Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej wszystkim

otóż borykam sie z takim problemem w mojej Buni.

Ok miesiąc temu został wymieniony motor tzn słupek 523i 170 km 1x vanos w automacie, osprzęt silnika został przełożony ze starej jednostki. Okazało się że silnik nie odpala - wymieniony został czujnik wału - na VDO Siemens, po krótkim teście i przejażdżce okazało się że wywala przepływkę. No i teraz wywala obie te rzeczy na raz. Bardziej szczegółowo poniżej:


Po odpaleniu silnika (co ważne) na zimnym i ruszeniu w przedziale od 2000- 35000 obrotów zaczyna szarpać tak jak by przerywać przy przyspieszaniu tak jak by ktoś odcinał jemu paliwo, po kilku takich szarpnięciach komputer załapuje błąd - który objawia się znacznym spadkiem mocy i praktycznie zerowym przyspieszeniem.

po podpięciu INPY wywala błędy:


przepływki i czujnika wału.


na jałowym biegu przy lekkim dodaniu gazu czuć wtedy wibracje w kabinie.


Po skasowaniu w/w błędów wszystko wraca do normy na chwilę przy kolejnej próbie przyspieszenia 2-3 szarpnięcia w okolicy 2500 obrotów i nagłe odcięcie mocy, wraca bład czujnika wału, nie kasując jego - co następuje dalej?

Odpalam ponownie silnik zostawiam na jałowym biegu czekam kiedy nabierze temperatury roboczej, wyłączam go na 3-5 minut - po ponownym odpaleniu wszystkie problemy znikają auto ma pełną moc na każdym biegu nic nie przerywa. Kiedy motor jest w pełni rozgrzany np po półgodzinnej przejazdzce w mieście totalnie nic się nie dzieje niepokojącego, mogę 10 razy stanąć zaparkować zgasić odpalić silnik i jechać dalej -wszystko gra jak ta lala.


Zauważyłem że te anomalia dzieją się kiedy silnik na zimno dopiero łapie temperaturę kiedy startuję spod domu.


Przepływka podmieniona na używaną siemensa lecz nie wiem czy sprawną - kupiłem na O L z silnika 2,8... rzekomo sprawną -czyściłem zmywaczem do hamulców jeszcze -

Czujnik wału nowy- VDO Siemens z chwilą swapu silnika.

Wczoraj kupiłem jeszcze i zamontowałem ori czujnik wałka rozrządu BMW-Siemens - myślałem że to on jest winowajcą na rozgrzanym silniku wszystko fajnie odjechalem zadowolony od kumpla mechanika - kiedy dziś rano wystartowałem spod domu lekko wkręcając Bunie na wyższe obroty objawy wyżej opisywane wróciły,dojechalem do mechanika, podpiąłem sie pod kompa wywaliło błąd czujnika wału i przepływki po kasacji ich i ponownym odpaleniu już nie wróciły ale silnik już był wtedy rozgrzany.


Szczelność gumy przepływki i dolotu sprawdzona, guma wymieniona na oryginalną bmw

Świece wymienione na nowe,

Czujnik wału wymieniony NIE MA objawów typowych dla jego uszkodzenia czyli problemy z odpaleniem motoru czy samoistne gaszenie się silnika. Silnik czy na zimnym czy na ciepłym odpala od strzała.

Powoli kończą się nam pomysły. Jutro chcemy podpiąć kompa i sprawdzić parametry pracy przepływki i kąty wałka rozrządu w trakcie jazdy oraz po wystąpieniu tych szarpnięć i odcięciu mocy.

Najłatwiej byłoby teraz podpiąć przepływkę z innego auta i sam czujnik wału także i sprawdzić czy ustanie wszystko ale niestety nie mam takiej możliwości u mnie w okolicy a zakup w ciemno kolejnego czujnika za 350 zł oraz przepływki rzekomo sprawnej używki trochę średnio mi się uśmiecha...na zasadzie a może tym razem się uda.


Na sam koniec przypomniało mi się że wywala mi jeszcze błąd 55 którego nie można skasować Lambda probe heating probe 2 ale ten błąd miałem w poprzednim motorze i nie było w.w objawów.


może ktoś z Was miał podobny problem i rozwikłał zagadkę? :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej te błędy odczytane w inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kolego :) takie błędy mam:


8 air mass flow meter

55 Lambda probe heating probe 2

83 engine speed/crankshaft position sensor


Z tym że błąd 55 po próbie kasacji powraca non stop

Opublikowano
Dziwne jest to że po zakupie czujnika wału nowego VDO wywala błąd 83 po kilku tygodniach od jego zamontowania, czujnik wałka wymieniony na bmw Siemens też nowy. Objawy pozostały. Co mam kupić w ciemno kolejny czujnik wału z nadzieją że ten rozwiąże problem? Gdzieś wyczytałem że parametry czujnika wału korbowego maja wpływ na parametry pracy przepływki ale czy to prawda? Może dlatego wywala te błędy jednocześnie? :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co napisałeś to nie wszystko co podaje inpa, dlatego wklej te błędy, są tam dodatkowe informacje, istotne informacje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie, trochę mnie nie było...

Problem rozwiązany.

Przepływka wymieniona na kolejną tym razem sprawną,

Czujnik wału wymiony na nowy VDO.


Jak ręką odjął, auto w końcu zaczęło jechać.


Pozdrawiam serdecznie,

Temat do zamknięcia :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.