Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkimi.

Posiadam od roku bmw f11.

Od razu po zakupie wymieniłem olej w skrzyni, rozrząd i kilka innych rzeczy. Od tego momentu nie podoba mi się zmiana biegów.

Skrzynia czasami pracuje idealnie ale większość czasu zmienia biegi w dziwny sposób. Jako kierowca mam wrażenie jakby auto delikatnie zwalniało przy każdej zmianie. Jest to po prostu odczuwalne. Za to jako pasażer nic takiego się nie czuje.

2 razy kasowalem adaptacje i robiłem ja zgodnie z informacją od mechanika ale efektów brak. (rozpędzanie się do ostatniego biegu, potem puszczenie gazu i pozwolenie skrzyni redukować do 4 biegu zatrzymanie na 15 sek z wcisnietym hamulcem i tak 5 razy.

Dodatków zdarzają się drgania przy chyba 4 albo 5tym biegu tak jakby skrzynia za wcześnie wrzuciła bieg.

Przebieg 260 tys.

Ktoś coś?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sam sobie odpowiem.

Został wymieniony egr wraz z dwoma poduszkami silnika (wsio z ASO). I problem praktycznie całkowicie zniknął. Biegi zmieniają sie bardzo przyjemnie. Zrobię jeszcze adaptację i wtedy myślę, że powinno być idealnie.

Opublikowano
Sam sobie odpowiem.

Został wymieniony egr wraz z dwoma poduszkami silnika (wsio z ASO). I problem praktycznie całkowicie zniknął. Biegi zmieniają sie bardzo przyjemnie. Zrobię jeszcze adaptację i wtedy myślę, że powinno być idealnie.

 

Też czasem takie mam wrażenie, przeciąga biegi, podczas zjazdu z górki czuć takie szarpnięcie do przodu jak zrzuca/podnosi bieg. Czytałem, że sporo osób ma takie odczucia w zf.


egr na akcji serwisowej?


Jest jeszcze inna opcja, często podczas wizyty w aso aktualizują oprogramowanie, może wgrali Ci świeższego softa do skrzyni ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szarpanie przy zmianie biegow to czesto wywalona tuleja tylnej belki

🙃🙃

Opublikowano
Szarpanie przy zmianie biegow to czesto wywalona tuleja tylnej belki

 

Mozesz powiedziec , lub rysunek wrzucic o ktora tuleje dokladnie chodzi ? z gory dziekuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szarpanie przy zmianie biegow to czesto wywalona tuleja tylnej belki

 

Mozesz powiedziec , lub rysunek wrzucic o ktora tuleje dokladnie chodzi ? z gory dziekuje

 

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/1Lkdb7YE

Najczęściej pada tuleja nr.5 ,dużo rzadziej nr.2


A tu masz wymianę tych tulei

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/4p299Fb

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/33-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/33-00-rear-axle-rear-wheel-drive-guide/4eIqtSz


A tutaj masz filmik z wymiany tulei



Koszt trzech tulei w ASO to ok. 300,-

Robociznę wycenili mi w ASO na kwotę 2066,-.... :lol:

Mój mechanik zrobił mi to za 400,-



Ogólnie ujmując temat gum to po przekroczeniu 200 000 km wypadałoby wymienić poduszki silnika, poduszkę ABS, no i te tuleje. Warto też by było spojrzeć na elastyczne łączenia wału napędowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.