Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam pełny pakiet asystentów, i o ile rozumiem, że utrzymanie pasa ruchu na autostradzie działa a na innych drogach zwyczajnie irytuje, to zastanawiam się, czy asystent jazdy w korku działa u mnie poprawnie - o ile sam radar i utrzymanie odstępu podczas jazdy działa wzorowo, to trochę jestem rozczarowany działaniem systemu w korkach - niby ma funkcję stop&go ale wystarczy dosłownie kilka sekund i się dezaktywuje (oczywiście ruszy ale trzeba dotknąć gazu lub pokrętła od tempomatu). Rozumiem, że ma się wyłączyć po jakimś czasie, ale myślałem że będzie to minimum 30 sekund a nie 5.
Opublikowano

Wg mnie asystent zwraca również na kierowcę i dopóki patrzysz na jezdnie potrafi ruszyć niezależnie od tego jak długo stoisz w korku. Warto by ktoś jeszcze to zweryfikował, ale ostatnio miałem z tym cholerną zagwozdkę, auto czasami ruszało po długim postoju a czasami krótkie zatrzymanie powodowało konieczność naciśnięcia albo gazu, albo regulacji prędkości asystenta....


Swoją drogą gdzieś czytałem o ograniczeniu prędkości do której działa asystent samodzielnie, może po przekroczeniu prędkości granicznej będzie trzeba ponownie ręcznie/nożnie uruchamiać auto po zatrzymaniu.


Generalnie instrukcja jest trochę do bani....


Majek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kramera ktora sprawdza czy patrzysz na drone na pewno jest w x5, ale tam jest nowssy I drive.
Opublikowano

Dziś wymiękłem, asystent robił co chciał, ruszał jak patrzyłem w inną stroną, ba ruszał bez rąk na kierownicy i po dłuższym postoju, ale również nie ruszał po zatrzymaniu na ułamek sekundy... generalnie jakiś chaos


Majek

Opublikowano

Asystent działa wyśmienicie. Aby dział cały czas trzeba trzymać ręce na kierownicy. Tak systemy rozpoznaje twoja aktywność. Inaczej jest w x5 gdzie jest czujnik skupienia wzroku.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
U mnie działa wyśmienicie, choć rzeczywiście trzeba mieć obie ręce na (lub w obrębie) kierownicy by zawsze ruszał automatycznie. Co natomiast mi przeszkadza, słaba detekcja "cfaniaków" którzy slalomem wbijają przed auto :duh:
Radość Zjazdu. Zapraszamy na grupę na FB https://www.facebook.com/groups/497560384386723/?ref=share
  • 1 rok później...
Opublikowano
Cześć, mam pytanie odnośnie utrzymywania pasa ruchu: kiedy kierownica nie jest trzymana to auto zaczyna pikać, żeby ją chwycić. Co się dzieje, kiedy jej się nie chwyci? Auto się zatrzyma, czy po prostu przestanie podążać za pasem?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jeśli nie będziesz trzymać kierownicy, najpierw będzie ostrzeżenie na żółto aby chwycić kierownicę, a następnie, jesli nie chwycisz kierownicy, na czerwono, samochód sam przyhamuje i następnie jesli nie zareagujesz sam się zatrzyma.
Opublikowano

Ja też mam pytanie do kolegów, czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy systemem wspomagania kierowcy plus, dostępny w X3, a systemem wspomagania profesjonalny?

który jest dostępny np. w bmw 3 lub x5 , a nie można zamówić do X3 ?

Opublikowano
Cześć, mam pytanie odnośnie utrzymywania pasa ruchu: kiedy kierownica nie jest trzymana to auto zaczyna pikać, żeby ją chwycić. Co się dzieje, kiedy jej się nie chwyci? Auto się zatrzyma, czy po prostu przestanie podążać za pasem?

 

Lekarstwem na konieczność trzymania kierownicy jest piłeczka :wink:

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć, mam pytanie odnośnie utrzymywania pasa ruchu: kiedy kierownica nie jest trzymana to auto zaczyna pikać, żeby ją chwycić. Co się dzieje, kiedy jej się nie chwyci? Auto się zatrzyma, czy po prostu przestanie podążać za pasem?

 

Lekarstwem na konieczność trzymania kierownicy jest piłeczka :wink:

Artur możesz rozwinąć? Rozumiem że nie chodzi o lekarską ;)

Opublikowano
Cześć, mam pytanie odnośnie utrzymywania pasa ruchu: kiedy kierownica nie jest trzymana to auto zaczyna pikać, żeby ją chwycić. Co się dzieje, kiedy jej się nie chwyci? Auto się zatrzyma, czy po prostu przestanie podążać za pasem?

 

Lekarstwem na konieczność trzymania kierownicy jest piłeczka :wink:

 

Ha, nie jest to dokładnie ten powód dla którego pytałem, ale dobrze wiedzieć :) zastanawiałem się bardziej pod kątem tego że ktoś np. zasłabnie, zaśnie, to czy ten system pomoże, ale wygląda na to, że tak. Jakaś marka, nie pamiętam dokładnie o którym modelu to czytałem, po prostu wyłącza tempomat i sterowanie i dopóki auto w coś nie uderzy, to będzie się toczyć.

Opublikowano
Ja też mam pytanie do kolegów, czy ktoś wie jaka jest różnica pomiędzy systemem wspomagania kierowcy plus, dostępny w X3, a systemem wspomagania profesjonalny?

który jest dostępny np. w bmw 3 lub x5 , a nie można zamówić do X3 ?

 

I co? Nikt nic nie wie konkretnego? Nie chodzi mi o wygląd kokpitu tylko różnicy w działaniu systemu wspomagania plus z live kokpit, z Idrive 7, a profesjonal, który jest już instalowany np. w X5 lub 3.

Opublikowano
I co? Nikt nic nie wie konkretnego? Nie chodzi mi o wygląd kokpitu tylko różnicy w działaniu systemu wspomagania plus z live kokpit, z Idrive 7, a profesjonal, który jest już instalowany np. w X5 lub 3.

 

Podstawową różnicą jest to, że professional ma kamerę skierowaną na kierowcę, dzięki czemu pozwala na dłuższą jazdę autonomiczną niż w plus. Dodatkowo professional ma coś co bodajże się nazywa asystentem jazdy w korku, czyli tak długo jak patrzysz na drogę to sam będzie ruszał i się zatrzymywał bez konieczności naciskania gazu/przycisku na kierownicy. Jako bajer pro pokazuje na live cockpit samochody wokół Ciebie. Różnic pewnie jest więcej, ale z różnych materiałów te mi zapadły w pamięć najbardziej.

Opublikowano

Dziękuję za info :) , szkoda ,że nie można tego zamówić w nowej X3, ale prawdę mówiąc tych funkcji raczej bym używał sporadycznie.

Niestety wniosek z tego jest taki, że X3 jest technologicznie najbardziej przestarzałym modelem BMW.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie no, bez przesady, że najstarszym. Seria 2, seria 4 Gran Coupe, seria 7, X1, i3 czy i8 - to są wszystko starsze auta. G01 nawet nie doczekało się jeszcze liftingu, który będzie wkrótce.

 

Powiedziałem, że technologicznie, nie jest istotne jak stary to jest model tylko co zawiera, jakie technologie, skoro od kilku lat są nowe rozwiązania w BMW, a tu się ich nie wprowadza to samochód jest przestarzały, powód zna tylko producent czyli BMW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.