Skocz do zawartości

E39 530d podgrzewanie silnika


G1010

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ładne e39 od niedawna i staram się dbać o auto.

Chciałbym sprawdzić czy podgrzewanie silnika działa próbowałem z inpy zajrzeć ale z webasto i abs nie ma kontaktu,

choć może to moja inpa jakaś lewa (cały czas pokazuje ze nie ma zapłonu)

Czy przy temperaturze około 20 stopni podgrzewanie silnika powinno się włączać?

Gdzieś słyszałem że powinna też być elektryczna pompa wody działająca po wyłączeniu auta.

Druga sprawa jak sprawdzić czy działa termostat bo po szybszej jeździe opada lekko temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Termostat do wymiany, już to sprawdziłeś.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to webasto jest, czyli poczekać na mniejszą temperaturę tak ?


Co z elektryczną pompka wody ? Po zgaszeniu silnika nic nie słychać. Nawet wentylator nie kręci:)


Powiedzcie bo mam taki efekt że przy nawet lekkim przyspieszaniu auto kopci. Jest to widoczne tylko jak się jedzie za autem. W każdym razie przy lekkim przyspieszaniu ekonomizer idzie na maksa. Tak u Was jest?

Turbo lekko gwiżdże przy przyspieszaniu co zapewne oznacza nie szczelny układ? Czy może to objaw przepływomierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok to webasto jest, czyli poczekać na mniejszą temperaturę tak ?

Możesz poczekać, ale jeśli INPA nie ma kontaktu z modułem to coś jest nie halo. O Webasto napisano dużo w internetach. Musisz trochę poszukać, bo to nie jest prosta sprawa i trzeba się trochę zagłębić w temat. https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=351075&p=2545817&hilit=webasto#p2545817

 

Co z elektryczną pompka wody ? Po zgaszeniu silnika nic nie słychać. Nawet wentylator nie kręci:)

Gdzie masz tę pompkę wody i jaki wentylator ma kręcić i po co ?

 

Powiedzcie bo mam taki efekt że przy nawet lekkim przyspieszaniu auto kopci. Jest to widoczne tylko jak się jedzie za autem...Turbo lekko gwiżdże przy przyspieszaniu co zapewne oznacza nie szczelny układ? Czy może to objaw przepływomierze?

Jeśli gwiżdże turbo to pewnie kończy swój żywot. Jeśli słychać gwizd, bo gdzieś w dolocie jest dziura to co innego i może mieć to związek z dymieniem, bo brakuje powietrza i nie spala ropy do końca. INPA, błędy, live data i to coś powie. Raczej załóż osobny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

czesc

a moge zapytac o jeszcze jedna rzecz odnosnie webasta

moze sie orientujesz od ilu na minusie webasto wspomaga z automatu silnik zeby nagrzal szybciej srodek auta albo szybe przod?

 

Webasto się uruchamia jak na zewnątrz jest około 5-7C. Jak nie masz łączności to być może elektronika leży. Sprawdzałeś czy w ogóle fizycznie jest webasto ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie bardzo rozumiem o co pytasz, bo zacytowałeś odpowiedź na swoje pytanie.


Jak na dworze jest mniej niż 6C to powinno się załączyć chwilę po odpaleniu zimnego silnika i pracuje gdzieś do około 70C, ale nie wiem dokładnie, może mniej. Ja słyszę w kabinie jak się załącza i potem wyłącza. Jeśli masz rezerwę paliwa lub słaby akku to Webasto się nie uruchomi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Webasto też z menu powinna być opcja opdalenia, napewno na navi, ale na dużym BC chyba też. Powinno ruszyć nawet przy 10-15 stopniach, przynajmniej w e61 działało.

Webasto nie wuszy jeśli:

- elektronika padła - nie ma komunikacji

- nie działa dodatkowa pompka wody

- palnik jest zużyty


Walczyłem z tym w e61, wymiana pompki to jedno. Nawet jak wszystko będzie dobrze to nie ruszy, dopóki nie odblokujesz, w inpa znajdziesz taki błąd:

- 009b2e - heater lock


Jeśłi taki:

- 009b32 - water pump circuit faulty

To wiadomo, że pompka walnięta.


Brak komunikacji to pewnie sterownik martwy (na allegro można dostać używki).


A żeby odblokować webasto trzeba Tool32, moduł: SHZH, opcja: hgv_entriegeln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.