Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Auto f10 535xd 2015 145000km.

Jestem po akcji serwisowej chłodniczki EGR. Mam do wyczyszczenia kolektor dolotowy. Zastanawiam się czy jest sens samemu czyścić ten kolektor, czy może oddać do regeneracji. Firma która ogłasza się na necie gwarantuje stan fabryczny w tym nowy nastawnik klap wirowych, uszczelki , śruby . Proszę o podzielenie się swoim doświadczeniem w tym temacie. Jeżeli czyścić samemu to jak i czym co dodatkowo zakupić(nastawnik i uszczelki to rzecz oczywista).


Dodatkowo: w serwisie zauważono zapocenie z prawej tylnej części pokrywy zaworów. Czy ktoś to już przerabiał?

Opublikowano

Widzę że nikt nie chce się podzielić swoim doświadczenie z czyszczenia kolektora.

A może ktoś na forum usuwał klapki? Jest potrzeba ingerencji w oprogramowanie czy tylko usunąć i zaślepić otwory?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczytaj, a koniec końców zrobisz jak uważasz. Ja wymieniłem na ori, tak jak było, z klapkami. To żaden koszt, tylko problem z dostępnością. Mi zajęło łącznie 4h. Czyszczenia sporo, a reszta to miłe rozkręcanie. Piwko i do roboty :cool2:
Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczytaj, a koniec końców zrobisz jak uważasz. Ja wymieniłem na ori, tak jak było, z klapkami. To żaden koszt, tylko problem z dostępnością. Mi zajęło łącznie 4h. Czyszczenia sporo, a reszta to miłe rozkręcanie. Piwko i do roboty :cool2:

 

Tylko jest jedno ale ,kolega ma 3 litrowego diesla, tam są klapki razem z kolektorem ssącym..... :(

Opublikowano

Czytałem posty o usunięciu klapek w F10 a z silnikiem 2.0d.

Miałem wcześniej 2 szt. e39 530d i w jednej nie było klapek fabrycznie w drugiej musiałem je usunąć. W e39 klapki nie odgrywały znaczącej roli. W F10 usunięcie klapek ma duży wpływ na DPF-a? Po usunięciu klapek trzeba również usunąć je w programie?

Czy ktoś na forum usunął klapki w 535d?

Jakie są korzyści ? Jakie mogą wyniknąć z tego problemy?

Czy może tylko wyczyścić kolektor z tego co się uda oderwać i skręcić na nowych uszczelkach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytałem posty o usunięciu klapek w F10 a z silnikiem 2.0d.

Miałem wcześniej 2 szt. e39 530d i w jednej nie było klapek fabrycznie w drugiej musiałem je usunąć. W e39 klapki nie odgrywały znaczącej roli. W F10 usunięcie klapek ma duży wpływ na DPF-a? Po usunięciu klapek trzeba również usunąć je w programie?

Czy ktoś na forum usunął klapki w 535d?

Jakie są korzyści ? Jakie mogą wyniknąć z tego problemy?

Czy może tylko wyczyścić kolektor z tego co się uda oderwać i skręcić na nowych uszczelkach?

 

Kolego obejrzałeś załączone powyżej filmiki...????

Nic nie musisz wyrywać...

O korzystaniu z komputera po usunięciu klapek nic nie słyszałem.

O wymianie nastawnika też nic nie było.

Jedynie , to trzeba kupić zaślepkę po wyciągniętym pręcie.

Myślę ,że nikt ci nie udzieli konkretnej odpowiedzi jeśli chodzi i wpływ braku klapek na DPF. Nik z nas nie ma narzędzi do przeprowadzenia badań. Tu są opisywane jedynie odczucia z jazdy. Instrukcja wyraźnie mówi ,że klapki biorą udział w procesie rozgrzewania a następnie wypalania DPF.


Zostaje ci wyjąć kolektor ssący , wyczyszczenie go i wizualne sprawdzenie klapek, w jakiej są kondycji.

Opublikowano
Kolego ja mam usunięte klapki robiłem to sam mam też taki silnik jak ty , nie ma żadnej filozofii trochę rozkręcania. Na allegro jest gotowy zestaw uszczelki plus zaślepka która zatyka dziurę po pręcie, przyrostów mocy żadnych silnik pracuje tak samo .
Opublikowano

Przy jakim przebiegu usunełeś kolego simi49 te klapki?

Ja mam 152000km.

Może to za wcześnie na taki ruch? Zobaczymy po zdjęciu kolektora.


Zamierzam zrobić porządek z silnikiem, założyć intercooler Wagnera , usunąć EGR i zrobić softa.

Może ktoś coś w temacie dorzuci?

Opublikowano
ja mam 310 tyś km już nalatane klapki robione przy 280 tyś tak naprawdę nic im nie było oprócz nagaru , masz mały przebieg ja bym nie ruszał . Odnośnie softu chipa ja bym się bał osobiście znam dwa przypadki jak kilka tysięcy po sofcie motor padł panewki .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.