Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, godzinę temu przy dynamicznym ruszaniu coś nagle pyknęło w silniku.

Był to głuchy/gumowy dźwięk, jakby najechanie kołem na mała dziurę w jezdni.

Silnik nagle stracił kompletnie reakcję na pedał gazu.

Po zgaszeniu kręci rozrusznik ale silnik nie odpala.

Przy kręceniu rozrusznikiem leci delikatny dymek lewej strony silnika stojąc przed autem.


Po podpięciu pod komputer wyskakuje mi błąd "483D Nastawnik przepustnicy"


Silnik to N47 177 koni, rozrząd wymieniany rok temu, na rozrządzie przejechane 18 tys km.


Ktoś wie co mogło się stać, czy to przepustnica padła i nie podaje paliwa ?

Boje się, że to może być rozrząd, ale czy wtedy nie byłoby jakiegoś metalicznego szurania / stukania ?


Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Kolego, przepustnica nie podaje paliwa tylko otwiera się i dopuszcza powietrza, jeżeli pisze w błędach że nastawnik uszkodzony to pewnie przepustnica jest zamknięta i silnik nie dostaje powietrza i dlatego nie odpala, zdejmij przewód doprowadzający do przepustnicy i sprawdź czy czy przepustnica jest otwarta jeżeli nie to wtedy uszkodzony jest nastawnik i przepustnica nie działa, silnik nie dostaje powietrza i dlatego nie odpala, sprawdź to i napisz jak to wygląda.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Tak, oczywiście chodzi o przepustnicę powietrza, mój błąd.


Próbowałem sam zdjąć rurę idącą do przepustnicy lecz brakuje mi umiejętności żeby wyjąć tą metalową zawleczkę.

Poruszałem tylko przepustnicą przy użyciu śrubokręta i popsikałem WD-40 na sprężynę przepustnicy, niestety nie pomogło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ooo to jak z zawleczką sobie nie radzisz to laweta i do mechaniora.

Tu masz napisane jak powstaje ten błąd, co prawda tyczy sie to silnika N57, ale duzych roznic pewnie nie ma.


Monitoring throttle valve in after-run provided the engine was shut down via the throttle valve. For monitoring, initially the maximum value of the pressure difference is formed from ambient pressure and charging pressure.

A counter is incremented if the pressure difference falls below the limit value. The fault is set if the frequency counter exceeds the counter limit.

Pressure difference limit value: 250 mbar

Counter limit: 3

The monitoring is effected when the engine is shut down in after-run (if the engine was stopped with help of the throttle valve).

Control unit voltage: 9.5 V to 16 V.


A tu masz napisane co sprawdzić.


1. Check that the following sensors display plausible values:

- Charging pressure sensor.

- Exhaust gas pressure sensor before turbine.

- Ambient pressure sensor.

2. Check air mass system after throttle valve for leaks.

If the previous checks are OK:

Renew throttle valve.


Wygląda na to, że wystarczy że masz nieszczelność w dolocie i przepustnica gasi auta.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi.


Niestety skończyło się na lawecie, autko jest już w warsztacie.

Panowie w warsztacie od razu odłączyli główną rurę powietrza przed przepustnicą + czujnik.

Silnik zapalił, tylko brzydko pracował i było trochę dymu.

Po wpięciu rury silnik automatycznie gaśnie.


Czyli to nie rozrząd, uff :).


Prawdopodobnie coś złego stało się z dolotem, jak mechanicy coś ustalą to dam znać :).

Opublikowano

Jest już dokładna diagnoza, niestety smutna.

Rozsypało się turbo, urwał się wirnik od strony gorącej i poszczerbiły się łopatki turbiny.

Wszystkie drobiny metalu utknęły w intercoolerze.

Także mam do wymiany turbo i intercooler :( .


Chyba od razu zamówię turbo hybrydę, aby pompowało ok 2.0 bara + kupię wydajniejszy intercooler.

Po zamontowaniu tych części nowy, mocniejszy program.

Będę celował w okolice 240-250 koni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.