Skocz do zawartości

Opony zimowe X3 G01


koko666

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Co jeszcze moge dodac od siebie to niestety ale czesto sprzedawcy maja slaba wiedze na temat sprzedawanych produktow I nawet nie robia tego specjalnie no ale to nie powinno ich tlumaczyc bo na zapytanie klienta powinni sprawdzic to dwukrotnie I dopiero dac odpowiedz. Niemniej jednak my jako klienci lepiej samo upewniajmy sie i sprawdzajmy wszystko nie ufajac do konca nikomu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wrzucal ktos 18" do siebie ?

Mam 20'' letnie i rozgladam sie za czyms nowym na zime, w gre wchodza 18" max 19" i zastanawiam sie czy nie bedzie wygladal smiesznie na mniejszych kolkach.

Tym samym, czy moze sie ktos wypowiedziec na temat opon Michelin Pilot Alpin 5 SUV ZP * Runflat ?


Pozdrawiam

Pat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem na stronie oponeo taki artykuł i cytat "Auta z oponami typu Run Flat powinny być specjalnie do nich przystosowane. Wówczas elementy zawieszenia (np. w BMW zastosowano bardziej miękkie nastawy zawieszenia) i systemy wspomagania (ABS, systemy stabilizacji toru jazdy) są zaprojektowane i skalibrowane do współpracy wyłącznie z ogumieniem tego typu. Założenie zwykłych opon do samochodu przystosowanego do Run Flatów będzie skutkować jego nieprzewidywalnym zachowaniem przy dużej prędkości." i dokładnie tu jest sedno sprawy, kupujemy samochód bez RFT oryginalny od producenta, dealer zmusza do opon zimowych RFT (chodzi o 19cali) więc zakładamy na tą felge która mamy, która jak ustaliłem jest dostosowana do RFT, i teraz przychodzi wiosna i co...? Zakładamy oponę bez RFT na felge dostosowaną do RFT... Więc albo samochód jest zestroiony (żeby nie było kłótni że dostosowany) albo eksperci się mylą, że nie należy używać opon bez RFT do samochodu który powinien je mieć... A ewidentnie wszędzie można znaleźć informacje że akurat BMW w domyśle jest zaprojektowany na RFT, a pomimo to producent sprzedaje na zwykłych oponach, to co ? zwisa mu to...? Albo jednak jest jakaś drobna różnica pomiędzy samochodem do produkcji z RFT i bez RFT....

Źródło artykułu https://www.oponeo.pl/artykul/run-flat-czy-warto-w-nie-zainwestowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w podobnej sytuacji - auto zamówiłem na 19’’ bez RFT. Chcę kupić zimówki. Planowałem komplet OEM 19’’ bez RFT. Ale w takiej konfiguracji nie ma opon bez RFT. Ogólnie nie ma opon 19’’ bez RFT i z gwiazdką.


Info od sprzedawcy części w Bawarii - kiedyś BMW coś tam dostrajało w zawieszeniu pod RFT. Konstrukcja opon RFT się zmieniła przez lata. Te dzisiejsze spełniają swoją rolę, ale nie są aż tak sztywne, ponoć komfort jest już porównywalny, itd. Obecnie w nastawach zawieszenia nie ma żadnej różnicy. Felgi OEM też są jednakowe. Zakładają na nie opony z i bez RFT. Maja te same numery katalogowe.




Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to samo mniej więcej powiedzieli w salonie, tylko że:

- komplet 19' RFT z gwiazdką - ok.5500zł

- komplet kompletnych kół 18' z oponami bez RFT - 8100zł

Pomijając wygode i wolność od kolejek do przedkładki wyobraź sobie, że po roku uszkodzisz jedną opone 19' - i leci kolejny komplet za 5500zł, jeśli uszkodzisz 18" to pewnie 2000-3000zł pomoże. Jeżeli będziesz jeździł autem dużo albo 3-4 lata to nawet bez uszkodzeń i tak czeka Cie zakup kolejnego kompletu.

Faktycznie jak się nad tym zastanowić to wybór jest prosty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku planowałem wziąć 18'' (bez RFT) - bo lepsza cena, komfort, itd. Ale to auto wygląda tak niekorzystnie z mniejszymi kołami, że nie mogę mu i sobie tego zrobić. Ok. 5 miesięcy w roku, czyli sporo, będę na tych zimowych. Także zdecydowałem, że dopłacę i przełknę RFT.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem takie same 20, jak na lato, ale jednak chyba trzeba trochę odmienić, a nie na tym samym wzorze latać :8)


Auto jeździ tylko po mieście, więc u nas akurat łańcuchy to w ogóle nieistotna kwestia (na szczęście :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem 18" Michelin Alpin w runflat.

Zadowolony jestem z poziomu hałasu, odczulwalny lepszy komfort niz na 20"letnich Pirelli.

Jeżeli nie musicie czasem, zimą zakładać łańcuchów to odradzam ten rozmiar - tragedia :duh: koła giną w tym aucie.

Odradzam tez blizzaki jeździłem na takich w aucie zastępczym podczas wizyty w serwisie- bardzo duzy poziom hałasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie zastanawiam nad taka opona całoroczną , no i na zime:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodrich-mud-terrain-t-a-km3-265-60-r18-119-116-q

Auto jezdzi po miescie i dosyc duzo po gorskich drogach. Sa jakies przeciwskazania, np ze wzgledu na x-drive, oprocz ograniczenia predkosci samej opony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie zastanawiam nad taka opona całoroczną , no i na zime:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodrich-mud-terrain-t-a-km3-265-60-r18-119-116-q

Auto jezdzi po miescie i dosyc duzo po gorskich drogach. Sa jakies przeciwskazania, np ze wzgledu na x-drive, oprocz ograniczenia predkosci samej opony?

 

No fajna, choć chyba nie ten rozmiar no i raczej bez gwiazdki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie zastanawiam nad taka opona całoroczną , no i na zime:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/bfgoodrich-mud-terrain-t-a-km3-265-60-r18-119-116-q

Auto jezdzi po miescie i dosyc duzo po gorskich drogach. Sa jakies przeciwskazania, np ze wzgledu na x-drive, oprocz ograniczenia predkosci samej opony?

Chyba cos pomyliles :shock: To jest typowo terenowa opona z przeznaczeniem na bloto , praktycznie nie nadaje sie do uzytku na normalnych drogach , wlasnosci zimowe zadne - jak letnia albo gorzej a na mokrym jazda figurowa na lodzie :mrgreen: od biedy daje rade na suchym asfalcie jedynie.

Mialem takie same kiedys we Wranglerze zrobionym do jazdy w teren ( wyciagarki , lifty itp. ) To dosc popularna opona w teren tzw. MT ( emtek )

Jesli juz myslisz o bardziej terenowej oponie ktora da rade od biedy zima to tylko jakies lajtowe ATeki ale moim zdaniem do X3 to poroniony pomysl.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po za tym opona typu MT jest baaardzo głośna na asfalcie. Bez sensu do auta typu suv taka opona. Ona jest do auta terenowego, upalanego w terenie, bo nawet większość terenówek wyprawowych ma opony AT.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując wątek i poprzednie moje posty w których miałem mieszane uczucia co do Run Flat.... niestety dziś założyłem te opony Run Flat do których zostałem "zmuszony" :? polityką BMW i braku homologowanych opon zimowych z gwiazdką.... i niestety przesiadka na te opony to dramat, wszystkie dziury i tory tramwajowe odbijają się na karoserii a potem na fotele.... nie wiem jak ktoś może "chwalić" te opony że nie jest tak źle ?... polecam się przejechać X3 bez Run Flat tak parę dni i potem przesiąść się na drewniane Run Flat... i właśnie dlatego nie chciałem Run Flat ,chyba jak teraz na to patrzę to te 18 cali bez Run Flat z gwiazdką to już mniejsze zło... no cóż ...teraz już za próżno, ale na forum niech zostanie.... RUN FLAT to zło i beznadziejne rozwiązanie do SUV, to nie jest samochód do pokonywania szybkich zakrętów żeby trzeba było mieć opony ze wzmacniana ścianką boczną, tym bardziej w mieście, więc takie opony są zupełnie zbyteczne i uciążliwe w eksploatacji. Istnieją letnie opony 19 cali bez Run Flat wzmacniane idealne do SUV i takie też powinny być dostępne zimowe w każdym rozmiarze a nie tylko 18 calowe...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz konkretnie opony? Ja wziąłem na zimę felgę 19 cali V691 z oponami Blizzak LM 001 RFT. Jeżdżę po mieście już te kilka dni i dramatu nie ma, ani pod względem komfortu resorowania, ani głośności. Co prawda, nie mam porównania z nie-RFT, bo z salonu wyjechałem od razu na zimówkach. Letnie z felgami 19 cali Y694 i z oponami Alenza 001 bez run-flat czekają na wiosnę :D Z tego co piszesz powinno być jeszcze lepiej :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz konkretnie opony? Ja wziąłem na zimę felgę 19 cali V691 z oponami Blizzak LM 001 RFT. Jeżdżę po mieście już te kilka dni i dramatu nie ma, ani pod względem komfortu resorowania, ani głośności. Co prawda, nie mam porównania z nie-RFT, bo z salonu wyjechałem od razu na zimówkach. Letnie z felgami 19 cali Y694 i z oponami Alenza 001 bez run-flat czekają na wiosnę :D Z tego co piszesz powinno być jeszcze lepiej :mrgreen:

Kupiłem Pirelli SOTTOZERO SERIE III, nie brałem w ogóle pod uwagę Blizzak, bo czytałem opinie że te są już mega betonowe, niestety do dobrego łatwo się przyzwyczaić i jazda na oponach bez Run Flat to czysta przyjemność, tym bardziej że jazda X3 to czysta przyjemność :) więc byle do wiosny :8) letnie też mam Pirelli ale już bez RF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...RUN FLAT to zło i beznadziejne rozwiązanie do SUV, to nie jest samochód do pokonywania szybkich zakrętów żeby trzeba było mieć opony ze wzmacniana ścianką boczną...

Opony RF to nie opony sportowe tylko mają inną konstrukcję, która pozwala na jazdę bez powietrza. Opony ze wzmocnionymi ściankami mają oznaczenie XL i chodzi tutaj o większą nośność a nie sport.

Pozdrawiam

Arljazz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Pirelli SOTTOZERO SERIE III, nie brałem w ogóle pod uwagę Blizzak, bo czytałem opinie że te są już mega betonowe, niestety do dobrego łatwo się przyzwyczaić i jazda na oponach bez Run Flat to czysta przyjemność, tym bardziej że jazda X3 to czysta przyjemność :) więc byle do wiosny :8) letnie też mam Pirelli ale już bez RF

Ta Twoja klockowatosc opon moze zalezy wlasnie od producenta a nie typu RFT, mam Michelin Alpin 18'''RFT na zime i szczerze mowiac znaczaca odczuwalny jest lepszy komfort jazdy po zmiany z 20'' Pirelli RFT.

W rozmowie ze sprzedawca dowiedzialem sie ze sam zamawia wiecej kol kompletow z Michelin niz Blizzakami czy Pirelli. Sam potwierdze ze na Blizzakach w serii 3 nie dalo sie jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.