Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zawiozłem głowice do majstra zeby ja ladnie zeszlifowal. Gdy rozmawialismy o uszczelkach spojrzal na glowice i powiedzial ze to jest od silnika 2.5. Wywnioskowal to po nr ktory znajduje sie na glowicy dam zdjecie i zaznacze. Auto uzytkuje od pol roku i jestem przekonany ze jest tam motor 2.8. Co o tym myslicie??

link do zdjecia : https://zapodaj.net/35b310c47f374.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest akurat głowica od 2,8 ale twój majster w pewnym sensie też ma rację bo głowice 2,5 i 2,8 są takie same.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Głowice do 2,5 i 2,8 miały to samo oznaczenie 2,5. Nie było głowic z oznaczeniem 2,8 końcówka numeru 400 oznacza ze pochodzi z 2,8.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Odpowiedni czlowiek na odpowiednim miejscu :D Ile srednio powinien wziac majster za sprawdzenie szczelnosci, szlif, dotarcie zaworow i gniazd?? Uszczelki zaworow sa w dobrym stanie?? I co myslisz o zestawie uszczelek ELRING beda dobre czy moze jest cos lepszego??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ciężko jest wycenić robociznę bo do końca nie wiadomo co będzie robione. Ze swojego doświadczenia Ci powiem że jeżeli chodzi o zawory wydechowe to raczej bez szlifu zaworów i frezowania gniazd się nie obędzie a czasami trzeba i prowadnice wymienić. Co do zaworów ssących to czasami nawet nie ma co docierać bo przeważnie są w tak dobrym stanie. Co do uszczelniaczy zaworowych to koniecznie muszą być wymienione szczególnie że to groszowa sprawa a mają ogromny wpływ na zużycie oleju. Ale wiadomo pierwsze co to próba szczelności, bo niestety te głowice lubią pękać szczególnie w okolicach 4 cylindra. Erling bardzo dobra firma tak samo jak Victor Reinz nie ma się czego obawiać.

Nie zapomnij o wymianie termostatu , polecam te z zaworkiem bo łatwiej odpowietrzyć układ.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest między śrubą a spływem oleju do bloku? Daj fotę całości i w którym to dokładnie miejscu. Jeżeli między śrubą głowicy a spływem to nie ma problemu, zakładaj.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Deko ją przytarłeś ale miedzy śrubą a spływem to nie robi tragedii, możesz to delikatnie przesmarować silikonem. Masz dwie tulejki ustalające, jak siedzą w głowicy to trzeba je wydłubać i wstawić w blok to wtedy uszczelka dobrze leży na bloku i powoli nakładasz głowicę. Jak nie masz wałków to się wkręca w blok 2 śruby dziesiątki po około 20cm i wtedy samo prowadzi głowicę.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Wałki sa zamontowane glowica po regeneracji. Sam wymyslilem ze wkladam sruby luzem w glowice tam gdzei tulejki i celuje srubami w tulejki i powoli opuszczam. Lecz samemu ciezko to wszytsko zrobic. Sylikonem posmarowac pomiedzy sruba a odplywem czy przy krawedzi uszczelki zdjecie nr 2 czy tu i tu? A mam jeszcze jedno pytanie czy czyszczenie cylindrow kanalow i miesc na srube wystarczy przedmuchac kapresorem? Co jesli sladowe ilosci brudu dostana sie do kanalow?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.