Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, ostatnio borykam się z opóźnioną reakcją na gaz.

2 miesiące temu wyskoczył mi błąd egr i samochód zaczynał wkręcać się od 1800 obr. Ograniczyłem egr w ista maksymalnie jak się dało i fajnie się wkręcał od 1500 obr. Od tygodnia borykam się z problemem że znów się wkręca dopiero od 1800obr i w dodatku tak szybko nie reaguje na gaz. Jak jadę stałym tempem i wdepnę to przez 2sekundy wolno się rozpędza po czym nagle wystrzela. Jest tak niezależnie od obrotów, lecz gdy będę wolno się rozpędzać( na ekonomizerze pokazuje 10+) i wdepnę to reaguje natychmiastowo. Co może być przyczyną takiego zachowywania? Przewod podciśnieniowy od egr zaślepiłem i było bez zmian. Przeplywomierz odpiąłem i rozpędzał się podobnie, jedynie szarpał przy nagłym wciśnięciu gazu. Zaworek od sterowania turbiny wymieniłem na nowy pierburg, i jedynie bardziej wgniata w siedzenie od 1800obr., reszta bez zmian.

Z góry dzięki za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymieniałeś przewody podciśnienia? Objawy pasują do ich nieszczelności.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wymieniłem od zbiorniczka do gruszki, żeby wymienić od magistrali do zbiorniczka to bym musiał kolektor zdejmować. Gdzieś jeszcze muszę wymienić poza tymi miejscami?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To podstawa przy takich problemach. Jeszcze do poduszek silnika mogą być zmęczone.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dzieki za pomoc, w najbliższym czasie wezmę się za wymianę. Jeszcze mogą być przyczyny takiego zachowania czy tylko podciśnienia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie to będzie to, opis pasuje idealnie do nieszczelności w przewodach podciśnienia. Ewentualnie trefny przetwornik ciśnienia, rozumiem, że nie z alledrogo za 100,-? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nowy powystawowy pierburg wyglądający jak te w sklepach po 270zl, też posiada ten niebieski oring na jednym z wyjść, w oryginalnym pudełku pierburga, śladów użytkowania też nie było widać na nim. Udało mi się wylicytować z dostawą za 99zl
Opublikowano
Dorwałem dziś vacuometr i pomierzyłem podciśnienia. Przed zaworkiem 0.9bara a za zaworkiem 0.62 bara. Więc chyba podciśnienia jednak odpadają :/ macie jeszcze jakieś pomysły?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczynając od początku, bo chyba nie doczytałem ze zrozumieniem.


Ograniczyłeś EGR w komputerze to znaczy, że zabrałeś mu tlenu. Tak można zrobić jak EGR jest zaślepiony, bo wtedy tlenu jest nadmiar. Patrzyłeś czy EGR nie jest na stałe otwarty ? Jeśli spaliny idą w gardło non-stop to nie będzie żwawo się zbierać tym bardziej gdy zmieniłeś parametry powietrza.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może faktycznie źle się wyraziłem, ale chodziło mi o to, że:


jak odepniesz fizycznie EGR to masz we wskazaniach nadmiar powietrza aktualnego w stosunku do zadanego, bo spalin jest zero i jest błąd. W ustawieniach wtedy redukujesz zadaną ilość spalin w stosunku do powietrza, żeby komputer myślał, że ma być ich mało. Jeśli na takich nastawach dowalisz teraz spalinami przez otwartyna stałe EGR to jest jeszcze gorzej niż przed zmianą ustawień.

 

Ograniczyłem egr w ista maksymalnie...

To musisz teraz go zaślepić. Ewentualnie usprawnić i przywrócić ustawienia pierwotne.


Tak ja to widzę, ale oczywiście mogę się mylić...

Opublikowano
Temat wstrzymuje na tydzień bo oddałem auto do blacharza. Jak wróci to zdejmę rurę i zobaczę czy całkowicie się zamyka. Ale zaślepienie podciśnienia od egr nic nie zmieniało
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Ale zaślepienie podciśnienia od egr nic nie zmieniało

Jeśli jest pewność, że EGR jest sprawny to odłączenie podciśnienia spowoduje jego deaktywację (będzie na stałe zamknięty). Jeśli nie wiesz w jakim jest stanie to odłączenie podciśnienia może nie mieć wpływu.

Opublikowano
Za tydzień przyjrzę się jeszcze egr-owi. Nieszczelność w dolocie też może nieść takie skutki? Dodam że troszke podkapca do 2tys obr ale to jest ledwo widoczne w lusterku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zależy czy zawsze czy tylko czasami przy gwałtownym przyspieszaniu. Jak jeździsz delikatnie (miasto, korki) i potem nagle dasz mu batem to wypluje nagromadzoną sadzę. Jeśli zawsze tak dymi to albo spaliny z EGR'a w dużych ilościach albo niespalone paliwo - za dużo paliwa w stosunku do powietrza.


Ogarnij EGR, jak objawy nie ustąpią to będziesz się szukać dalej.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, dawno mnie nie było ale miałem ostatnio mało czasu.

Jakiś czas temu jechałem sobie, zatrzymałem się na światłach. Chce ruszyć a on gaśnie, reakcja jakbym ruszał z 3 a nie 1. Samochód nie ma w ogóle mocy, po odpaleniu pochodzi z 4s normalnie, zaczyna się dusić, nierówno chodzić i gaśnie. Pali na strzała, nic nie stuka. Wziąłem się za wymianę regulatora na pompie cr i czujnika ciśnienia. Na etapie rozbierania pękł mi ten plastikowy, przezroczysty przewód od paliwa i mam małą przerwę na czas zakupu nowego przewodu. Dzisiaj zajrzałem do egr i ujrzałem go w takim stanie :/ Czy możliwe, że ta blaszka wpadła do silnika i są takie objawy? Chociaż rozwiązała się sprawa czemu wstawał od 1800 obrotów...

https://www.dropbox.com/s/9bzvcbfy0kafvcr/20190929_181420.jpg?dl=0

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gaśnie bo cały czas dostaje spaliny, bo jak rozumiem brakuje tego denka zamykającego dopływ. Po odpaleniu zanim spaliny dojdą to silnik pracuje. Może urwało się niedawno. Zdejmuj kolektor i szukaj. Jak znajdziesz to biegnij do kościoła i daj na tacę :norty: W ogóle to masz kolektor z klapkami czy bez ?
Opublikowano
Tak, brakuje tego denka. Kolektor bez klapek. W takim razie jutro zakładam kolektor ze starego silnika który też jest bez klapek. Szukałem wstępnie tego denka w kolektorze i nie znalazłem. Może gdzieś się przyczepił. Możliwe że wpadł do intercoolera podczas hamowania?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może gdzieś się przyczepił.

Być może, tam jest dużo szlamu.

 

Możliwe że wpadł do intercoolera podczas hamowania?

A skąd mi to wiedzieć ? Jeśli jest metalowy to silny magnes w rękę i szukasz. Lepiej żebyś to znalazł.



Kup zaślepkę do EGR'a i po kłopocie z EGR'em. Tą co się montuje na kolektorze wydechowym.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.