Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wczoraj byłem na wymianie kół na zimowe.

 

Czyli odwrotnie niż wszyscy... :D :)

 

Chciałem, aby wgrali nowszy soft, ale niby bez jakiejś wady nie wgrywają.

 

Ostatnio wgrywałem sobie sam...

Opublikowano

Hehe, no wiesz, jutro ma być śnieg we Wrocławiu ;)


Zp4ptEn.jpg


Podrzucisz jakieś info jak sam wgrywałeś soft? czy masz Idrive 7? Skąd pobrać nową wersję, czym wgrać, itp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ładne auto! IMHO lepiej mu na srebrnych kołach... Czarne robią wrażenie takiej dziury po prostu. Ale, jak kto lubi - ważne, żeby Tobie się podobało! :)


A ja muszę oczy cieszyć zdjęciami cudzych samochodów, i liczyć, że mi paznokcie wystarczą do dnia odbioru... bo gryzę i gryzę, a z terminem produkcji jak była cisza, tak dalej jest cisza :(

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Powiem tak: BMW 6 to wg mnie taki Superb w gamie BMW, ale w pozytywnym tego slowa znaczeniu. Oferuje komfort i miejsce samochodu klase wyzszego i przy okazji wieksza praktycznosc niz limuzyna. Bardzo fajne auto.


maciek_w nie martw sie - u mnie to samo a nawet gorzej, bo zamawialem G30 na jesien i jeszcze nie wiadomo czy w czerwcu sie wyprodukuje...


I tak nie ma gdzie jezdzic, ale jednak meczy to czekanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to teraz możemy złapać się za ręce i wspólnie liczyć na "cud przyspieszenia produkcji" ;)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Nic mu tu nie pokazuje nowego. Tylko tutaj to ja kiedy bym nie sprawdzał to zawsze mam info, że brak aktualizacji (w G32 czy w F10). Jakoś zawsze miałem wrażenie, że ta strona nie działa :)


Sprawdziłem wersję softu w jedynce, tam mam 11/2020 czyli to co niby najnowsze.

 

Ładne auto! IMHO lepiej mu na srebrnych kołach... Czarne robią wrażenie takiej dziury po prostu. Ale, jak kto lubi - ważne, żeby Tobie się podobało! :)

 

Akurat celowo tym razem wziąłem komplet czarne + srebrne. Co pół roku się trochę zmienia wygląd auta, coś innego widzę. Nie jest tak nudno. Czarne fajnie się prezentują z bliska i jak jest jasnom, wtedy nie ma wrażenia takiej "dziury". Jednak jak jest ciemno, pochmurno i do tego auto całe brudne, to rzeczywiście jest taki efekt.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic mu tu nie pokazuje nowego. Tylko tutaj to ja kiedy bym nie sprawdzał to zawsze mam info, że brak aktualizacji (w G32 czy w F10). Jakoś zawsze miałem wrażenie, że ta strona nie działa :)


Sprawdziłem wersję softu w jedynce, tam mam 11/2020 czyli to co niby najnowsze.

 

Z tej strony podniosłem soft zarówno w 6er, jak i w 3er.


W 6er miałem 006.016.002, a teraz mam 006.018.050.


W ten sposób, co napisałeś oznacza się wersję map...

Opublikowano

Mapy to mają jeszcze inne oznaczenie. Idrive 7 ma właśnie oznaczenia 07/2020 i 11/2020. To co napisałeś to wersje do idrive 6. Tu np news o wydaniu wersji 11/2020 https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0326465EN/new-remote-software-upgrade-available-for-over-one-million-bmw-vehicles-worldwide?language=en


Tak to u mnie wyglada konkretnie:

AJMCP2q.jpg


Na stronie connected drive jest taki komunikat:

4dFCJVe.png


U mnie nie ma remote software upgrade, bo mam idrive 7 z hardware SP15 (nazywany też idrive 7 lite w różnych dyskusjach w internecie).

Problem w tym, że ASO twierdzi, że nie mogą mi w każdej chwili wgrać jak sobie zażyczę, tylko jak będzie jakiś problem softwarowy, potwierdzą go i wtedy mogą wgrać nową wersję, aby rozwiązac problem.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koszt wgrania nowego oprogramowania w aso to 490 zł brutto. BMW Polska tez mi odpisali, ze to płatna usługa. Lipa, bo jak zamawiałem auto to handlowiec mówił, że będą automatyczne aktualizacje.


W międzyczasie wyszła nowa wersja oprogramowania do idrive 7: 2021/03. Nie wiem co jest w niej nowego. Pewnie to wgram jak pojadę na wymianę oleju.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przebieg 42000 km


Jakoś tydzień temu byłem na wymianie oleju. Wymiana między interwałami wskazywanymi przez komputer.


Przy okazji zmieniłem klocki hamulcowe z przodu, bo już były na wykończeniu. Komputer jeszcze nie wskazywał do wymiany, ale też nie chciało mi się za chwile jechać specjalnie na wymianę. Tu ciekawostka. Na początku powiedzieli mi, że mi nie wymienią jak komputer nie pokazuje, bo mają takie ograniczenia obecnie. Zamawiają dopiero jak komputer wskazuje, bo podobno jest problem z dostępnością oryginalnych klocków BMW. Po chwili jednak znaleźli na serwisie jakieś klocki Brembo i udało się wymienić przy tej wizycie.


Zleciłem też aktualizację oprogramowania idrive 7 do wersji 03/21. Po tej zmianie w sumie nic nie zauważyłem nowego w interfejsie. Tylko w nawigacji przy adresie biura zmieniła się nazwa z "Business" na "Office" :) No ale tak jakoś już mam, że wszędzie gdzie się da to aktualizuje oprogramowanie i też w BMW postanowiłem.


Koszty poniżej. Te klocki to następnym razem pewnie sam sobie kupie bo się tu cenią mocno, no ale to ASO.

hCIu6BJ.jpeg



Zdjęcie zrobione niedawno. Jak widać bez zmian w aucie, chociaż chodzą mi po głowie dokładki od Maxtondesign. Wprowadzili niedawno kilka do 6GT do oferty.

w24OuvG.jpeg




Mały spot we Wrocławiu tydzień temu

JzcmhSk.jpeg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupuję zawsze klocki ATE.

Mam już namierzone, bo wyświetla mi 4kkm na tyle.

Klocki przód 800,- / tył 215,- / czujniki po 60,-.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. mają M, sam też mam M

2. jadę do stricte hamulcowego warsztatu


Numery części ze strony producenta i szukasz w necie.


https://web.tecalliance.net/ate/en/parts/cars/assigned?assemblyGroupId=100006&targetId=127829&typeNumber=127829&brands=3&page=0#@brc/brands:Car;targetType:cars/assem:BMW%25206%2520Gran%2520Turismo%2520(G32)%2520630%2520d;targetType:cars;targetId:127829;typeNumber:127829/lnkparts:Braking%2520System;targetType:cars;assemblyGroupId:100006;targetId:127829;typeNumber:127829;brands:3;page:0

Opublikowano
1. mają M, sam też mam M

2. jadę do stricte hamulcowego warsztatu


Numery części ze strony producenta i szukasz w necie.


https://web.tecalliance.net/ate/en/parts/cars/assigned?assemblyGroupId=100006&targetId=127829&typeNumber=127829&brands=3&page=0#@brc/brands:Car;targetType:cars/assem:BMW%25206%2520Gran%2520Turismo%2520(G32)%2520630%2520d;targetType:cars;targetId:127829;typeNumber:127829/lnkparts:Braking%2520System;targetType:cars;assemblyGroupId:100006;targetId:127829;typeNumber:127829;brands:3;page:0

 

Dzięki!

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaka tu cisza...


to może zagadnę, jak tam Panowie Wasze wakacje? Jakieś wojaże udało się zaliczyć?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano

Wakacje to u mnie jeszcze czas przyszły niestety,


Co do auta to ostatnio jak spisuje spalanie w spritmonitor.de to mam coraz częściej myśli, aby zmienić 40i na 40d w następnym roku ;)


Miałem jakoś miesiąc temu komunikat o braku płyny chłodzącego w aucie. Rzeczywiście trochę brakowało jak sprawdziłem. Byłem akurat w trasie. Dolałem około 0,4 l wody (zgodnie z zaleceniami z infolinii BMW, aby dolać wodę). Kilka dni później miałem wizytę w ASO i niby wszystko ok jest. Według ASO może powoli ubywać płynu. Jak poczytałem na forach odnośnie 40i to też taką informację znalazłem. Czyli "Jeździć, obserwować" :)


Poza tym technicznie wszystko ok, przebieg 46000. Na około 49 000 planuję kolejną wymianę oleju między wskazaniami komputera.



Odebrałeś już siódemkę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moje auto właśnie jest po wakacyjnej trasie. W sumie 2700 km.

Co mnie zdziwiło to mimo nie używania hamulców (noc+autostrada) kilometry do wymiany ubywały.

Teraz odlicza mi już wstecz, komunikaty są na żółto, klocka jeszcze trochę jest.

Kupiłem już za namową klocki ate ceramic (występują tylko na tył), podobno dużo mniej pylą.

Przybyło oczywiście kilkanaście małych odprysków na masce.

Pierwszy raz namówiono mnie na dalekie wakacje samochodem.


Też miałem akcję na ubytek płynu chłodniczego, bodajże z egr.

Nieco wcześniej przed wizytą w aso dolewałem, standardowo jak w innych moich bmw co jakieś 20-30kkm.

Podobno przy niskim stanie płyny wymieniają coś, mogłem upuścić płynu, ale stwierdziłem, że wolę, żeby aso nie grzebało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wakacje to u mnie jeszcze czas przyszły niestety,


Co do auta to ostatnio jak spisuje spalanie w spritmonitor.de to mam coraz częściej myśli, aby zmienić 40i na 40d w następnym roku ;)


Miałem jakoś miesiąc temu komunikat o braku płyny chłodzącego w aucie. Rzeczywiście trochę brakowało jak sprawdziłem. Byłem akurat w trasie. Dolałem około 0,4 l wody (zgodnie z zaleceniami z infolinii BMW, aby dolać wodę). Kilka dni później miałem wizytę w ASO i niby wszystko ok jest. Według ASO może powoli ubywać płynu. Jak poczytałem na forach odnośnie 40i to też taką informację znalazłem. Czyli "Jeździć, obserwować" :)


Poza tym technicznie wszystko ok, przebieg 46000. Na około 49 000 planuję kolejną wymianę oleju między wskazaniami komputera.



Odebrałeś już siódemkę?

 

Ja też jeszcze czekam na wakacje - dopiero w drugiej połowie września będę mógł się wyrwać na dwa tygodnie. A póki co kradnę jakiś dzień to tu to tam...


Dobrze słyszeć, że auto w formie! :) Zazdraszczam... przyznam, że przywykłem do auta żony (12-letni golf 1.4 ;) ) i nie wiem, jak się odnajdę w nowym... hahaha. Odbieram je na początku października. Całe to czekanie (od końca lutego) sprawiło, że spadła mi jakoś radość na tę myśl. Wymęczyłem się liczeniem dni ;)

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moje auto właśnie jest po wakacyjnej trasie. W sumie 2700 km.

Co mnie zdziwiło to mimo nie używania hamulców (noc+autostrada) kilometry do wymiany ubywały.

Teraz odlicza mi już wstecz, komunikaty są na żółto, klocka jeszcze trochę jest.

Kupiłem już za namową klocki ate ceramic (występują tylko na tył), podobno dużo mniej pylą.

Przybyło oczywiście kilkanaście małych odprysków na masce.

Pierwszy raz namówiono mnie na dalekie wakacje samochodem.


Też miałem akcję na ubytek płynu chłodniczego, bodajże z egr.

Nieco wcześniej przed wizytą w aso dolewałem, standardowo jak w innych moich bmw co jakieś 20-30kkm.

Podobno przy niskim stanie płyny wymieniają coś, mogłem upuścić płynu, ale stwierdziłem, że wolę, żeby aso nie grzebało.

 

Jak wrażenia z trasy?

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Auto można powiedzieć stworzone na trasę. Cisza, spokój, nawet przy 200 jest komfortowo.

W tamtą stronę wyszło mi zużycie 7,1L/100km, w drugą nie mierzyłem.

Wcześniej miałem auta 2.0d 184 km. W 3.0d przy każdej prędkości można jeszcze przycisnąć...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Super!


Szkoda, że 6GT jest tak niedocenianym autem i rzadkim na ulicy. Pech z tymi restrykcjami, bo byłoby co najmniej jedno więcej! :(

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawostka serwisowa z dzisiaj:


Dzwoni koleś z aso, że auto zgłosiło potrzebę serwisu i czy może umówić termin.

Mówię mu, że duży serwis zapalił się wczoraj, pokazuje jeszcze 2kkm, a u mnie to 2 miesiące.

On na to, że tylne klocki mam już 150km na minusie.

Mówię mu, że ostatnie 2500km (czyli całej odliczanie do zera) zrobiłem nocą na autostradzie bez hamowania.

On, że trzeba to zweryfikować. Powiedziałem ok, pomyślę. Sam widzę, że jest 3mm, więc te 2kkm do serwisu dojadą.


Pytam z ciekawości jakie koszty mnie czekają.

Wbił w kompa i mówi 6.500 zł.

Zapytałem o koszt samej robocizny, gdyż zawsze przywożę swoje części.

Klocki 1000, wymiana 500. Mam już kupione ate ceramic z czujnikiem za 300.

Wymiana w warsztacie stricte hamulcowym 200, a u zwykłego mechaniora 100.


Natomiast duży serwis to 4.000 części i 1.000 robota.

Akurat wczoraj na allegro zrobiłem sobie wycenę części - wyszło 800 zł.

Olej ten sam co w bmw, tylko w bańkach producenta czyli shella.

Filtry mann/mahle/knecht czyli jakość oryginału.


Natomiast od klocków miałem 3 kontrolki na desce i przy każdym odpaleniu komunikat na monitorze centralnym, więc dzisiaj zrobiłem tradycyjnie januszowy patent.

Obciąłem przewody od zdartego czujnika klocków, połączyłem je i skasowałem komunikat od klocków...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.