Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy/koleżanki


Chcę zlecić wymianę ;

-wahacze dolne/górne

-tuleje pływające/łącznik

-amortyzatory


Ile mniej więcej czasu zajmuje wymiana ?

Na warsztacie powiedzieli że jakieś 8h pracy.

Mechanikiem nie jestem ale mi się wydaje że to chyba przesada .


Chcę też wymienić tuleje wózka ale to napewno nie u nich bo nie widzą opcji wymiany bez wyjęcia całej belki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pod warunkiem, że śruby się odkręcą może zejść szybciej. Ale zwykle się nie odkręcają. I wtedy zaczyna się zabawa. Na koniec też na pewno geometrię będą ustawiać. Żeby zrobić dobrze tuleje w wózku trzeba ten wózek wyjąć, cudów nie ma.
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Mi zeszło jakieś 8 godzin właśnie wymiana dwóch tulei wahaczy z przodu i dwóch kompletnych górnych wahaczy z tyłu, dzisiaj by było szybciej bo już wiem jak :)

Tak na spokojnie przy sobocie.

Opublikowano

Messich, takie kom nic nie wnoszą do tematu...

Ja nie jestem mechanikiem, dlatego się za to nie zabieram i pewnie mi zajęło by to tydz.

Ale dla mechanika co kręci śruby od rana do wieczora nie jest to ciemna magia i robi to co potrafi. Rok temu robiłem przód w tym samym warsztacie i zajęło to pół dnia, dlatego też pytam czy tutaj czy 8h pracy jest ok. Nie pytam ile auto ma stać na warsztacie, bo stać to może i tydxień.

Nie szczybule kasy na auto, ani na mechaników , poprostu nie chce by robiono mnie w bambuko ...


Ps.

Nosiłem się z zamiarem zmiany na e38/e60 , ale jak obejżałem pare sztuk to mi się odechciało.

Opublikowano

No wlasnie nie znasz sie, pojechales do goscia ktory sie zna, powiedzia ci a tobie nie pasuje ta odpowiedz. :?:


8h to jak najbardziej normalny czas na takie roboty


A wymiana tuleji belki bez jej wyciagania to juz w ogole pomysl, mozna, ale pewnie spierdolą

Opublikowano
Nie , to nie jest przesada biorac pod uwage liste rzeczy do wymiany. Tam jest troche zabawy. Tuleje bez wyjmowania belki sie robi w tym aucie. Jak masz zapieczone sruby to trzeba doliczyc kolejny czas na palnik i meczenie sie z nimi. A sruby sa na 99% zapieczone jezeli nie bylo robione tylne zawieszenie - typowy problem z tym autem , w e39 tez maja to non stop.
Opublikowano

Ogólnie mam do wymiany tylko amorki, ale robię wszystko bo poprostu uważam że prawie 20letnie zawieszenie jest poprostu do wymiany. Tak samo robiłem z przodem i tam już mam spokój .


No i chociaż jeden przyznał że tuleje można robić na aucie...

A jak już mówiłem pytanie padło bo przód robili mi w 4/5h.

Jestem umówiony na 10.09, a tuleje zrobię w Pl jak będę .


Ale e38 , najchętniej 750i nie może mi wyjść z głowy( choroba mnie na nią wzięła ), ale jak narazie żona mi ją skutecznie z głowy wybija i dzieci krzyczą że czołg jest fajny...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zestaw zamontowany w ciągu 9h w holenderskim systemie pracy, czyli w Pl zapewne w 6h z trzema piwami i wypadem po frytki ;)


Uwagi po wymianie;

Auto stabilniejsze

Nie buja tyłem na boki

Poprostu pewniejsze...

Nie że jakaś olbrzymia rużnica, ale milej się jedzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.