Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,


Od ponad roku jestem posiadaczem Bmw 320i F30 N20 z 2012 roku w automacie (przebieg 140 tys). Pół roku temu zrobiony chip na 277 km i 443 nm. Powyżej 100 tys. przebiegu olej wymieniany mniej więcej co 10 tys. Nie pałuję na zimnym, chłodzę turbo etc. Właśnie pojawiła się pierwsza awaria - pompa płynu chłodniczego. Czy przyczyną może być chip? Słyszałem, że po podniesieniu mocy w tym egzemplarzu puchnie układ chłodzenia. Ktoś potwierdzi? Jeszcze jedna sprawa.. Od momentu zrobienia chipu kopci z rury jak diesel. Ktoś napotkał podobne objawy?


Z góry dziękuję za pomoc!

Opublikowano
Witam serdecznie,


Od ponad roku jestem posiadaczem Bmw 320i F30 N20 z 2012 roku w automacie (przebieg 140 tys). Pół roku temu zrobiony chip na 277 km i 443 nm. Powyżej 100 tys. przebiegu olej wymieniany mniej więcej co 10 tys. Nie pałuję na zimnym, chłodzę turbo etc. Właśnie pojawiła się pierwsza awaria - pompa płynu chłodniczego. Czy przyczyną może być chip? Słyszałem, że po podniesieniu mocy w tym egzemplarzu puchnie układ chłodzenia. Ktoś potwierdzi? Jeszcze jedna sprawa.. Od momentu zrobienia chipu kopci z rury jak diesel. Ktoś napotkał podobne objawy?


Z góry dziękuję za pomoc!

 


Wg mnie masz coś nie tak. Ja mam 320i xdrive zrobione na 300KM, cały wydech tez przerobiony . przejechane 50 000 km i nic. Żadnych problemów, żadnego kopcenia.

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kopcenie w benzynie to ewidentnie coś nie tak... Dlatego Przy chipie warto zrobić dp+sport kat oraz zasłużyć dedykowany cooler wagner i wtedy nie na bledow... Auto się nie przegrzewa, nie puchnie i temp w dolocie ok
male-bmw-2.png
Opublikowano
Kopcenie w benzynie to ewidentnie coś nie tak... Dlatego Przy chipie warto zrobić dp+sport kat oraz zasłużyć dedykowany cooler wagner i wtedy nie na bledow... Auto się nie przegrzewa, nie puchnie i temp w dolocie ok

Hmm.. Czy w moim przypadku warto się pchać w kilkutysieczne koszty, jeśli nie planuję innych przeróbek mających na celu podwyższanie mocy? Wydaję mi się, że powyższe wyniki nie są chyba aż tak wyśrubowane.. W końcu N20 w wersji 328i w serii ma 245 km i 350 nm. Nie ma innych, tańszych opcji? :roll:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Intercooler ani wydech nie ma z tym nic wspólnego. Jaki kolor tego kopcenia, to najważniejsze ? Na zimnym, na ciepłym, cały czas ?
Opublikowano
Jak na razie dymek w lusterku zauważyłem jedynie na zimnym i był jasnego koloru, ale postaram się bardziej przyjrzeć. Natomiast pierwszym objawem była okopcona końcówka wydechu, niczym węglem wysmarowana :lol:
  • Moderatorzy
Opublikowano

Końcówki zawsze są okopcone, mam tak od nowości.

Jasny dym rano to możliwe że turbina lekko puszcza olej i to co się zbiera rano robi taki efekt. Znajomy ma 328i z 2012 r i podobny objaw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A gdzie trzymasz auto?? Garaż czy dwór??

Przeciez dymek mały na zimnym z rana przez chwilę to chyba nawet w większości benzyn jest...

Szkoda ładować więc kasę w dalszy tuning... Silnik nie jest jakos wyzylowany, tylko dbaj.. To rwd czy x??

male-bmw-2.png
Opublikowano
Dzięki za odpowiedzi, trochę mnie uspokoiliście :wink: Choć całe życie jeżdżę benzyniakami i tak okopconej końcówki jescze nie widziałem. Może ten typ tak ma.. Auto parkowane na dworze, jednak dym widoczny nawet jak jest bardzo ciepło. Mam rwd. No nic.. Mam nadzieję, że awaria pompy to zwykły pech i teraz nic nie będzie się działo. Za niedługo pewnie będę oddawał bunie znowu do mechanika w celu wymiany rozrządu i pompy oleju, bo mam zamiar parę latek jeszcze pojeździć.
Opublikowano
Końcówki zawsze są okopcone, mam tak od nowości.

Jasny dym rano to możliwe że turbina lekko puszcza olej i to co się zbiera rano robi taki efekt. Znajomy ma 328i z 2012 r i podobny objaw.

CO do tego tematu - to byla na to akcja naprawcza.

Rurka, ktora doprowadza olej do turbo na poczatku nie miala takiej fajnej kulki, ktora zamykala przeplyw oleju. Dopiero potem to wprowadzono. W US byla na to akcja - z uwagi na emisje spalin wynikajaca z tego dymienia. Niech kolega do ASO zadzwoni i zapyta o ta akcje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.