Skocz do zawartości

E39 520i / 97r Temp. Impa


mariusz42

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pytanie z mojej strony jest takie dlaczego w INpie temp. jest normalna czyli w granicach do 94 stopnie a na zegarach i w teście numer 7 w tym samym czasie pokazuje 106 / 108 stopni , czy to ewidentna wina czujnika czy coś innego. pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie INPA też zaniża nieco wskazania i różnią Się od tych z testu 7, ale z pewnością nie jest to 12 czy 14'C jak w Twoim przypadku. Tak szczerze to te 106'C trochę za wysoko jak na ten silnik, łapiesz pion wskazówkowy przy 75'C :?: :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przy pionie na wskaźniku w teście nr.7 jest 75 stopni. Generalnie temperatura w Inpie (odczyt) jest zbliżony do testu nr 7 przez cały czas grzania się silnika aż do granicy ok. 90 stopni potem w Inpie się optymalizuje 92-94 a na zegarach rośnie....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na zegarach i w teście numer 7 w tym samym czasie pokazuje 106 / 108 stopni , czy to ewidentna wina czujnika czy coś innego. pozdro

Na teście nr 7 pokazuje ok 106 a na zegarach skąd wiesz że na zegarach też? Ucieka z pionu


Lepiej zacząć od wymiany czujnika temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powinien do 115 trzymać. Masz coś chyba z zegarami też bo jeden czujnik ma jakby dwa, wyjścia. Jeden na ECU drugi na deskę. Na, deskę ma ten sam sygnał co pokazuje w teście nr7. Jeśli przy 110 ucieka z pionu ktoś kiedyś pewnie rozbieral licznik i jest źle złożony. Słyszałem też że najczęściej bardziej wiarygodnym wynikiem jest ten z deski w teście 7 niż po podłączeniu pod kompa. Mi zawyzal i to sporo.


Wejdź do auta po nocy i porównaj temp płynu do temp otoczenia. Tak w domowy sposób sprawdzisz który czujnik chodzi lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech zrobi test zegarów i będzie wiadomo czy wskazówka pracuje jak trzeba
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , dzisiaj przełożyłem inny (używany ale sprawny) czujnik temperatury , podłączyłem kompa i porównałem wskazania ... auto było zimne w teście nr.7 30 stopni w Inpie 30 stopni i tak równo do ok, 75 potem tak jak na starym czujniku wskazania a zegarach idą szybciej czyli w Inpie normalnie do 92-94 i załącza się visco a w zegarach 105-108 i więcej , czyli tak samo jak na starym czujniku , więc uważam że kwestia czujnika zakończona. Może faktycznie ktoś grzebał w zegarach chociaż w teście zegarów wszystko wygląda normalnie , dodam że przy 115 stopniach wskazówka opuściła pion i poszła na białą kreskę na 3/4 skali... Czy jeszcze coś mogę sprawdzić? wiem że raczej wszystko z tą temperaturą jest dobrze ale trochę mnie te wskazania licznika wkurzają.... pozdro....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam podobnie w M57D30 tylko odwrotnie :) Wskazówka nie dochodzi do pionu, ale w teście jest tyle co ma być. Chciałem wymienić czujnik, bo wiem, że podaje dwa sygnały, ale skoro piszecie, że ten sam sygnał jest na wskazówkę i wskazanie z testu to chyba bez sensu go wymieniać. Natomiast co może być powodem tego niedomiaru to nie mam pojęcia. Może sam wskaźnik jest jakiś trafiony ? Na teście zegarów wskazówka idzie do końca skali.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz tylko zastanawia mnie jakim cudem osiągasz tak wysoką temperaturę :?: Zwłaszcza jak słychać wiskozę to powinna to ładnie zbijać. I z tego co opisujesz to widać,że zegary wskazują dobrą temperaturę. Martwi jedynie tak wysokie wskazanie. Będę miał chwilę to sprawdzę u Siebie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie temp. w Impie jest powiedzmy normalna czyli 92-94 i tak trzyma chyba przy 95 zaskakuje visco i ładnie zbija tak jak powinno być ale w tym samym czasie na zegarach w teście nr.7 mam np. 105-108 a wskazówka jest w pionie i to mnie właśnie dziwi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale te 95'C według INPY to stanowczo za mało do uruchomienia wiskozy, więc skłaniam Się do tego,że jednak na zegarach masz prawidłowe wartości. Nie pamiętam dokładnie, ale pion na wskazówce utrzymuje Się bodajże do 110'C dopiero powyżej tego leci w prawo
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mariusz sprawdziłem dziś jak wygląda to u mnie. Więc jak na zegarach(test 7) miałem 94'C to INPA pokazywała 91'C i praktycznie w każdym przypadku było tak samo. Zegary pokazywały średnio o 2/3'C więcej niż INPA
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Panowie....jeszcze raz wrócę do tematu bo wymieniłem zegary na inne od tego samego silnika M52B20 tylko z 98r. i niestety dalej jest tak samo czyli w Inpie normalne wskazania a w zegarach (test nr,7) leci ponad 110 a nawet dzisiaj doszło do czerwonego pola i 128 stopni w teście .. SZOK !!!!! otwieram maskę wszystko normalnie nic się nie gotuje , wisco co jakiś czas się uruchamia. Kupiłem nawet specjalnie termometr na podczerwień i mieżąc głowicę wszystko jest ok.Jak już wcześniej pisałem termostat jest nowy, pompa z anglika oryginał z metalowym wirnikiem , odpowietrzałem go dzisiaj znowu i wszystko jakby było ok. chociaż zauważyłem że na wolnych obrotach nie nagrzewają się weże co idą do parownika gazu dopiero jak mu trochę przycisnę to jest ok. już mi brak sił i pomysłów miałem tele beemek i nigdy takich numerów co z tą... może to że to moje 13 bmw.... Co tu jeszcze mam zrobić bo już mnie to wk..rwia... tak że szok..... pozdro...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to wina źle wpiętej instalacji LPG?? Wcześniej było ok :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co tu jeszcze mam zrobić

A ten czujnik co odpowiada za pomiar temperatury to wymieniłeś ? Rozumiem z tego wszystkiego, że jesteś pewien, że temperatura silnika jest prawidłowa tylko wskazania są błędne ? Może być też tak, że gdzieś jest słaba masa lub jakiś spadek napięcia i dlatego czujnik podaje złe wskazania. U mnie na przykład w zegarach pokazuje napięcie 11,7V, a miernikiem jak mierzę to jest 12,4V (na postoju) i nie mam pojęcia gdzie szukać usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jednak coś się wydarzyło wczoraj wieczorem jak wracalem do domu bo dzisiaj rano w drodze do pracy temp. trochę spadła bo dochodzi max. do 98 stopni ale okazało się że pękła chłodnica gdzieś na górze bo płyn się leje....dolałem płynu i teraz podczas jazdy temp. jak juz pisałem dochodzi do 98 i spada do 94 i tak to wygląda. Co było przyczyną że pękła chłodnica? trudno powiedzieć czy faktycznie była taka wysoka temperatura czy za duże ciśnienie? zobaczymy po wymianie co będzie się działo..... pozdro..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.