Skocz do zawartości

530d nie odpala - błąd 2550


bercik007

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam e39 530d 193km. Ostatnio nastąpiła w niej usterka, a mianowicie nagle przestała odpalać. Odpala jedynie z plaka - a jak już odpali to ma moc, nie muli i chodzi wzorowo. Po prostu nie ma opcji żeby odpaliła bez "wspomagacza" nawet na ciepłym silniku. Wykonałem diagnozę inpą i pokazał się błąd zbyt niskiego ciśnienia paliwa na szynie:


2550 Raildruckueberwachung im Start

Error frequency : 6

Logistic counter: 39

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 199.80 1/min

Kraftstoffvorfoerderdruck 3.76 bar

Einspritzmenge 28.16 mm^3

Raildruck 24.10 bar

Fehler aufgetreten bei 282740.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 224.78 1/min

Kraftstoffvorfoerderdruck 3.73 bar

Einspritzmenge 27.65 mm^3

Raildruck 18.07 bar

Fehler aufgetreten bei 282740.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 474.53 1/min

Kraftstoffvorfoerderdruck 3.82 bar

Einspritzmenge 25.09 mm^3

Raildruck 60.24 bar

Fehler aufgetreten bei 282740.00 km

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Kein Raildruckaufbau

Errorcode: 09 F6 27 06 78 10 08 EB 37 04 6E 72 10 09 E9 36

03 6E 72 10 13 EF 31 0A 6E

-------------------------------------------------------------


Domniemam, że ciśnienie na szynie jest zbyt niskie, żeby mogła odpalić. Przy kręceniu ciśnienie na szynie wynosi czasami 20, czasami 60bar. Gdy już odpali (z plaka) to ciśnienie na szynie jest prawidłowe - ok. 340 barów na wolnych obrotach dochodzące do 600barów po przegazówce, a więc moim zdaniem są to prawidłowe wartości i można wykluczyć (?) pompę cr. Test przelewowy wtrysków wykonałem i wyszedł w porządku. Podejrzewam regulator ciśnienia paliwa pompy cr (na niego stawiam) lub czujnik ciśnienia na szynie, lecz czy w przypadku awarii czujnika ciśnienia na szynie wskazania ciśnienia nie byłyby przekłamane? Progówka daje cały czas sztywno 4 bary, filtr paliwa wymieniony. Chciałbym sprawdzić jak regulator cisnienia na pompie cr się zachowuje podczas rozruchu i pracy w disie, ale niestety mam problem z prawidłową instalacją - myślę, zę to mogłoby rozwiać wątpliwośći. Może ktoś miał podobny przypadek?


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeżeli faktycznie test przelewowy wyszedł ok (chciałbym zobaczyć wyniki, ponieważ objawy pasują idealnie) to obstawiam zawór na pompie cr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak samo jest przy wtryskiwaczu dającym na przelew, skoro tak test wyszedł to stawiam na zawór na pompie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego, a tam jest w miarę przyzwoity dostęp do tego ustrojstwa ? I gdzie dokładnie znajduje się pompa CR ? Trochę może głupio :oops: , ale do tej pory nie miałem potrzeby tam zaglądać więc nie wiem gdzie szukać, natomiast mam taki objaw, że delikatnie czasem zafaluje (około 2000 obr) przy przyspieszaniu szczególnie na początku po odpaleniu. Potem już tego nie ma i wyczytałem, że to może być ten zawór. Nie wiem czy się przycina czy może właśnie uszczelka już nie trzyma. Błędów brak, ale chyba ciut za długo kręci przy odpalaniu. Wtryski są wszystkie na stole sprawdzone, bo jeden dawał na przelew.


Przy wyjęciu tego regulatora paliwo będzie wyciekać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrzucić kolektor dolotowy, pompa cr znajduje się obok pompy wspomagania, regulator jest z tyłu pompy (dojdziesz po kablu i wtyczce). Myślę, że w Twoim przypadku warto podpiąć inpę i sprawdzić ciśnienie na pompie progowej - to by wiele pomogło ;) Warto też sprawdzić jakie pokazuje ciśnienie na szynie przy takim przyspieszaniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciśnienia mam raczej w porządku, już to kiedyś sprawdzałem, ale dzięki. Pod obciążeniem progówka nie spada poniżej 4 bar, a CR maksymalne jakie zarejestrowałem to 1350 bar. INPA ma spore lagi i nie odświeża płynnie wskazań, bo przerzuca po kolei wszystkie czujniki z danej grupy.


Jak będę musiał zwalić kolektor to przy okazji poszukam tego regulatora. Paliwo się nie wylewa jak się go wyciągnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.