Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Byłem wczoraj na diagnostyce webasto i padło na modul/sterownik webasta. Przez obd da się połączyć z webasto i jest błąd, którego nie da się skasować. Typ webasta to Thermo Top V. Pisałem z jednym facetem co naprawia/regeneruje i powiedział że w tym modelu zegeneracja to 50/50 albo będzie działał albo nie. Na allegro patrzyłem i dużo jest do e39, e60 ale pod e90 nic nie znalazłem. Może ktoś już robił, albo kupował gdzieś. Gdy wlaczalem go z pilota to wszystko się załącza, tylko dmucha zimne powietrze
  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie mogłem połączyć się z webasto dokonca. Gdy wchodziłem w climatronic IHKA tam nie było żadnych błędów. Ktoś wie gdzie ten modul/sterownik się znajduje? Gdzieś na piecu czy całkiem gdzie indziej? Niby głupi sterownik a nigdzie go nie ma, a zregenerować też się nie da. A co najlepsze dzwoniłem dziś do ASO. Aż usiadłem, chłopaki zaśpiewali 6,700zl :mad2: przycisk REST działa i wieje ciepłe powietrze
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.Pisze bo może komuś się przyda. Piecyk naprawiony. Dobrze że nie kupiłem owego modułu,bo okazał się sprawny. Pierwsze co,to pan Piotr skasował błąd (którego niby nie dało sie skasować) i odblokował piecyk bo był zablokowany i piecyk odpalił. Po kilku próbach, zaczął wariować. Diagnoza padła na moduł lub palnik. Winowajcą okazał się palnik. Mój był podobno juz dość wyeksploatowany i przy pchany. Po montażu używki ale w bardzo dobrym stanie i męczeniu pieca cały dzień,chodzi idealnie. Bez minimalnego dymka nawet. Pan Piotr nawet naprawił rure wydechową bo sie złamała,była krucha od ciepła. Moge polecic Pana Piotra w 100%. Nawet filmiki z przeprowadzanych prac mi wysyłał. A jeśli chodzi o koszta naprawy,to śmiesznie tanio. Diagnoza problemu,wymiana palnika i czyszczenie całego pieca,naprawa rury wydechu i testy przez cały dzień + koszty wysyłki wyszło 170zł :cool2:


P.S. Teraz moje pytanie. Jak sprawdzić w inpie lub w btool expert jak załączyć pompkę paliwa webasta? Chce sprawdzic ile napompuje paliwa przez te 180 sekund. Ma być 35-45ml,jeśli bedzie wiecej to znaczy że podaje za dużo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

P.S. Teraz moje pytanie. Jak sprawdzić w inpie lub w btool expert jak załączyć pompkę paliwa webasta? Chce sprawdzic ile napompuje paliwa przez te 180 sekund. Ma być 35-45ml,jeśli bedzie wiecej to znaczy że podaje za dużo.

 

Nie widziałem takiej opcji w żadnym programie nawet w ISTA, możesz odłączyć przewód paliwowy i nalać do menzurki i sprawdzić ile napompuje.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Z tego co się dowiedziałem, to podobno inpa się da robić coś takiego. Odpalać piecyk, pompke itd. Ponoc kablem można się podpiąć bezpośrednio pod piecyk (tak pan Piotr mówił) ale potrzebny program webasto termo top
Opublikowano
Przyjdzie pięć to będę próbował. Podłącze pięć ale przewód paliwowy zostawię, i będziemy próbować. Pompka działała, ale jeśli podaję za dużo paliwa to dlatego zawalił pięć po dłuższym użytkowaniu.
Opublikowano
Starsze czyli E39,E46, E53, E38 łączyły się po magistrali k-bus a ta też nie jest podłączona do obd tylko pomiędzy sterownikami więc najskuteczniej podłączyć się bezpośrednio do pieca
Opublikowano
Panowie piecyk wrócił od Pana Piotra, zamontowany. Podłączyłem pod kompa zeby skasować ewentualne błędy ale nic nie było. Rano chciałem odpalić webasto(z pilota) ale nic. Coś zaczyna burczec i tyle, climatroniku mrygnal i nic. Przed naprawą zalaczaly się z pilota normalnie. Czy jest jakiś próg temperatur owy do włączenia pieca? Dziś było 12 stopni. Pan Piotr mówi zeby spróbować odpisać akumulator. Nic z elektryka itd nie robił.
Opublikowano
Panowie takie błędy! 9CA8 switch-off of auxiliary heating due to system, 9CA9 auxiliary heating communication. Jeden to przypuszczam ze od dodatkowej pompy wody, chociaż w zeszłym roku robiłem szczotki, ale dla pewności jutro rozbiera i wymieniam jeszcze raz, a ten drugi błąd? Dziś zalaczalem z pilota i przewietrzenie włączył się bez problemu. Piecyk na 100% sprawny, więc co może być ze nie odpala. Obstawiam ta pompke!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Według mnie to nie jest błąd dotyczący tej pompki ze szczotkami. Tamten to A6D1. Ty masz problem z komunikacją pieca z autem. Dobrze wtyczki piwsadzałeś? Kabla nie przeciąłeś lub przygniotłeś. Twoje błędy to:

9CA8 IHKA: Independent heating, system-conditioned deactivation

9CA9 IHKA: Independent heating, communication

Opublikowano
do piecyka dochodzi prąd? te błędy napewno są z pieca? jak wygląda bezpiecznik od piecyka? ten błąd od komunikacji jakby był z innego sterownika że jest problem z komunikacją z piecem
Opublikowano
Kable na 99,9% sa dobrze wpiete. Przed rozbieraniem robiłem zdjecia,więc raczej nie ma mowy o pomyłce. Bezpieczniki sprawdzałem i sa ok. Bezpieczniki 60 i 7 na rozpisce. Kable też raczej dobre,nic złego przy montażu sie nie działo. jutro mam czas będę patrzył. Chętnie wysłucham wszelkich propozycji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To tu masz schemat jak to powinno wyglądać.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-320d-tou/wiring-functional-info/body/heating-air-conditioning-functions/independent-heating-function/ftJSZkT

P.S. to mogą być szczotki. Tu kolega rozwiązał błąd 9CA8 wymieniąc szczotki i podał linki

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=290139

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.