Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowy temat, żeby nie zaśmiecać innych.


Pierwszy przegląd fabryczny przy około 30k km za mną. W zasadzie nie zgłosiłem przed oddaniem żadnych uwag... bo ich nie mam :cool2: .


Soft został taki jak mam od początku czyli z tego co pamietam 49/2018. Z tego co mi powiedziano w serwisie - zmieniają/updatuja tyko jeśli są błędy lub problemy. Update connected drive to inna sprawa.


Dodatkowo zalecana geometria + dezynfekcja klimy.


Uwaga do innych osób - ten przegląd pakietowy można zrobić dopiero na mniej niż 2.000 km do przeglądu wg komp (czyli musi się świecić na pomarańczowo przy uruchomieniu) - ja o tym zapomniałem i jeździłem oczywiście 2 razy :duh: .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To idziemy "łeb w łeb". Ja miałem oddać samochód na przegląd dzisiaj ale przełożyłem na przyszły tydzień. Niestety u mnie nie dość, że soft się sypie to jest też kilka drobnych i większych usterek do naprawy więc samochód zostawię na kilka dni :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BigCactus - przeglad wypadł ci po 30kkm? Jakos duzo mi sie wydaje. Ja mam 16kkm przebiegu i do przegladu zostało 7kkm czyli pewnie przy 21kkm na liczniku bede mogł pojechac do serwisu.

Jak u ciebie Lamer? Tak samo jak u BigCactusa?

Opublikowano

U mnie byłoby to 30.000, ale zrobiłem jak pojawił się komunikat na pomarańczowo 2.000 km wcześniej, czyli przy około 28.xxx.


Wymieniałem olej po 5.000 km po dotarciu - ale raczej nie ma to znaczenia.

Opublikowano

To kiedy auto poprosi o przegląd bardzo zależy od stylu jazdy. Jeżeli jeździsz dużo w długich spokojnych trasach to okres się wydłuży zawsze.

Ciekawe, że nie updatuja softu automatycznie skoro jest kilka nowszych wersji, które poprawiają wcześniejsze błędy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie byłoby to 30.000, ale zrobiłem jak pojawił się komunikat na pomarańczowo 2.000 km wcześniej, czyli przy około 28.xxx.


Wymieniałem olej po 5.000 km po dotarciu - ale raczej nie ma to znaczenia.

 

Tez wymieniłem po 5000km a moj chce przegladu duzo wczesniej niz twoj. Teraz spojrzałem w aplikacje i jest juz 6000km do przegladu a przebieg 16000km czyli bede mogł zmienic olej po 20000km. Moze jednak to od stylu jazdy zalezy? Pisales ze twoj pali 12l a moj, mimo ze diesel, tylko litr mniej. Chyba jezdzisz delikatniej ode mnie.

Opublikowano

Nie sadze aby zależało to od stylu jazdy - raz ze często jeżdżę 160-200 (oczywiście w DE), a dwa ze termin wymiany oleju miałem identyczny od samego początku - czyli wraz z pokonywanymi kilometrami zmniejszał się zgodnie z przebiegiem. Wedle tego co napisałeś, po trasie 2000km powinien się wydłużać/malec a nic takiego nie miało miejsca. Dla mnie to sztywna informacja o przeglądzie po danym przebiegu.


Dodatkowo argumentem za moim tokiem myślenia jest to, ze zmiana oleju przy 5.000 km w żaden sposób nie wpłynęła na wskazania kompa co do przeglądu - a powinna być przecież zmiana.


Być może jest jakaś różnica benzyna - diesel i w dieslu bardziej restrykcyjnie działa system?


Przy okazji przeszedlem z 20’ na 22’ - po kilku tys. km napisze opinię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odnosnie spalania ostatnio odbylem godzinna jazde probna x5 30d I spalanie po jezdzie 14,5 l/100 :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie sadze aby zależało to od stylu jazdy - raz ze często jeżdżę 160-200 (oczywiście w DE), a dwa ze termin wymiany oleju miałem identyczny od samego początku - czyli wraz z pokonywanymi kilometrami zmniejszał się zgodnie z przebiegiem. Wedle tego co napisałeś, po trasie 2000km powinien się wydłużać/malec a nic takiego nie miało miejsca. Dla mnie to sztywna informacja o przeglądzie po danym przebiegu.


Dodatkowo argumentem za moim tokiem myślenia jest to, ze zmiana oleju przy 5.000 km w żaden sposób nie wpłynęła na wskazania kompa co do przeglądu - a powinna być przecież zmiana.


Być może jest jakaś różnica benzyna - diesel i w dieslu bardziej restrykcyjnie działa system?



Przy okazji przeszedlem z 20’ na 22’ - po kilku tys. km napisze opinię.

 


U mnie było tak ze jak odbyłem długa trase po europie 4000km jadac zgodnie z przepisami to spadł dystans do przegladu o jedynie 3000km. Nastepne 2-3kkm po miescie spowodowało zmniejszenie tego dystansu az o 4000km. Na samym poczatku pokazywał komp 25000 a wyglada na to ze skonczy sie na 20000. Mysle ze jest to powiazane ze srednim spalaniem. Jak duzo pali to czesto wymieniasz olej.

Opublikowano
Hmm - ale u mnie od odbioru samochodu było to sztywno napisane 30.000 km. I ta wartość nigdy się nie zmieniła nawet o 1km - nawet przy wymianie przy 5.000 km. Podpytam przy okazji w serwisie ;).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na 100% nie jest to ustawione na sztywno. Zaczyna się od 30.000 po resecie ale dalej zależy od obciążenia silnika, częstotliwości rozruchów, zmian obrotów, itp. W mieście spada szybciej niż w trasie. Na autostradzie potrafiło mi zmniejszyć się tylko o połowę przejechanego dystansu.

Za to z przyczepą odlicza jakieś 3x szybciej.


Skoro BigCactus zrobił prawie 30kkm do przeglądu to znaczy, że nie "katuje" samochodu. Stąd prawdopodobnie takie a nie inne wyniki spalania...

 

zmiana oleju przy 5.000 km w żaden sposób nie wpłynęła na wskazania kompa co do przeglądu - a powinna być przecież zmiana.

Jeżeli nie skasowali licznika przeglądu olejowego to samochód "nie wie", że wymieniono olej. Inaczej startowałbyś ponownie od 30kkm.

Opublikowano

 

zmiana oleju przy 5.000 km w żaden sposób nie wpłynęła na wskazania kompa co do przeglądu - a powinna być przecież zmiana.

Jeżeli nie skasowali licznika przeglądu olejowego to samochód "nie wie", że wymieniono olej. Inaczej startowałbyś ponownie od 30kkm.

 

No właśnie nie - według tego co piszesz, samochód analizuje jakość oleju i od tego uzależnia przegląd. Czyli albo analizuje jakość oleju albo jest sztywny przebieg.


Jeśli Michael1916 wymienia olej przy 5000 i po przejechaniu kolejnych 10.000 pokazuje mu konieczność wymiany za 6.000 km to moim zdaniem różnica jest zbyt drastyczna i wynika to ewidentnie z różnicy w silnikach benzyna/diesel.


Zreszta i wersje benzynowe i diesla jeżdżą na innych olejach - to tez może być ważne - może ten z benzyny dłużej trzyma parametry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Analiza jakości oleju może zmniejszyć odstęp pomiędzy przeglądami. Ale 30kkm to sztywna granica. Nawet jak wymienisz olej 3x ale nie skasujesz licznika to przy 30kkm komp zdecyduje o konieczności przeglądu.

Na prawdę wygląda na to, że jeździsz po prostu w taki sposób, że wg komputera przegląd po 30kkm jest wystarczający.

Jak miałem F15 to zawsze wypadało to poniżej 25kkm (co miało tą zaletę, że gość, który kupił ode mnie samochód załapał się na darmową 3-ą wymianę oleju).

Oczywiście zawsze wymieniam dodatkowo olej "w połowie" wymaganego przebiegu.


PS.

Może ktoś ma pod ręką instrukcję (jestem poza domem) i zerknie czy tam nie jest wyjaśniony temat tych interwałów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jezdze roznymi BMW od 11 lat (E60,F10,F13 i teraz G05) i jestem na 99% pewien ze na czestotliwosc wizyt w serwisie ma wpływ zuzycie paliwa czyli jak meczysz samochod podczas eksploatacji. Drugim czynnikiem jest wydaje mi sie czestotliwosc rozruchow silnika ale tutaj juz taki pewien nie jestem bo trudno ta zaleznosc zaobserwowac i wydedukowac czy to przebieg do wymiany oleju zmniejszył sie przez "butowanie" czy moze przez jazde na krotkich dystansach.

Generalnie tak jak w poprzednich moich BMW licznik startuje po skasowaniu przegladu od 25kkm. Najpozniej, było to w F10, zmieniałem olej po 23000km. Teraz wyglada na to ze moge załapac sie na 5 przegladow za free w ramach pakietu :roll:

O "dotrwaniu" do 30000km pomiedzy przegladami pierwsze słysze w wykonaniu BigCactusa.

Opublikowano (edytowane)

Roznica wynika stad ze przebieg do przegladu w dieslu startuje od 25 tys.km a w benzynie od 30 tys.km.

Maleje wedle info od zaprzyjaznionego wlasciciela ASO BMW i od szefa serwisu mechanicznego wedlug algorytmu zliczajacego ilosc odpalen , dlugosc

pokonywanych odcinkow , ilosc dolanego Adblue , dlugsc pracy w pelnej temperaturze roboczej i jeszcze kilku drobiazgow.

Zadnego czujnika badajacego jakosc oleju nie ma.

A teraz musze sie pochwalic :mrgreen: bede najlepszy , w X5 mam nie cale 16 tys. km. i pokazuje mi przeglad z wymiana oleju za 340 km. na ktora jade we wtorek. Wymienialem dodatkowo jak zawsze olej po dotarciu tak po ok. 1,2 tys.km i potem jeszcze raz po 10 tys.km z hakiem , obydwie wymiany w ASO ,zapisane w kompie auta ale oczywiscie bez resetowania standartowego odliczania. Ostatnie 3 - 4 tys. km jakby odliczal ze 2 czy 3 razy szybciej ,nie wiem o co chodzi za bardzo , auto w pełni sprawne , normalnie eksploatowane , raz miałem aktualizowany Soft , nic nie wariuje :duh:

5a9bb0f76cb25083med.png

W X3 benzynowym 30i mamy niecale 9 tys.km , olej wymieniony raz po dotarciu po ok. 1,5 tys. km. i pokazuje do wymiany oleju 17 tys. km. czyli zszedl z 30 tys. do 26 tys. km

X3 nigdy nie było w dluzszej trasie.

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to grubo jest u Ciebie Fino. Mogłes wymieniac ten olej nawet po 14000km w ramach pakietu! Zrobilbys rekordowe 7 przegladow pakietowych :cool2:
Opublikowano (edytowane)

Właśnie z uwagi na tak mały przebieg przeciągam wymianę oleju do prawie zera kilometrów.

Doradca mówił ze trzeba będzie zrobić aktualizacje CBS czyli tego systemu przeglądowego w aucie ale rozmawiałem z właścicielem ASO i mówi ze robimy normalnie przegląd jak auto sobie życzy i potem zobaczymy , skoro tak odlicza to będę miał częściej przeglądy na koszt BMW i tyle , dla mnie git :D

Miałem różne modele BMW i nigdy aż takiego przyspieszenia przebiegu do przeglądu nie miałem .

Tak a propo’s dolewaliscie już adblue ? Ja jeszcze od nowości nie dolewalem ani razu , zasięg pokazuje mi jeszcze 2 tys km ,

Przejechane mam niecałe 16 tys.km

Edytowane przez Fino

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dolałem już około 15l.

 

Właśnie z uwagi na tak mały przebieg przeciągam wymianę oleju do prawie zera kilometrów.

Ja bym nie przeciągał tylko korzystał za free z nowego oleju i filterka :)

Opublikowano
Ja dolałem już około 15l.

 

Właśnie z uwagi na tak mały przebieg przeciągam wymianę oleju do prawie zera kilometrów.

Ja bym nie przeciągał tylko korzystał za free z nowego oleju i filterka :)

To "przeciagniecie" to w moim przypadku bedzie nie cale 6 tys.km. :wink:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dolałem już około 15l.

 

Właśnie z uwagi na tak mały przebieg przeciągam wymianę oleju do prawie zera kilometrów.

Ja bym nie przeciągał tylko korzystał za free z nowego oleju i filterka :)

To "przeciagniecie" to w moim przypadku bedzie nie cale 6 tys.km. :wink:

 

Czyli zrobisz o jeden przeglad mniej w ramach pakietu. 6x16000km = 96000km a 7x14000 to 98000km.

Opublikowano

No kurcze az tak daleko nie wybiegalem w przyszlosc :shock: Jakos teraz nie bardzo mialem glowe do tego , wakacjami czlowiek zyl :wink:

Mysle ze przy ktorejs wymianie oleju albo aktualizacji softu zacznie odliczac normalnie czyli co ponad 20 tys.km Oczywiscie cieszylbym sie gdyby zostalo jak jest :D

Dam znac po wtorkowym serwisie.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Opublikowano

Od wczoraj przejechalem ok. 50 km a komputer odliczyl do przegladu 150 km wiec troche za duzo .

Auto trafilo dzis na serwis i tak jak myslalem musi zostac na programowanie i sprawdzenie systemu przegladowego.

Przy okazji do ponownej weryfikacji zostal temat zacinajacego sie czasami BC i nie wygaszajacego sie ( rzadko ) systemu po zamknieciu auta.

Dostalem zastepcze G05 30d bieda wersje , przy okazji napisze pozniej o wrazeniach i roznicach w stosunku do bogatej opcji M50d.

Pierwsze pozytywne dotycza silnika jest zadziwiajaco dynamiczny i zwawo reaguje na gaz.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.