Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


W sumie szkoda, że forum nie jest podzielone według podzespołów tylko według modeli... Trochę rzeczy powtarza się w różnych modelach i ciężko jest szukać odpowiedzi.


Jaka jest charakterystyka rodzielaczy ATC 400/500?

Chodzi mi o takie kwestie:

1. Czy może nastąpić całkowite odłączenie przodu? Czy poprzez lepkość oleju zawsze jakiś % mocy pójdzie na przód?

2. Czy podczas bardzo powolnej jazdy przód jest dołączany (w ilu %) czy dopiero gdy komp odnotuje uślizg kół?

3. Jak wygląda podział mocy w funkcji obrotów i obciążenia?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Odlaczenie nastepuje przy cofaniu i skrecaniu przy predkosciach parkingowych.

2. Podczas jazdy na wprost, do 30km/h jest zawsze 4x4 w rozdziale 50/50.

3. Po przekroczeniu 30km/h rozdzial jest zmieniany z poczatkowych 50/50 na 38/62.

4. Jesli dsc wykryje uslizg przedniej osi wysyla sygnal do vtg aby zwiekszyc zapiecie przedniej osi o procent zalezny od uslizgu, max 50/50.

Opublikowano

Dzięki za info.


W sumie naprowadziło mnie to na trop - co szura czasem pod podwoziem...

Właśnie w okolicy tych 30km/h czasem pojawiał się taki krótki szum - najczęściej wtedy gdy dłużej jechałem w okolicy tej prędkości i przy małym obciążeniu.

Ponadto podczas przyspieszania pojawiały się delikatne wibracje - właśnie przy przekraczaniu granicy 30km/h - początkowo myślałem, że może przeguby wewnętrzne, nic wielkiego ale mnie zawsze denerwuje jak coś odbiega od standardu...


Jednak zbierając wszystko do kupy, trop szedł w kierunku transfer boxa (pewności nie miałem bo mam właściwe opony a te często są przyczyną dziwnego działania skrzynki).

Zrobiłem test ISTĄ - nastawnik pracował poprawnie.


Wymieniłem olej i zaczęło to inaczej pracować, czuć pod "pedałem" że jakby napęd mniej się męczy. Tak więc polecam zmianę oleju ale zawczasu puki cała skrzynka się nie zamęczy - u mnie, całe szczęście, to co spuściłem było już ciemne ale bez śladów opiłków czy innej mazi. Co prawda weszło więcej oleju niż zeszło a wycieków nie było widać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szum pojawia sie zawsze gdy sa zle opony. Nawet rozwalony reduktor jest calkowicie cichy. Wymiana oleju to efekt placebo. Za chwile bedziesz slyszal to ponownie :x
Opublikowano

Opony powinny być dobre bo są z tych "zaakceptowanych" przez BMW i bieżnik jest równomiernie zużyty.

Szum był dziwny:

Raz na jakiś czas podczas powolnej jazdy pojawiał się taki efekt jakby przeciągnąć trochę lekką blachą po podłodze (nie dłużej niż 1-2 sekundy). Było to na tyle sporadycznie, że jak chciałem się wsłuchać to nie występowało. Jeśli już to gdy jechałem powoli (właśnie w okolicach 20-30km/h i pojawiała się lekkie wzniesienie wymagające minimalnego zwiększenia obciążenia silnika...


Zobaczymy...


Tak czy siak "winter is coming" i chcę kupić komplet kół jednakowych na tył i przód - to potwierdzi lub zaprzeczy teorii złych opon - o ile szum i wibracje wrócą.


PS: W moim przypadku te wibracje były naprawdę prawie niezauważalne (pewnie 80% użytkowników nie zwróciłoby na to uwagi) ale mam takie zboczenie, że nasłuchuję każdego stuknięcia, puknięcia itp... a później się doktoryzuję.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.