Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dzień dobry wszystkim,


Oczywiście wiem, że dyskusje o tym jaki olej wybrać przetaczały się przez forum już wielokrotnie ale chciałbym od razu zaznaczyć, że nie chcę absolutnie inicjować znowu tej kwestii. Problem jest innej natury i powstał po dzisiejszej drugiej wizycie w warsztacie, gdzie dzisiaj była uzupełniona wymiana różnych filtrów o filtr paliwa. Przy okazji spojrzałem na beczkę CASTROL'a z olejem jaka stała i zapytałem czy ten olej dzień wcześniej został mi w ramach wymiany wlany i czy spełnia wymogi BMW dla e90 320 d 177 PS silnik n47 i uzyskałem potwierdzenie, że tak. I trochę zgłupiałem bo wg specyfikacji olej powinien być: ACEA C3, BMW LL-04 i wg konfiguratora castrola jest to olej serii EDGE a dokładnie: Castrol EDGE 5W-30 M i zawsze taki tj. EDGE wiem, że był dawany.


Panowie na warsztacie wlali jednak jak się okazało:


link do zdjecia z bazy:https://1drv.ms/u/s!AlAUUArFaYe1gtFz6idS1bMUWTYKOA?e=lZZVjf


czyli: CASTROL 5W30 MAGNATEC A5

gdzie jak widać specyfikacja jest inna tj. ACEA A3; B3; B4; LL-01 - zdjęcie z beczki:

https://1drv.ms/u/s!AlAUUArFaYe1gtF0HNkHyRdTQc30iQ?e=6brP6M


Napiszcie proszę czy żądać zmiany na olej zgodny ze specyfikacją jaką wskazuje producent (na tego EDGE) czy można na tym jeździć. Swoją drogą 1L tego Magnatec za 45 zł to chyba lekka przesada - w sieci wszędzie widzę w detalu cenę ok. 30 -33 zł za litr.


Z góry dziękuję za Wasze opinie.

Edytowane przez andrz_ej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeżeli masz DPF to musi to być olej z normą BMW LL-04, jeśli nie to może zostać od biedy, chociaż to słabiutka oliwa
Opublikowano

Ogólnie nic po jednorazowej takiej wymianie się nie stanie. Przy następnej wlać taki jak powinien być i zrobić ja szybciej. Osobiście chciałbym wymiany na taki jak powinien być i za taka cenę.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW jak napisałeś tylko sygnuje oleje tego producenta, który zapłaci więcej. Weź kup Motula, Ravenola albo Liqui Moly LL-04. To równie dobre jak nie lepsze oleje a wyjdzie Cie taniej. Poza tym jak warsztat zalał zły olej to chyba powinien wymienić na własny koszt?
Opublikowano
Tak, już rozmawiałem z nimi i trochę tam próbowali mi wmawiać, że olej jest ok i że BMW przesadza i że można jeździć ale moja reakcja mimiczna była chyba wymowna i nie wchodził w dyskusję i wymienią oczywiście na swój koszt. Ale chcę im już "paluszkiem pokazać" jaki mają kupić bo jak widać to jest problemem. Na co dzień mają beczkę jedną i leją wszystkim nie patrząc jakie kto ma auto. Ehhh...szkoda gadać. Człowiek z https://czescidobmw.pl/ wskazywał na ten olej a cenowo nie różni bardzo się od CASTROL Edge LL 5W30. Pewnie też będzie ok.
Opublikowano

Taki olej lepiej oczysci ci silnik, ale bardziej bedzie sasyfial DPF, ja bym wymienil z miejsca.

I na pewno nie wrocilbym do tego warsztatu nigdy wiecej.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
I oczywiście Panowie z warsztatu zrobili po swojemu. Zamiast kupić wskazany przez mnie olej gdzieś się magicznie znalazła beczka tego: TOTAL QUARTZ INEO LONGLIFE 5W-30 5L i już żeby to skończyć zgodziłem się żeby to wlali. Spełnia normę BMW - LL-04. Mam nadzieję, że można na tym spokojnie jeździć. Jak ten olej się sprawuje?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja pitole. Ja przestałem jeżdzić do papudrakow na wymianę oleju, ponieważ za każdym razem miałem nalane ponad stan. Raz przelali mi ponad litr od stanu max. Nie mówiąc już o tym, że nawet nie jestem pewien co lali, chociaż dawałem swój olej. Za każdym razem po takiej akcji zmieniałem warsztat. Ze 4 lata temu zakupiłem sobie pompkę z LIDLA i od tej pory jest spokój z wymianą. Pompka działa świetnie. co trzecią wymianę jade na kanał, ale sama pompka sciąga niewiele mniej. Wiem co leje i ile leje.
Opublikowano
Wymiana była rano, a teraz czuje w aucie jakby smrodek spalonego oleju. Dziecko chciało z auta wysiadać, krzycząc, że tu śmierdzi spalonymi frytkami. Ku....a, w łeb sobie strzele. To w końcu tylko wymiana oleju. W PL nawet to jest czynnością wysokiego ryzyka. Na pokrywie silnka widzę jakies plamy ale jakby prześwitujące od spodu, wczesniej zawsze było sucho, na tych "srebrnych paskach widzę jakby je od spodu coś ostro podgrzewało, takie osmolenie jakby. Nie wiem czy Panowie się jakoś zrewanżowali, że ośmieliłem się zwrócić im uwagę. Nie wiem o co może chodzić z tym smrodem i plamami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.