekatna). Professional juz wymusza cyfrowe zegary, do ktorych ja tez nie jestem przekonsny (w Audi lepiej to wyglada) ale pewnie za jakis czas i przejechanych kilometrsch sie przyzwyczaje.


Co do czesci M performance z DE, jest roznica na korzysc DE, ale nie wszystko. Kola np potrafia byc tansze w PL, progi tansze w PL. Ja np do swojej 3er zamowilem wszystko w PL (czesc w leasingu czesc za cash) ale cena i mozliwosci to chyba kwestia Doradcy co Ci na koniec dnia sprzedaje auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zawieszenia to ja bym powiedział że musisz się sam przejechać i ocenić. W Octavii mam gwint KW obniżony o jakieś 4cm. Na jeździe próbnej 330i jechałem z adaptacyjnym RFT 19". Ostatecznie wziąłem zawieszenie zwykłe (standardowe dla M340i, bez dopłat) z kołami 19" RFT. I powiem że jak dla mnie jest bardziej miękko niż w Skodzie, jakby bardziej wytłumione i mniej czuć zwłaszcza na wyboistej drodze. A Ty mówisz o oponach zwykłych, nie runflat, więc będzie jeszcze bardziej komfortowo. Każdy ma inną definicję komfortu odnośnie kół :) Ja posłuchałem Pertyna i pod tym względem nie żałuję.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wyborem adaptacji zadaj sobie pytanie jak często będziesz korzystał z miękkich nastawów? Jak niewiele to zamiast tego zastanowiłbym się np. nad jakimś fajnym lakierem. Ja dośc często korzystam z ustawienie comfort odkąd jeżdze z dzieckiem a może wogóle się starzeje :) bo coraz mniej mam ochotę wczuwać się w stan naszych dróg. Natomiast wadą jest że w tym ustawieniu zawieszenie za mocno buja przy niesymetrycznym pokonaniu przeszkody np. progu zwalniającego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc i opinie.


Tak, po A45 (szczególnie zrobionym na 426KM i 600nm) to ciężko coś szybszego kupić i bardziej zwrotnego. Niestety ale budżet nie pozwala na zakup dobrze wyposażonego m340 czy czegoś szybszego.

Pod uwagę brałem kilka Aut: Stinger 3.3V6 (potencjał na 550KM), A7 Competition 326KM (ale 3 letni) lub S7 ale też używane, ale chyba najlepiej czuję się właśnie w BMW i Stingerze, a na końcu przeważyło na szalę BMW:

Jakość multimediów i ogólnie jakość wykończenia, mniejsz spadek wartości i dużo łatwiej sprzedać, spalanie (dwa razy mniejsze).


Jeszcze patrzę nad konfiguratorem bo rzeczywiście lepiej to wychodzi w pakietach :) a zawieszenie sportowe w BMW jest jak dla mnie komfortowe po A45 obniżonym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odebrałem swoje 330i xdrive M pakiet dwa tygodnie temu.

Manetkami możesz wrócić do D - przytrzymując prawą przez dłużą chwilę.

Z zawieszeniem adaptacyjnym mam nawiększy problem - jedyna rzecz która wg mniej jest gorsza w stosunku do F30. W comfort faktycznie buja (koła standard w 18 RFT) - może muszę się przyzwyczaić.

Ja wyleczyłem się z obcinania opcji - tym bardziej, że w pakietach BMW cokolwiek sprawdzisz to nie opłaca się rezygnować bo w pakiecie będzie taniej a i tak dostaniesz. Dobra wiadomość, w przeciwieństwie do f30 te wszystkie bajery, radary, kamery i info-rozrywka na razie działa i to całkiem sprawnie.


Pozytywy - wyciszenie i spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie xDrive:

- bo przydaje się też na mokrym a nie tylko na śniegu

- dla mnie tylni napęd nie jest brany pod uwagę (od lat mam 4x4/4matic/quattro) - za dużo oglądam BMW na barierkach, słupach itp :) RWD trzeba umieć jeździć

- jak będzie większe moc (pewnie około 350KM później) to będzie częściej wykorzystywany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Bralbym sportowy dyferencjal M za 6200zl.

"Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego zmniejszającą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bralbym sportowy dyferencjal M za 6200zl.

"Trakcja optymalizowana jest poprzez elektronicznie sterowaną wielopłytkową blokadą mechanizmu różnicowego zmniejszającą różnice prędkości obrotowej pomiędzy tylnymi kołami"

 

I gdzie Ty ten dyferencjał na drodze wykorzystasz.. to są propozycje na tor wyścigowy ;-) Chociaż jak widzę, jesteś za RWD, więc wtedy ma to jakiś większy sens... przejechałem się 330i G20 z tym dyferencjałem (centrala BMW ma takie auto) i być może przy bardzo dynamicznym starcie pomaga on, że koła mniej booksują, ale poza tym nie czułem różnicy...


Jeśli chodzi o xDrive, to ma dwa minusy spalanie i zwrotność auta... poza tym plusy. Ostatnio dwa razy musiałem bardzo dynamicznie ruszyć z bocznej drogi wyjeżdżając na drogę główną i bez xDrive na pewno nic by z tego nie było.... poza tym jak pada deszcz, to na autostradzie przy szybkiej jeździe czuję się bezpiecznie z xDrive... i trochę Lexusów i starych BMW na barierach widziałem... a one na pewno mają ESP, ASR itp itd... xDrive nie jest tylko na śnieg... na śnieg ważniejsze są dobre zimówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zaleta tego dyferencjalu jest fakt, ze jak sie kreci lewe koło, to moment trafia na drugie koło.

W standardowym BMW Rwd, esp przyhamowuje slizgajace sie kolo i wtedy zimą jedt słabo.

Przy mocy 258KM i 400Nm xdrive zabija osiagi powyzej 100km/h (masa i opory).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby tak, jeśli chodzi o te osiągi, z drugiej strony teraz jak patrzę co mam kupić to obecnie moc A45 wykorzystuję może raz w tygodniu, przyspieszenia 100-200 czy więcej zdarzają mi się coraz rzadziej i chyba pora zmądrzeć na starość i zacząć jeździć ciut wolniej.


No i jak pisałem xdrive to bardziej bezpieczeństwo, co do osiągów to zdaję sobie sprawę że to będzie wolne auto :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez chciałem iść rozsądnie w 530xd. Bo dziecko, bo diesel, bo przecież A45 jest głośny w środku, bo bla bla bla.


Nie, no nie. Jednak takie auto po czymś tak zwrotnym, zwartym, świetnie hamującym i stosunkowo szybkim, nie wchodzi w grę. U mnie budżet wchodził też w grę i po prostu rozważałem R kombi, ba, nawet już jechałem pisać papiery ;)


xdrive brałbym na bank, heble M także. Ogólnie teraz z tej klasy auta, wiadomo trójka wygrywa. Może poza VC, bo ten jest średnio czytelny. Z tego co wiem rozsądnie kliknięty m340 wychodzi mniej jak 300k, także i cenowo jest bardzo dobrze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja aktualnie jeżdzę Cuprą 300 w HB i z ciekawością czytam temat. Czekam na jazdę próbną G21 i obawiam się, że będzie niedosyt. No ale rodzina rośnie.. ;)


Co do R kombi, to jest to bardzo dobry kompromis jeśli ktoś chce łączyć praktyczność z osiągami. Kolega dłubnął Rkę na 450KM, a jest to wciąż dobre auto na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak,przesiadziesz sie z cupra na m340i to szybko o cuprze zapomnisz. To to dopiero ma potencjal na dlubanie. Jesli kolega chce wydac na 3 okolo 260 klockow to konfigurowqlbym bez zbednych bajerow m340i I szukac dobrego rabatu w salonie. W okolicach tej ceny na pewno mozna wyjechac rozsadnie skonfigurowana m340i. Nie sluchac tez glupot odnosnie xdrive ze tylko jeden dzien w roku przydatny. Xdrive dalej ma preferencje na tyl wiec nie zabija zupelnie funu z jazdy, fakt przyspieszenie powyzej 100 jest mniejsze ale kazdy start sposob swiatel lub wyjazd z podporzadkowanej jest duzo lepszy. Jak tylko jest mokro albo troszke piasecxku na asfalcie rwd Miele kolami a xdrive odpycha auto do przodu. Co ciekawe najpierw potrafi przez chwile,zamielic tyl ale za moment auto jest wypychane do,przodu prz z 4 kola.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja aktualnie jeżdzę Cuprą 300 w HB i z ciekawością czytam temat. Czekam na jazdę próbną G21 i obawiam się, że będzie niedosyt. No ale rodzina rośnie.. ;)


Co do R kombi, to jest to bardzo dobry kompromis jeśli ktoś chce łączyć praktyczność z osiągami. Kolega dłubnął Rkę na 450KM, a jest to wciąż dobre auto na codzień.

 


I ostatnio filmik w rce jsk korba poszła bokiem przy 400+

Miom zdaniem rka max 400ps później to już loteria a znany tuner ja dlubal.

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

https://www.facebook.com/130657620341854/posts/3010981212309466/


Tutaj na fb

Tylko ile to polata??

Sam mam z 4 cylindrów 322/485 i uważam to za nax, tylko ja tej mocy nie używam

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie tak wysokie podnoszenie mocy jest po prostu chore i igranie z ogniem I wlasnym zyciem. Producenci duzych marek samochodowych maja wlasne laboratoria, działy R&d badaja zachowanie silnika w roznych warunkach pracy, testuja na Torach, czesto na roznych kontynentach w roznych warunkach I nie bez powodu wyznaczaja gorne granice mocy bezpieczne dla danego Silnika. Po czym kupuje taki Kowalski auto I jedzie do zenka na tuning ktory cos tam grzebie w cudzym aucie. Moc podniesiona, auto na chamowni swieci wspanialymi wynikami, kasa sie zgadza i takie auto wyjezdza na ulice. Ale czy ten Tuner przetestowal chociazby kilkanascie silnikow danego typu jak taki zachowa sie pod dluzszym Obciazeniem? Dlaczego tunerzy niemdaja gwarancji na silniki po podniesieniu mocy notabene nie chcac brac odpowiedziaonosci za swoja prace? Pozniej mamy takie kwiatki jak rozwalone korbowody itd. Itd. A klienci tunerow to beta testerzy ich pracy za Własna Kase I nie chcialbym byc w skorze goscia ktoremu takie cos sie przytrafia podczas wyprzedzania, gdzie z naprzeciwka nadjezdza samochod ciezarowy takze wiecej rozsadku panowie bo zycie jest tylko jedno a tak mocno modyfikowqne silniki dla mnie to jedynie na zamkniety tor wyscigowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ każdy kto idzie w takie grube mody doskonale zdaje sobie sprawę, że ryzyko jest po jego stronie. Najwięcej przeciwko mają najczęściej ludzie, których to nie dotyczy. Żaden tuner nie daje gwarancji, że nic się nie stanie z Twoim autem tak samo jak i nie dają pewności, że gwarancja producenta zostanie zachowana (i nie powinno imo).


Tak czy inaczej temat jest nt zakupu G20 330ix - czy ktoś dysponuje danymi jak wygląda przyszpieszenie w zakresie 80-120?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.