Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 16.11.2023 o 13:20, maciek_w napisał(a):

Może zmień kamienie na gumowe? 🤣

 

A’propos miejsca w 6GT: to jest najobszerniejsze wnętrze ze wszystkich modeli BMW odchodzącej generacji. Z autopsji wiem, że nawet siódemka G11 (czyli w wersji „normalnej”, nie long) miała mniej miejsca z tyłu niż 6GT

z dostępnych obecnie opcji masz tylko X7 (tam miejsca jest masa) lub nową siódemkę (na którą osobiście nadal nie mogę patrzeć)

znam także dylemat, na co wymienić fajnie jeżdżące niskie auto… u mnie kierunki były dwa: M3 Touring lub X5 M60i 😇. Po dwustu metrach przejażdżki eM trójką w towarzystwie małżonki już wiedziałem, której opcji nie będzie … i szykuję się właśnie do zamówienia SUVa. Będzie na najtwardszym możliwym zawieszeniu, zatem będzie mało bujał. Czekanie będę miał do wakacji …

 

Jak oceniasz X5 - swoją konfigurację i silnik M60i? Widziałem na forum, że już odebrałeś. Ja zawsze tego silnika 4,4 w BMW się obawiałem ze względu na awaryjność. Teraz niby jest zupełnie nowy i poprawiony, ale tak też się mówi o TSI od VW od ponad 10 lat, że to już teraz jest ten nowy, poprawiony 😉

 

U mnie obecnie przebieg 110 000 (4,5 roku od zakupu). W tym sezonie założyłem nowe opony Pirelli P Zero. Poza tym nic się nie dzieje, nuda 🙂

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ha! Dobre oko masz 🙂

Fakt, auto odebrane. Jest wspaniale, co tu się oszukiwać. A ja jestem hipokrytą do kwadratu. Całe życie narzekałem na SUVy, że wielkie, zwaliste, że siedzi się jak na koźle w wozie drabiniastym, że za wysoko się patrzy, że (tu wstawić zylion narzekań)… i co? Po dwóch tygodniach jazdy zmieniłem totalnie optykę i uważam, że SUV potrafi być OK. A w dobrej specyfikacji to wręcz idealny środek lokomocji!

Moja X5 ma trzy elementy ABSOLUTNIE NIEZBĘDNE do tego, aby jeździło się tym jak samochodem (tj. bez przechyłów): po pierwsze zawieszenie M Performance Pro z aktywnymi stabilizatorami, po drugie koła 22”, po trzecie skrętna tylna oś 

Wrażenia z jazdy: krótko mówiąc obłędne. Silnik ma więcej mocy niż potrzeba. Po dotarciu zrobiłem kilka raptowniejszych przyspieszeń i nie przesadzę mówiąc, że zrobiło mi się ciepło od wrażeń. To istna rakieta. A najdziwniejsze jest to, że ten samochód jeździ przyjemniej niż siódemka: jest wygodniej, ciszej, szybciej 🙂

Zalety X5:

- nikt nie zwraca na nią uwagi, co jest dla mnie ogromną ulgą i wielkim plusem w porównaniu do „złotej” siódemki (Donington Grey)

- jedzie się nią z zupełnie innym mindsetem. Nic. Nie. Muszę. Ale jakbym chciał, to mogę bardzo dużo (niejeden ścigant na światłach się zdziwi)

- silnik to jedwab oblany miodem; totalny kosmos jeśli chodzi o kulturę pracy i osiągi. A do tego spalanie (jazda głównie w mieście) utrzymuje mi się na poziomie poniżej 13/100. Szok

- fotele z prawdziwego M (takie z szerszymi podparciami na wysokości ramion) są obłędnie wygodne 

Dobra, kończę, bo rozpłynę się za bardzo 🙂

 

IMG_6272.jpeg

IMG_6280.jpeg

IMG_6273.jpeg

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Wygląda mega dobrze ta konfiguracja, szczególnie te koła fajnie się prezentują. 

Dzięki za porady o wyposażeniu. Ja jeszcze jakiś czas pojeżdżę 6GT, ale przy zmianie pewnie skończy się na X5 bo aktualnie jak przeglądam co jest na rynku to najbliżej jest do X5 z 6GT jeśli chodzi o moje wymagania co do auta. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dużo prawdy w tym, co mówisz. G32 było autem idealnym, ale niszowym - widać rynek nie przyjął tego konceptu, co nam może wydawać się dziwne. Najwyraźniej dobrze wpisujemy się w profil grupy docelowej zdefiniowany gdzieś tam przez marketing BMW. Życie zweryfikowało jednak ich założenia w excelu i widać, że to albo niewielka demografia, albo trudna do przekonania, aby jeździć takim nie wiadomo czym... Ani to kombi (G31), ani limuzyna (G11), ani niczego nieudające auto rodzinne (van), ani modny SUV (G05/G06). Grupa docelowa widać jest mega przywiązana do swoich tradycyjnych wyborów (unikam określenia "konserwatywna") i w salonie - nawet jeśli szła kupić G32, albo przynajmniej przymierzyć się do tego auta - decydowała się na jedną z bardziej popularnych opcji (myślę, że w kolejności takiej: X5/X3, piątka kombi, SUV innej marki, VAN innej marki)

Myślę także, że BMW zawaliło sprawę dotarcia do świadomości bogatszej klienteli - np. mogli wyposażyć floty wożące VIPów (np. na lotniskach, albo takie VIP taksówki odbierające biznesmenów z lotniska) właśnie w G32. W pierwszej grupie widać limuzyny (A8, 7er, S-klasse, Panamera) i SUVy (Cayenne, często Volvo XC90, etc.). W drugiej grupie najczęściej jest E-klasa (sam wożony byłem b. często), S90, albo Superb (a to dlatego, że ma wielkie wnętrze z mnóstwem miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu). Myślę, że G32 spełniłoby się w obu zastosowaniach i mogłoby to dodać temu samochodowi "zauważalności" i podprogowo wpłynąć na lepszy odbiór na rynku

Niestety, następcy nie będzie (a w każdym razie nic nie słychać, aby BMW zmieniło w tej kwestii zdanie). Bezpośredniej konkurencji nie ma (bo nie uważam za taką ani A7, ani CLSa - w obu autach z tyłu jest skandalicznie ciasno, a dodatkowo CLS ma kpinę zamiast bagażnika). Zostaje SUV. A X5 jest nie do pobicia. Konkurencja jest albo droższa (Cayenne), albo gorszy ma infotainment (Cayenne, Q7/8), albo gorzej jeździ (GLE), albo ma za małe silniki i jednocześnie gorzej jeździ (XC 90). Racjonalnym wyborem wydaje się jeszcze VW Touareg, który sensownie wyposażony kosztuje ludzkie pieniądze, za które dostaje się uczciwy produkt. Jeździ jak Q7, kosztuje sporo mniej, oferuje w zasadzie podobny poziom wykończenia i wyposażenia, i niczego nie udaje. Porównując ceny po rabatach, wyposażony po korek Touareg z najmocniejszym dostępnym silnikiem benzynowym kosztował ponad 100 tys mniej niż zamówiona przeze mnie X5 - niebagatelna kwota (ale tam V6, a tu V8, co było czynnikiem decydującym w moim wyborze)

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do tego wszystkiego 6gt jest wg mnie ładnym samochodem i również nie mogę zrozumieć dlaczego większość myśli inaczej. 

Mój znajomy kupił początkiem roku X5 na 22" kołach, w czerwonym kolorze, auto wygląda obłędnie, ale ponieważ nigdy nie miałem okazji dłużej pojeździć SUVem to mam wrażenie, że 6gt pasowałby mi bardziej.

Póki co również głoszę herezje, że SUV dopiero na emeryturze, bo za wysoki itd itd.. 

Podejrzewam, że odpowiednie dobranie elementów zmieniłoby mój tok myślenia.

Czas pokaże, chyba, że BMW pójdzie całkiem w design rodem z 7er, wtedy będę musiał zdradzić markę 🙂

 

  • Lubię to 2

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

A u mnie akurat bylo troche odwrotnie z zakupem G32:)

Szedlem do salonu z zamiarem zakupu G31 i tak szczerze mowiac chyba nawet nie wiedzialem o istnieniu czegos takiego jak 6GT (i to byl wlasnie problem tego modelu!). Mnie ku G32 nakierowal fajny handlowiec w BMW. ALE w calym Krakowie nie bylo szans go zobaczyc na zywo w zadnym z salonow... Ja jednak przed decyzja musialem to auto porzadnie ogladnac, dlatego znalazlem na Ślasku w salonie i pojechalem oglądnąć. Jak zobaczyłem na żywo to się zakochałem i juz musialo to byc;) 

Mysle ze gdyby te samochody staly w salonach to ludzie by je kupoiwali zamiast G31 a moze nawet zamiast G05. A że ten samochod dla przecietnego klienata BMW nie istaniał to jak go miał niby kupic? 

Ja uwielbiam moje G32 LCI, jedyne czego mi brakuje to R6:/ Niestety budzet nie puszczal wiec wybralem 620d. To nie jest zły silnik i o dziwo nawet sobie w miare radzi z tym autem. Jednak 30d to jest INNA BAJKA:)

Dlatego teź pomimo wielkiego zadowolenia z G32 mysle bardzo pomalu o zmianie gdzies za rok na X530d, chcialbym 630d ale juz nie kupie nowego:(

Napiszcie koledzy prosze jakiego rzedu rabat moge dostac na X5 obecnie. Wiem że to zależy od wielu czynników ale może chociaz jakieś przedział mi rzucicie.

pozdrawiam wszystkich byłych i obecnych uzytkowników G32!

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

30d w X5 to wybór optymalny

Natomiast z rabatami może być bardzo różnie - zależą od wielu czynników. W moim dotychczasowym doświadczeniu było tak:

1) bezdyskusyjnie największy rabat dostaniesz, jeśli auto kupione będzie na dużego klienta flotowego BMW (typu spora korporacja zamawiająca co roku ileś tam samochodów; przed COVIDem rabaty dochodziły w takim scenariuszu do 20-22%, a czasem więcej)

2) niebagatelne rabaty (zależnie od modelu 15% i więcej) nadal można uzyskać kupując przez brokera na firmę / działalność (tak zamówiłem X5)

3) rabaty zbliżone do brokerskich (choć pewnie nie tak samo wysokie) dostają firmy z "historią" (czyli jakaś większa liczba samochodów kupionych w BMW przez lata)

4) najmniej dostają osoby fizyczne wchodzące po prostu do salonu i zamawiające samochód (zwykle 5-8%); jak wiem od "mojego" doradcy w BMW, znaczna część takich klientów w ogóle nie pyta o rabat i po prostu płaci cenę z cennika

I teraz uwaga - ostatnia plotka, jaką przekazał mi mistrz serwisu w salonie, w którym wymieniałem olej po dotarciu silnika w X5, była taka, że BMW PL podobno ma w najbliższych miesiącach totalnie zmienić politykę cenową. Ma to skutkować tym, że dana konfiguracja samochodu będzie kosztowała dokładnie tyle samo u każdego dilera, ergo będzie zakaz konkurowania ceną (wszyscy muszą dać taką samą jak z cennika). Rabaty będą uzależnione od obiektywnych kryteriów i każdy diler będzie mógł udzielać rabatów w ściśle określonych warunkach. Nie wiem, ile w tym prawdy i nie wiem, jak / kiedy ta nowa polityka wejdzie w życie. Na pierwszy rzut oka brzmi nieciekawie... Więc może nie czekaj z tym zamówieniem, tylko leć do salonu, póki możesz liczyć na rabaty 12% i więcej... A jakby co, służę namiarami na sprawdzonego brokera

Edytowane przez maciek_w

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 godzin temu, Gizli napisał(a):

A u mnie akurat bylo troche odwrotnie z zakupem G32:)

Szedlem do salonu z zamiarem zakupu G31 i tak szczerze mowiac chyba nawet nie wiedzialem o istnieniu czegos takiego jak 6GT.

Miałem bardzo podobnie...

Przez kilka miesięcy szukałem G31, jako następcę F11 i F11 lci.

A że nie mogłem namierzyć nic sensownego zacząłem oglądać inne modele.

I kupiłem G32 w ciemno bez oglądania.

Tzn oglądałem kilka msc wcześniej w salonie w Berlinie, ale wyłącznie z ciekawości...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czyżby BMW chciało wprowadzać model agencyjny? Bo jak inaczej regulować cenę.

Zgadzam się, że po G32 jest bardzo ciężki wybór. Ja akurat miałem już przygodę z X5 i raczej nie chciałbym do tego wracać.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

122 956 km przebiegu. Olej zmieniany przy około 115k km (wymiana między wskazaniami komputera)

 

Dzisiaj odebrałem auto z czyszczenia oraz konserwacji skór i czyszczenia wnętrza auta. Kilka zdjęć poniżej. Raz na rok takie czyszczenie zlecam. Efekt jak zwykle jest super i aż się chce jeździć więcej 🙂

 

W listopadzie kończy się gwarancja 5 letnia i będę oddawał auto na sprawdzenie przed końcem gwarancji. Dla bezpieczeństwa oddam do sprawdzenia w ASO i też w nieautoryzowanym serwisie. Zobaczę jak wyjdzie sprawdzenie przez dwa serwisy. Najpierw do nieautoryzowanego serwisu pojadę.

 

W międzyczasie przedłużyłem też pakiet serwisowy z limitu 120000 na 160000 km. Serwisy w pakiecie jak dopytywałem to wychodzą trochę taniej niż jakby to robić w ASO.

 

Zamówiłem też X5 40i do produkcji na początek roku 2025. Jak przyjdzie to będę myślał czy sprzedać 6GT, czy może jedynkę (już się przymierzałem do sprzedaży jedynki ale było veto 😉 ), czy może zostaną 3 auta 🙂 To się wyjaśni w 2025.

 

 

 

IMG_2459.jpeg

IMG_2457.jpeg

IMG_2456.jpeg

 

 

Spalanie od początku 13,4 l/100km: 

image.thumb.jpeg.36eb7f2cfedc670b848c72095363a5fa.jpeg

 

Edytowane przez geno1234
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piękne auto i fantastycznie utrzymane. Jakbyś sprzedawał, to daj cynk 😉

Przy okazji, ciekaw jestem Twoich wrażeń z X5. Ja moje bardzo polubiłem - jeździ świetnie, wygodny, dobra widoczność, ładny, same zalety. Upewnij się tylko, że masz w konfiguracji opcję podwójnych szyb. Robią dużą różnicę na plus - jest z nimi wyraźnie ciszej w środku (ciszej niż w siódemce, którą miałem wcześniej, a która podwójnych szyb nie miała)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
W dniu 7.10.2024 o 22:43, maciek_w napisał(a):

Piękne auto i fantastycznie utrzymane. Jakbyś sprzedawał, to daj cynk 😉

 

Zrobiłem małe sprawdzenie w nieautoryzowanym serwisie. Powiedzieli, że nie ma się do czego przyczepić. Sprawdzanie przed końcem gwarancji w ASO będę miał w listopadzie, od razu z serwisem i zmianą kół na zimowe.

Ze sprzedawaniem to nie wiem jeszcze, pewnie jak 3 auta nie będą jakoś uciążliwe to zostawię 🙂

 

CleanShot2024-10-11at17_42.26@2x.thumb.png.87e4732085bab42941bf1c10e9ee63f8.png

 

W dniu 7.10.2024 o 22:43, maciek_w napisał(a):

😉

Przy okazji, ciekaw jestem Twoich wrażeń z X5. Ja moje bardzo polubiłem - jeździ świetnie, wygodny, dobra widoczność, ładny, same zalety. Upewnij się tylko, że masz w konfiguracji opcję podwójnych szyb. Robią dużą różnicę na plus - jest z nimi wyraźnie ciszej w środku (ciszej niż w siódemce, którą miałem wcześniej, a która podwójnych szyb nie miała)

 

Na razie to kilka razy miałem okazje pojeździć, raz dłużej to na 2 dni z wypożyczalni, ale to 25d wtedy. X5 40i jeździłem na jeździe testowej. Oglądałem niedawno jedno X5 40i  z premium selection z przebiegiem około 100 000 kilometrów to wiem jak ten silnik się w x5 sprawuje (sam egzemplarz okazało się miał trochę rzeczy do zrobienia jak wyszło w warsztacie, to finalnie wybrałem nowe, bo już szukać mi się nie chciało używanych dłużej).

 

Zobaczymy czy polubię na stałe X5 🙂

Szyby podwójne mam w konfiguracji.  Tak to będzie wyglądać: 

CleanShot2024-10-11at17_49.19@2x.thumb.png.9bb6161d21f8e110590ff28665af6a57.png

 

 

 

  • Lubię to 1
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Konfiguracja zapowiada się pięknie! Zamówione? Na kiedy termin odbioru? Manhattan wygląda przepięknie w słońcu - fajnie, że wybrałeś nietuzinkowy kolor!

 

A z szybą pech… ja miałem podobnie. Jechaliśmy z rodziną na narty do Włoch. Ledwo przejechałem granicę z Niemcami w Zgorzelcu i walnął kamień. Następnego dnia wizyta w Carglass w Monachium. Uznali, że można naprawić. Zobaczymy, jak skuteczni byli 

 

IMG_8594.jpeg

IMG_8592.jpeg

  • Lubię to 1

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

To jak się u Ciebie udało naprawić do fajnie. U mnie akurat teraz poniedziałek wolny i się wydłuży naprawa. Auto odstawiłem wczoraj do ASO i czekam na ubezpieczyciela, aby auto zastępcze mi zorganizował. Mam nadzieję, że dzisiaj się uda to zorganizować. 

 

X5 zamówione. Chciałem, aby produkcja była w 2025. Początkowo wrzucali na produkcję na 2024. Dealer kilka razy przesuwał na styczeń 2025, ale za którymś razem to przestawili na marzec 2025 🙂 Więc jakoś w kwietniu będzie odbiór auta jak nic się nie zmieni. 

 

Kolor Manhattan widziałem na żywo i mi się spodobał. Na początku myślałem o Szary Skyscrapper, ale jak zobaczyłem na żywo i porównałem z moim obecnym kolorem Bluestone, to stwierdziłem, że za bardzo srebrny jest. Idealnie byłoby znowu Bluestone, bo w tym kolorze widać fajnie wszystkie kształty auta, a do tego jak jest brudne to brudu z daleka nie widać 🙂 Białego i czarnego nie chciałem za bardzo, jakoś więcej płacić za kolor też nie chciałem, więc w X5 wyszło, że będzie Manhattan.

 

W 6GT przebieg teraz to 131 000 km. W listopadzie auto było jeszcze na sprawdzeniu przed końcem gwarancji w ASO. Przy przyjmowaniu auta na dokumentach osoba przyjmująca dodała małą żółtą karteczkę do serwisanta z napisem "koniec gwarancji - znajdź coś". No ale nic nie znaleźli 🙂

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pierwsze wrażenia po krótkiej jeździe w X5. Na razie prędkości miejskie i podmiejskie (max 120km/h).

 

Silnik 30d

Bardzo pozytywne wrażenia. Kiedyś miałem 25d na 2 dni w x5 przedliftowym. Tam brakowało mocy. W przypadku 30d dla mnie jest git, i mógłbym takim jeździć.

 

Zawieszenie

W aucie jest opcja "Adaptacyjne zawieszenie M".  Jeszcze przetestuję na jakiejś bardziej nierównej drodze, ale na razie wrażenia bardzo pozytywne. Nie czuć małych nierówności, a na rondach i zakrętach bardzo przyjemnie się jedzie.

 

Tylna oś skrętna

W X5 nie ma tej opcji. W 6GT mam taką opcję. Da się zauważyć, że w zakrętach, które pokonuję codziennie muszę trochę bardziej kręcić kierownicą w X5 niż w 6GT.  W nowym X5 nie będę miał skrętnej osi.

 

Wyciszenie

Tu jeszcze przetestuję na autostradzie. Wrażenia na razie porównywalne do 6GT, albo odrobinę głośniej.

 

Ergonomia za kierownicą

To coś czego zawsze się obawiałem w SUVach. Na razie nie udało mi się znaleźć pozycji za kierownicą, w której mogę siedzieć w miarę blisko kierownicy (tak jeżdzę od czasu jazd doszkalających bmw experience drive, gdzie zobaczyłem jaka jest różnica w opcji manewrowania jak się za daleko siedzi  od kierownicy), położyć łokcie na podłokietnikach i trzymać ręce w ustawieniu 9-3 na kierownicy. Muszę obniżyć kierownicę i wtedy  górna część kierownicy zasłania mi trochę ekran. U siebie będę miał HeadUp to może to nie będzie problem. Jeszcze będę bawił się ustawieniami fotela i kierownicy.  W aucie są sportowe fotele.

 

Opublikowano (edytowane)

Widać każdy musi przerobić temat szyby.

@maciek_w w poprzednim X5 też miałem taką punktową naprawę, wytrzymało półtora roku i odpadło, więc nowa szyba była konieczna

@geno1234 w G32 do wymiany ASO podchodziło dwa razy, gdyż za pierwszym razem za nisko przyklejono uszczelkę z gąbki w dolnej części (podszybie) i było widać dużą szparę nad deską

Korzyść z tego taka, że przez pewien czas ma się znów piękną nieporysowaną szybę.

Edytowane przez fpopek
  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja już w 6gt trzeci raz wymieniam szybę 🙂 Wszystkie razy po tym jak się przeprowadziłem i teraz codziennie jeżdżę autostradą. W historii auta będzie urozmaicenie jak ktoś będzie sprawdzał (jeśli będę kiedyś sprzedawał) 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, geno1234 napisał(a):

Ja już w 6gt trzeci raz wymieniam szybę 🙂 Wszystkie razy po tym jak się przeprowadziłem i teraz codziennie jeżdżę autostradą. W historii auta będzie urozmaicenie jak ktoś będzie sprawdzał (jeśli będę kiedyś sprzedawał) 🙂

Miałem kiedyś taką akcję w Audi poprzednim. Najpierw kasztan (!), choć w rękach wydaje się, że jest w miarę niegroźny, a dosłownie miesiąc później kamień na autostradzie i druga wymiana..

A jeśli chodzi o historię napraw to zaczął wspomniany kasztan, poprawił kamień, kolejny miesiąc podjechałem za blisko ściany w garażu przez co popchnąłem sanki, które spadły i wgniotły maskę, a żeby tego było mało to kolejny miesiąc później na moich oczach gość w zaparowanym maluchu cofnął mi i złamał sam grill i kończąc przyszła cholerna wiosna i lżejsze ubiory, no i się zagapiłem i nadziałem się na hak auta przede mną.. 

Reasumując wymieniona szyba, maska, grill i zderzak, no i kto by mi uwierzył, że to nie był jednorazowy solidny dzwon 😉

Może tylko nieruszone poduszki działały na moją obronę 🙂

Miałem okazję jeździć X5 30d na 22" i wrażenia bardzo ok.

Ten silnik się nie męczy przy tej budzie, ciekawy jestem jak się tym w dłuższej trasie jedzie. 

Natomiast 6gt to auto na podróże wręcz idealne. Ogromny bagażnik, przestrzeń i niskie przez co powinno być ciszej.

 

  • Dziękuję 1
  • Haha 2

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, geno1234 napisał(a):

Pierwsze wrażenia po krótkiej jeździe w X5. Na razie prędkości miejskie i podmiejskie (max 120km/h).

Fajnie, że dali Ci auto, które pozwoli Ci lepiej poznać, co zamówiłeś! Jak ja oddałem swoje na tydzień (malowanie maski i wymiana części zderzaka po przycierce), to dostałem 118i. Niech za recenzję wystarczy, że wolałbym jeździć ponownie antycznym golfem żony. Standard wyposażenia i jakość materiałów taka sama, za to wrażenia z jazdy lepsze w golfie. Nie ma co komentować więcej 

Zawieszenie adaptacyjne M to zwykłe zawieszenie seryjne z lekko twardszym ustawieniem amortyzatorów w trybie sport. Jest jeszcze opcja „professional”, w której dokładają aktywne stabilizatory, które BARDZO redukują przechyły nadwozia. W tej wersji sprężyny i amortyzatory są takie, jak w tej wersji bez „pro”, czyli komfort jest ten sam

Ja mam to „pro” i jeżdżę w większości w ustawieniu zawieszenia „sport”. Jest bardzo komfortowo i mało buja

Jeśli nie brakuje Ci za bardzo osi skrętnej w porównaniu do G32, to nie ma czego żałować. Ja u siebie mam, doceniam mały promień skrętu, ale na początku przeszkadzało mi uczucie „pływania” samochodu przy zakręcaniu. Trzeba się do tego przyzwyczaić 

Wyciszenie w G32 uważam za świetne i trudne do pobicia. W G05 bardzo dużo dają klejone szyby - tę opcję koniecznie polecam dorzucić, jeśli nie masz w konfiguracji. Mam w SUVie cichsze wnętrze niż w siódemce…

Pozycja za kierownicą… cóż, mi na początku bardzo przeszkadzało wysokie siedzenie. Przywykłem już i mnie nie drażni tak bardzo. Natomiast nie mam problemu z ustawieniem fotela i kierownicy w sposób zgodny z Twoim opisem. Widać to już osobnicze cechy… (ja nie jestem jakoś bardzo wysoki)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Z tym autem zastępczym to nie tak, że to ASO mi dało. W ASO gdzie serwisuję to z tego co wiem o mają tylko serię 2, starą serię 4 (F) oraz elektryczne i3. Wszystko w słabym wyposażeniu. Chyba nic więcej nie mają, albo mi nigdy nie chcieli dać nic lepszego.

To x5 to z polisy od allianz.

 

 

Pozycje za kierownicą udało mi się poprawnie ustawić i jest teraz dużo lepiej.

 

Co do wyposażenia to ja w G32 miałem takie podejście, że dodaję wszystko co tam jest w opcjach 🙂 Teraz już bardziej wiem co mi potrzeba. Zawieszenie dla mnie wystarczy standardowe M. Oś skrętna niby fajna, ale bez tego auto też skręca. Dach otwierany odpuściłem, masaże też, bo nie używam.  Pojeżdziłem teraz kilka dni i jestem pewny, że mój config X5 jest dla mnie dobrze dopasowany 🙂

 

Jeszcze mam przemyślenia co do samego X5. Jak brałem ~10 lat temu pierwsze nowe bmw - F10 - to w podstawie były materiałowe fotele, mały ekranik (chyba nawet bez nawigacji), skrzynia manualna, brak xdrive. Ogólnie wtedy bazowe BMW było bardzo biedne. Aby zrobić z tego sensowne auto to trzeba było sporo dopłacić.

 

Teraz nowe X5 w podstawie  ma duże ekrany, fotele skórzane (nie jest to prawdziwa skóra, ale według mnie lepsza niż dakota z F10), fotele sportowe, pamięć ustawień foteli, kamerę cofania i jeszcze trochę innego wyposażenia. Do tego podstawowy silnik ma moc prawie 300 KM i 3 litry pojemności.

Jak widzę po otomoto to takie 30d da się kupić w cenie około 320 000 zł. Jak sobie przeliczę to po inflacji do 2015 roku to wychodzi 207 000 zł. Kupiłem BMW 5 wtedy za około 210 000. Czyli przez 10 lat mamy w tej samej realnej cenie większe auto (seria 5 -> X5) oraz dużo więcej wyposażenia.

 

Niby się mówi, że auta drożeją, ale jak na to popatrzę to BMW teraz daje dużo więcej w tej samej cenie co 10 lat temu.

 

 

Dzisiaj dostałem SMSa, że autem zastępczym pojeżdzę do soboty. Coś dłużej niż zwykle będzie trwała wymiana tej szyby. Wcześniej to było 1-2 dni. W sumie spoko, X5 lepiej sprawdzę 🙂

  • Lubię to 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.