Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, planuje wymienić olej w skrzyni automatycznej lecz nie wiem jaki kupić dokładnie oraz jaki filtr. Bylibyście w stanie pomóc mi jaki typ skrzyni (numer) dokładnie siedzi u mnie żebym mógł poszukać jakiś informacji na jej temat ?

BMW E39 2002R 170KM 125kn vin. WBADT21000GZ11291


Mam też problem z samą skrzynią, przy stałej prędkości +/- 60-70km/h i stałych obrotach skrzynia przerzuca biegi prawdopodobnie z 5 -> 4 ->5 I tak cały czas... Bardzo podobne objawy jak na tym filmiku

tylko u mnie nie rzuca tak bardzo obrotami skaczą po 500. Miał ktoś taki problem w tej skrzyni co siedzi u mnie? Na początek zdecydowałem się właśnie na zmianę oleju i filtra auto ma przejechane 260tyś


Z góry dziękuję.

Edytowane przez Wanted474
Opublikowano

Po numerze możemy powiedzieć, co powinno siedzieć - ZF 5HP19.

Najlepiej zejść pod auto i sprawdzić z tabliczki, bo różne rzeczy się mogły dziać w trakcie życia samochodu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po numerze filtra w tym sklepie masz również zestawy:

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-24341423376.aspx?

Sam olej:

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/wyniki-wyszukiwania,12-83229407807.aspx?

To o czym piszesz wskazuje na konwerter do wymiany.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To o czym piszesz wskazuje na konwerter do wymiany.

bardziej podejrzewalbym elektrozawory na plycie, lub dawno nie wymieniany filtr i olej.

Konwerter daje stale cisnienie, i gdyby byl walniety, to takie cyrki dzialayby sie na wszystkich biegach.

Opublikowano
Użytkowałem kilka BMW ze skrzyniami ZF 5HP19 i mogę Tobie uczciwie polecić olej Motul Multi ATF. Raz nabrałem się na polecanego Ravenol-a i to była porażka! Zmieniam w swojej skrzyni olej co 60kkm I przy przebiegu 360kkm przekładnia pracuje aksamitnie, jak nowa. Oczywiście uszczelka miski tylko z ASO, papierowa bo wszystkie inne zamienniki z gumy itp. puszczają olej po kilku tysiącach kilometrów.
Opublikowano
wymienić olej w skrzyni automatycznej lecz nie wiem jaki kupić dokładnie .

i raczej nikt Ci tu nie powie jaki olej masz w skrzyni.

Albo zolty, albo czerwony.

Odkrec korek od dolu i zobacz co wyleci (upusc tylko krople na bialy papier) - jesli czarny olej, to w skrzyni jest olej zolty. (olej zolty, czernieje podczas uzytkowania, czerwony zachowuje swoj kolor, chyba ze tarczki sa spalone to zmienia sie barwa na brunatna lub czarna i olej okrutnie smierdzi)

Jesli poleci kolor zblizony do czerwonego- to masz olej czerwony i dopiero po stwierdzeniu jaki masz kolor oleju, kupujesz odpowiedni olej.

Nie zaleca sie mieszania olejow o roznych kolorach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.