Skocz do zawartości

E36 96r. M52B20 Problem z Sondą Lambda


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hejka

Temat niby wielokrotnie poruszany ale nie znalazłem nić świeżego z odpowiedzią.

Mam problem z uszkodzoną Sondą Lambda w moim E36 96r. M52B20 + LPG osprzęt Siemens, dwie sondy 5- voltowe.

Po vinie wyskakuje taki numer sondy: 11 78 1 427 884

Najtańszą dedykowaną NGK udało mi się znaleźć za 350zł, przyznam się trochę mnie to przeraża możliwe że dwie będę potrzebował wymienić.

Nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby założyć uniwersalną albo czy istnieje taka która się nada ?

Może ktoś doświadczony wie, że nie musi być konkretnie pod ten numer z vinu i nada się inna ?

Słyszałem też od jednego typa że założył od opla parę lat temu i auto mu jeździ, ale czy jak powinno to się nie dowiem.

Znalazłem też coś takiego, sonde firmy Engitech(należy chyba do Intercarsu) atrakcyjna cena 176zł brak info w necie na temat sond tej firmy, pytanie też czy jakby padła po paru miesiącach gwarancja powinna zadziałać czy się będą wymigiwać ?

https://allegro.pl/oferta/bmw-sonda-lambda-engitech-ent600027-7549519655


Znalazłem też taką OTA7N-5B1 tytanowa, tylko ma inną wtyczke ale czy mógłbym się przedłużyć(bez lutowania) oryginalną wtyczką i ona jest 5v (podają że pasuje do M50 i M52 a nie wiem czy w M50 były też 5v) ?


Chciałbym coś kupić do ok. 200zł


Ogólnie mam spory problem, chciałem też gaz wystroić przez tą uszkodzoną sondę nie da rady, już tracę siłe do tego, nie rozumiem jak producenci robią to że nie udostępniają charakterystyk pracy tych sond, można było by coś dobrać samemu, a tak to muszę liczyć na pomoc tych doświadczonych, no i liczę...

Z góry dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Siemka.

Te uniwersalne potrafią paść nawet po kilku dniach a z gwarancją na elementy elektryczne bywa bardzo różnie. Jak nie masz kasy to kup używki ale oryginalne a będziesz miał z nich większy pożytek. Główne różnice w numerach sond to długość kabla i kształt wtyczki bo tak to jest około 5-6 rodzajów sond.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

wiesz używka to loteria a ceny to ponad 120zł za ori BMW może tragedii nie ma ale spore ryzyko że będzie prawidłowo działać, bo przebieg pewnie 250tys.

Z uniwersalnymi, że lubią padać masz namyśli uniwersalne chinczyki, czy markowe uniwersalne też ?

Ten Engitech jest dedykowany z wtyczką tylko chińczyk więc może nie padnie po miesiacu ? Pytanie też czy taka sonda dobrze pracuje.

A co myślisz o tej opcji NGK z opla, podobno są 5V(typek ma mi zobaczyć jakie to zakładał) i przedłużenie kabli na ori wtyczkę ?



Up.. kupiłem narazie jedną OTA7N-5C1 za 240 sie udało

Opublikowano
Jak napisałeś " gazu bez sondy nie wystroisz". Niestety też przez to przechodziłem. Sondy przewidziane są na przebiegi rzędu 150-200tys.km. Używka więc jest loterią. Przerabiałem uniwersalną sondę BOSCH 2 razy, żadna nie wytrzymała dłużej niż 2 lata. Miałem 3 sztuki dedykowanych Engitech, chodziły od 1 do 4 miesięcy. Wszystkie udało mi się reklamować, choć w przypadku sond nie jest to łatwe i musiałem się nakłucić. W końcu zdecydowałem się na dedykowaną sondę Boscha, ale nie taką "made in china", tylko "made in usa". Chodzi już prawie 3 lata i skończyły się problemy z instalacją LPG. Także ze swojego doświadczenia - zrób raz, a dobrze. W prawdzie ja w M50 mam jedną sondę, a w M52 są 3, ale tanio kupisz, to 2 razy kupisz. Bierz dedykowane NGK.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam Panów.

Nie chce zakładać nowego postu, gdyż wiem że jest ich sporo w tym temacie, a problemy z sondą są szerokie i każdy przypadek jest trochę inny, tak więc mam chłopaki prośbę o postawienie trafnej diagnozy.

Otóż nie działa mi jedna sonda, błąd jej wygląda tak 283c09ce0a595b90.jpg

Silnik to M52B20, błąd wywala od razu czy auto nagrzane czy zimne, pracuje normalnie, nie kuleje, spalanie w normie, jak by było tylko trochę mułowate. Rozumiem że to błąd grzałki sondy - czy ona kwalifikuje się do wymiany, czy to może być problem innego pokroju.

Niestety nie mogę sprawdzić jej pracy w live data, nie ten kabel (USB). Będę wdzięczny za wszelkie sugestie

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Wygląda faktycznie na problem z grzałką sondy nr 1, czyli cylindry 1-3. Może być uszkodzona grzałka, a może być problem z bezpiecznikiem, czy przekaźnikiem. Jeżeli masz multimetr sprawdź czy podawane jest napięcie na grzałkę. Możesz też spróbować podłączyć sondy odwrotnie jeżeli pozwoli na to długość kabli. Jeżeli po zamianie diagnostyka nadal będzie wskazywać sondę nr 1, to wina jest po stronie zasilania, a jak wskaże sondę nr 2 to do wymiany sonda.
Opublikowano

Dzięki „pawelj5”, już chyba się wszystko wyjaśniło. Po zmianie wtyczek wywaliło błąd drugiej sondy, poza tym napięcie na obu gniazdach jest, w granicach 4,79V. Także uszkodzona sonda nie wskazuje żadnego oporu, gdzie druga ma w okolicach 0,74 ohm

Wiec wydaje mi się że sonda do wymiany.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano
Chłopaki jeszcze jedna sprawa...... Chce zamówić sondę, chyba kupię NGK, dedykowaną do tego modelu, tylko jedna rzecz mnie niepokoi. W opisie widnieje jako 12V, a teoretycznie powinny być to 5V ( w gnieździe gdzie podłącza się wtyczkę jest napięcie ok 4.80V. ) Czy to wynika z błędu w opisie tej świecy czy może z czegoś innego ??

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.