Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od wczoraj przejechalem ok. 50 km a komputer odliczyl do przegladu 150 km wiec troche za duzo .

Auto trafilo dzis na serwis i tak jak myslalem musi zostac na programowanie i sprawdzenie systemu przegladowego.

Przy okazji do ponownej weryfikacji zostal temat zacinajacego sie czasami BC i nie wygaszajacego sie ( rzadko ) systemu po zamknieciu auta.

Dostalem zastepcze G05 30d bieda wersje , przy okazji napisze pozniej o wrazeniach i roznicach w stosunku do bogatej opcji M50d.

Pierwsze pozytywne dotycza silnika jest zadziwiajaco dynamiczny i zwawo reaguje na gaz.

Bo to w sumie ten sam silnik tylko ilość turbin połowę mniejsza :mrgreen:

Opublikowano

Auto dostalo najnowszy soft 07.2019.39 i podobno ma byc dobrze :D Na razie jest ok. przebieg do przegladu pokazuje 9 tys.km.

Co do wrazen z jazdy G05 30d to jesli chodzi o silnik sa jak najbardziej pozytywne , z miejsca rwie zadziwiajaco zwawo , jest naprawde dynamiczny ,roznica w stosunku do M50d ( duza ) pojawia sie przy mocnym wciskaniu gazu i na wyzszych obrotach , im wyzsza predkosc tym roznica na korzysc M50d robi sie wieksza.

Zawieszenie tradycyjne bez skretnej tylnej osi jest o wiele gorsze , jezdzi sie niewiele lepiej niz w F15 , pneumatyka i skretna os naprawde robia robote. Pomimo kol 21' RFT u mnie a 20" RFT w 30d roznica w komforcie , wybieraniu nierownosci i ogolnej przyjemnosci z jazdy na plus pneumatyki jest olbrzymia i odczuwalna po kilku metrach doslownie.

Auto ktore dostalem bylo tez dosc skromnie wyposazone co tez dalo sie odczuc mocno negatywnie , fotele ( chyba sportowe ) o wiele gorsze ,

audio - makabra nie wiem czy to bylo podstawowe czy hifi ale bylo beznadziejne , HK przy tym to sala koncertowa.

Tak ogolnie przesiadajac sie bezposrednio z jednego do drugiego auta mocno bylo czuc bieda wersje.

Zaczalem doceniac tez te drobne akcenty wyrozniajace M50d .

Jesli ktos nie zapier....la ostro na codzien to z bogatej opcji 30d na pewno bedzie zadowolony , ja mysle na chipem do M50d ... :mrgreen:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
krotka mowiac x5 i tak sportowcem nigdy nie bedzie, dlatego pneumatyka plus komforty to must have ponad moc silnika.
Opublikowano
krotka mowiac x5 i tak sportowcem nigdy nie bedzie, dlatego pneumatyka plus komforty to must have ponad moc silnika.

Prawdziwym autem sportowym co oczywiste zaden suv nigdy nie bedzie ale X5 M50i lub M50d z zawieszeniem M-Profesional doslownie zaprzecza prawom fizyki. Elektrohydrauliczna stabilizacja przechylow czyni cuda.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Zawieszenie tradycyjne bez skretnej tylnej osi jest o wiele gorsze , jezdzi sie niewiele lepiej niz w F15 , pneumatyka i skretna os naprawde robia robote. Pomimo kol 21' RFT u mnie a 20" RFT w 30d roznica w komforcie , wybieraniu nierownosci i ogolnej przyjemnosci z jazdy na plus pneumatyki jest olbrzymia i odczuwalna po kilku metrach doslownie.

 

Trochę się pogubiłem - u Siebie masz pneumatykę czy M Professional? Bo jeśli masz zawieszenie M Professional w M50D, to przecież jest to standardowe zawieszenie M Pakietowe (nie pneumatyka) + ele. stabilizacja przechyłów i dyferencjał.

Opublikowano

Nigdy w zyciu nie pisalem ze mam M-Profesional :shock: Mam pneumatyke i skretna tylna os .

Napisalem natomiast ze G05 z zawieszeniem M-Profesional swietnie radzi sobie przy ostrej jezdzie - kolega ma w swojej i jezdzilem autem z Inchcape. Komfortu jest wyraznie mniej w stosunku do opcji z pneumatyka ale da sie tym naprawde zwawo jezdzic.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Pamietalem, ze masz M50d i bylem pewien, ze masz M Professional - stad pytanie.


Zawieszenie M Pakietowe/M Profrssional jest dla mnie znacznie sztywnuejsze w Sport/Adaptive i bardziej responsywne od pneumatyki. Znowu pneumatyka duzo lepiej tlumila nierownoaci/tory. Takie porownanie po kilkudziesieciu km 30d z pneumatyka.


Tak btw przesiadlem sie teraz troche z obawa na 22'' z 20'', ale jest wciaz bardzo ok, a samochod jeszcze lepiej zachowuje sie w szybkich zakretach. Byc moze to kwestia tego, ze 20'' byly RTF a 22'' zwykle.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie odczuwasz zalety pozbycia sie run flatow. Sam zamowiłem moje X5 na 21' bez runflat. Na zime jednak bede miał(juz czekaja w garazu) 20' z run flat niestety. Sam przetestuje roznice.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.