Skocz do zawartości

E46 323ci czujnik położenia wałka dolotowy-problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Co jakiś czas moja 323ci lubi zadbać o relację z moim mechanikiem i elektromechanikiem. Zatem wyskakują dwa błędy:

-41- sygnał wałka rozrządu, dolot

-155 - nieznany kod usterki. ( żeby tego rozkminić będę musiał poszukać innego kompa )


Pierwszy to logiczne. Niby do wymiany czujnik na dolocie. Planuje kupić febi, od roku mam wydechowy febi i jest ok, więc liczę, że dolotowy tez się sprawdzi. Jak nie znajdę to może gdzieś ori za 400zł uda się upolować. Ale o ile w przypadku błędu czujnika wydechowego nie miałem żadnych objawów tak przy obecnym błędzie auto zachowuje się następująco:

-brak mocy od dołu, czuć że kiepsko ciągnie. Mam jeszcze m.in mondeo mk4 2.0tdci 140km i niestety robi moją 323...

-sporadyczne problemy z odpaleniem, czyli długo kręci, a jak odpali to nie może utrzymać obrotów i w końcu zgaśnie; wystarczy wyjść z auta, zamknąć, otworzyć, odpalić- wtedy wszystko igła.

-czasami przy przyśpieszaniu przy wciśniętym pedale gazu czuć, że auto nie przyśpiesza równomiernie tylko tak jakby coś je "przyduszało"

-czasami szarpnie obrotami na wolnych, spadną na 500, podbije na 900-1000 i wyrówna. ( to rzadko )


Dolot sprawdzony, zresztą jedną z rur dolotu wymieniałem na nową ori bo lekko falowały.


Pytanie, czy te objawy świadczą tylko o wadliwym czujniku, czy może to wskazywać np.: na problemy z vanosami lub rozciągniętym rozrządem i od tego zacząć poszukiwania. Na takie teerie natknąłem się podczas przeszukiwania różnych forów w tych temacie. Będę wdzięczny za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podłącz komputer z inpa i wklej screen'y tych błędów, będzie wtedy łatwiej ocenić ale obstawiam czujnik, objawy pasują, drugi to brak sygnału sondy przed katalizatorem na banku 2.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

chyba sobie sam kupię to INPę.


Pytanko, czy przy nowym czujniku trzeba zawsze robić adaptację, czy auto samo się go "nauczy". Czy ten drugi błąd wynikać z pierwszego? Jeśli nie to kable do przeglądnięcia, a jak nie to jeszcze raz cały dolot.

Opublikowano

Jakie adaptacje??? :duh:


Czujnik albo daje prawidłowe sygnały dla ECU albo nie daje. Jak czujnik nie będzie spełniał kryteriów ECU to się na pewno dowiesz :D Nic się nie adaptuje, ani sterownik się nie uczy czujnika... :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te dwa błędy to dwie osobne, niezależne od siebie usterki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

dzięki...skończyło się na oryginalnym nowym czujniku. Nie mogłem zbytnio stacjonarnie upolować FEBI, a jak już upolowałem to dostałem pudełko FEBI, a w środku Delhpi. Na pytanie do Pana z obsługi why to powiedział, że to normalne i tak przysyła producent :mad2: .


Jutro jeszcze raz sprawdzony zostanie cały dolot i kabel sondy, ale jeśli wszystko będzie oki to wymieniać tą sondę, jeśli tak to na jaką, czy może być jakiś zamiennik typu NGK, Delphi, Vemo, Bosch???

Bo ori to jeszcze bardziej wątpliwa RADOŚĆ przy kasie w ASO...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bosch.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No i czujnik wymieniony na ori, auto odzyskało ducha. Błędy skasowane i na razie nie powróciły. O ile błąd czujnika to logiczne, to nie powrócił też błąd sondy przed katem. Oczywiście pojeżdżę jeszcze chwilę, parę razy pod czerwone, wygrzeje dobrze gdzieś na s-ce i zobaczymy czy wróci błąd sondy...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

no i po miesiącu warto coś napisać...błąd czujnika nie powrócił, ale też nie powrócił błąd sondy. Więc albo to było powiązane albo musiał wskoczyć jakiś jednorazowy błąd.


Mam jednak wrażenie, że jeszcze mocy jakby trochę brakuje, a że błędów brak to chyba ją shamuje...bo może się człowiek przyzwyczaił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.