Skocz do zawartości

M52TUB28 nie odpala po swapie + kontrolka ładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam


Zrobiłem swap z N42B20 na M52TUB28 i dzisiaj kiedy wszystko już na spokojnie przełożyłem i podpiąłem niestety samochód nie odpalił. Przekręcam stacyjkę zapalają się kontrolki tak jak trzeba, pompa napompuje paliwo ale w momęcie przekręcenia kluczyka rozrusznik nie startuje. Sprawdzałem masę i jest ok, przewód od aku podpięty.

Sprawdziłem błędy i nic nie ma.


Czy przyczyną może być niepodpięty przewód który pokazuje na zdjęciu poniżej, nie mam pojęcia gdzie go wpiąć a wystaje z wiązki idącej do silnika grubym wężem w rejon przepustnicy.


https://zapodaj.net/f88926e8ab396.jpg.html


Co może być przyczyną że rozrusznik nie startuje?


Bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez Bugerek
83ba45602a45.jpg
Opublikowano

Silnik odpalił jednak cały czas świeci się kontrolka ładowania, podłączyłem miernik i alternator ładuje tyle że kontrolka się świeci. Tak jak w podanym artykule powinienem podpiąć się pod pin 2 ale w kostce od strony karoserii nic nie ma. Sprawdziłem że w starej wiązce przewód od wzbudzenia się alternatora idzie do ECU.


Oto zdjęcie kostki jaką mam w aucie


https://zapodaj.net/8dbfe5f41308b.jpg.html


A oto wtyczka z N42


https://zapodaj.net/8a65114d582f1.jpg.html


Sprawdziłem już że pin 8 to sterowanie kompresorem od klimy

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygląda na to że przewód wzbudzenia na alternator biegnie ze sterownika silnika z pinu nr 13 wtyczki x6003 (to chyba środkowa z tego co pamiętam)

Sprawdz multimetrem który to we wtyczce jaka ci została.

Tu masz fajną stronkę z opisem wyjść sterowników

http://www.fekzen.se/StandAlone/

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Dzięki za link, faktycznie, sygnał z alternatora idzie na wtyczkę X60003 pin 13 a z wtyczki X60004 z pin 1 wychodzi sygnał na lampkę w zegarach.
83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Sprawdziłem i przewód z alternatora idzie na pin 13 natomiast z pinu 1 nie było przewodu. W zegarach przewód powinien wchodzić na pin 2 wtyczki X11175 (czarna wtyczka).

Dorobiłem ten przewód i przekodowałem zegary (KMB) ponieważ w N42 sygnał przychodzi z szyny CAN a w M52 sygnał podawany jest z przewodu, jednak mimo wszystko nadal świeci się kontrolka braku ładowania.

83ba45602a45.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może trzeba zmienić licznik na R6, akurat do e46 są w miarę tanie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pasoftem chyba można podejrzeć jak wygląda ustawienie sygnału ładowaniu, can czy bez can-u. A jeśli można podejrzeć to i zmienić.

Tak to ma wyglądać dla 328

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-328i-lim/wiring-functional-info/power-train/voltage-current-control/voltage-current-generation/voltage-control/ptCW2LW

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.