Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem z moim x3 3.0d 218 koni po lifcoe. Po wymianie turbo mniej wiecej jak zrobię 1000 km i zależy jaka prędkością jeżdżę dolewam pół litra oleju. Woec wychodzi mi od wymiany do wymiany co 15 tus km koło 4 litrów oleju do odlania. Czy ktoś mi pomoże może miał podobny problem. Dodam ze wczesniej zrobiłem dwie trasy do.niemoec i przy trzeciej rozwaliła mi się Turobina. Samochód wrócił o własnych siłach ale bez turbo. Po wyjęciu starej turbo nie było jednej łopatki mechanik stwierdził ze mogła wpasc w silnik ale uważam ze jakby wpadła to silnik by się rozsypał a on jeździ dalej. Jestem zielony nie mam pojęcia co robic czy opcjnac ja czy ładować dalej w nią kase
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tym postem nie pomogę, ale w czasach w miarę pewnej rękojmi, jak sprzedaż auto z wadą ukrytą, szybko może do Ciebie wrócić...
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 litry na 15tkm to nie dramat, jak chcesz żeby dłużej pożyło lej dobry olej i zmieniaj go co 10tkm. Na niektórych olejach konsumpcja oleju jest dużo wyższa niż na innych.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
4 litry na 15tkm to nie dramat, jak chcesz żeby dłużej pożyło lej dobry olej i zmieniaj go co 10tkm. Na niektórych olejach konsumpcja oleju jest dużo wyższa niż na innych.

Witam,

4 litry oleju to już dramat na 15kkm, tak by najmniej ja uważam, może i turbo nowe, ale silnik raczej ma 400kkm albo i sporo więcej. To wychodzi 1 litr na około 4kkm. Instrukcje przewidują takie ssanie oleju w VW (gwarancja). Co do zmiany oleju na inną markę to potwierdzam, że o tych samych parametrach czynią cuda. Miałem tak w poprzednim aucie, na 20kkm dolewałem niecałe 2l oleju ( czyli 2*bagnet) po wymianie na 0-30 LL Castrola dolewek miedzy przeglądami nie trzeba było. Koledzy na Shell dalej dolewają. Ale to chyba kwestia silnika. O olejach to poezje można pisać ... Jednak 4L na 15kkm to uważam za dużo. Co prawda z BMW jestem od nie dawna ale silnik to silnik.

Opublikowano
Silnik ma najechane 255 tys i jest to oryginał. Olej jak kupiłem auto zmieniłem na motul. W tej chwili wróciłem do tego co było lane wczesniej na liqui moly 5w30 top tec 4200. Mi się zdaje ze turbo może byc wadliwe bo czasami jak nawet cofam do garazu i muszę dodać lekko gazu jest taki jakby świst i nie tylko. Czasami jest nie równa praca na postoju tak jakby skakały obroty. Ewentualnie myślałem nad zmiana silnika żeby kupić i zmienić ale wpierw sprawdziłbym turbo tylko nie wiem gdzie oddać auto żeby ktoś mi dobrze zdiagnozowal
Opublikowano
Świst to jest i u mnie jak się kręci to tak jak czytałem na forum, że słychać turbo. Jak gaszę auto i od razu zajrzę do turbo też słyszę jak powoli zwalnia z obrotów do zatrzymania. 250 kkm to nie taki wielki przebieg żeby tyle oleju silnik brał. Choć ja początkujący w BMW może i tyle biorą, ale w porównaniu do innych co miałem aut to dużo za dużo. Piszesz o warsztacie a w jakim mieście szukasz? Zerknij na forum polecane warsztaty w innym dziale.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

mój m57 218km ma oryginalny przebieg 402tyś km, na 10tyś km ubywa około 1litra. Turbo jest jeszcze oryginalne nigdy nie wyciągane (poprzedni właściciel zrobił przez 9 lat 300tyś km, kupił auto z Francji z przebiegiem około 80 tyś km). Turba i wtrysków nie robił. Auto ma program na 255KM/560Nm i jak tylko się zagrzeje dostaje w pałę. Kompresja idealnie taka sama na wszystkich cylindrach (robiłem ostatnio wtryski bo też były oryginalne, sprawdziłem kompresję przy okazji).

M54B30 przy podobnej eksploatacji wciągało mi 5l/10tyś km: Valvo VR1 5W-50. Za autem nie było dymka, oryginalny przebieg jak wkładałem do e36 188tyś km. Teraz użytkownik auta zalał Sorta 5W-40 (jeździ spokojniej), od wymiany do wymiany około 1litr dolał (zmiana co 10tkm). Olej ma znaczenie, styl jazdy też.

Zaglądnąłbym w dolot, czy nie ma za dużo oleju, regenerowana turbina nie równa się nowej, dużo zależy kto ją robił.

To, że auto bierze 4l na 15tkm nie oznacza, że jest od razu grobem do remontu. Bo przyczyna może leżeć gdzieś indziej.

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.