Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich :)

Tak ujmując jestem szczęśliwym posiadaczem swojego pierwszego BMW, już mnie zauroczyła po tygodniowej jeździe nią. Zrobiłem około 1000km, byłem na warsztacie na ogledzinach i zdecydowałem się doprowadzić Turka do stanu przyzwoitego.

Nie ma to być driftowoz i egzemplarz do katowania z góry zaznaczę że autko zostaje już na dlugooo.


Do wymiany mam uszczelke w misce,

Tak mechanik stwierdził że jest bez wyciekow.


Odboje, maglownica, i jakieś tam luzy w zawieszeniu.

Ogólnie po wjechaniu w dziurę lub koleiny jest efekt pływania.

Pompa wspomagania.

Z vanosem jest ok w pewnym zakresie obrotów jest chwilowy brzekat między 3-5tys obrotow nie pamiętam dokładnie.

Praktycznie bez korozji większych jakieś tam naloty są na karoserii i gdzieś tam pod podwoziem.

Silnik pracuje idealnie na benzynce jak stwierdził mechanik.

Można postawić pełna szklankę wody.

Aha dosyc głośno w środku podczas jazdy słychać most, tak się to nazywa?.

Za 3 tygodnie będę robić sprawy bieżące jak filtry, oleje, świece, zawieszenie podrepoerowac aby nie pływało i gaz też przejrzeć.


Później w najbliższym czasie chciałbym robić

Podłogę, zabezpieczenia i naprawa pordzewialych elementów.

Reneowacje zawieszenia całego.

Dopieszczenie silnika

Renowacje siedzeń

Cały tłumik

I na samym końcu jakis kolorek.


Orientuje się ktoś może w kosztach żebym tak mniej więcej miał jakas wizję tego, ile poszczególne elementy będą kosztować?


A na samym końcu bym chciał tak moc podnieść do 180kucy

Tak maksymalnie do 15 tysięcy chciałbym włożyć w autko,

Przynajmniej do końca przyszłego roku.

Tak naprawdę będzie to pierwszy mój samochód w który chce zainwestować. Bardzo mi się spodobała jazda tym cudenkiem a poniżej wrzucę fotki.

1996r 2.0i lpg


IMG-20190815-171243.jpg

IMG-20190818-161805.jpg

IMG-20190819-094423.jpg

IMG-20190819-094728.jpg

IMG-20190819-094933.jpg

IMG-20190819-094936.jpg

IMG-20190819-094940.jpg

IMG-20190819-094944.jpg

IMG-20190819-094959.jpg

IMG-20190819-095012.jpg

IMG-20190819-095017.jpg

IMG-20190819-095019.jpg

IMG-20190819-095021.jpg

IMG-20190819-223308.jpg

IMG-20190824-225014.jpg

IMG-20190824-225059.jpg

IMG-20190824-225126.jpg

Co myślicie dobra baza?

Edit :

A dodam jeszcze że jestem 6 właścicielem,

Poprzedni właściciel miał go rok i nic przy nim nie robił nawet złotówki na serwis nie wydał.

Auto na razie czeka na mój powrót do kraju i zabieram się bunie.

Opublikowano
Trochę dziwne podejście do tematu. Kupić gruza i pakować 15k, a to może być mało. Jeszcze zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Można odrazu dorzucić 15k i kupić w miarę ogarnięte 2.5 lub 2.8, a 2.0 to w ogóle już perełkę można by było dorwać w tej kwocie. Mimo wszystko powodzenia w modach. Ile za auto dałeś?
Opublikowano

Aż taki gruzowaty nie jest :)

Dosyć bogate wyposażenie

Bez oznak większej korozji

350k przebiegu oryginalny.

I nie chce kupować gotowca, tylko chciałbym mieć coś w co sam wlozylem serce, nie będę szedł na łatwiznę.

Każdy ma inne podejście kolego, i całe szczęście że każdy nie myśli tak samo.

Z 6300 zbiłem na 5000.


A na razie chcę ją mechanicznie do ładu doprowadzić,

I nie będę jej odpicowywac do stanu kolekcjonerksiego :)

Ma jeździć i ładnie wyglądać :) a przyszły rok coś więcej zacznę robić.

IMG-20190825-110718.jpg

Zaznaczone haczykami na miejscu wymienilem.

Też autkiem nie jeżdżę na co dzien, i z tego względu postanowiłem zrobić coś dla siebie.

A autko stoi w Polsce. A pracuje po za granicami polski co 3 tygodnie jestem w kraju.

Z elektryki prawie wszystko działa łącznie z szyberdachem poza lusterkami.

Opublikowano
Podziwiam i szanuję za zapał do pracy. Jeśli to ma być daily no to dlaczego nie, chociaż wolałbym bez gazu kupić. Trzymają cenę te auta za swoją dałem prawie 5 lat temu 8k z opłatami ze Szwajcarii 200k oryginalne. W renowację mechaniczną włożyłem 8k. Obecnie już nie jeździ jako daily, czeka na renowację wizualną. Przenieś post do działu "galeria-nasze samochody". Podejrzyj jak koledzy marcars, k3mot, blinket ,działaja bądź działali z autami to będziesz miał większy pogląd jak to powinno wyglądać. Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Siemka, bumka stoi u mechanika i dostałem informację że wyje most, podejrzewałem że te wycie było od łożyska z prawej strony bo takie wrażenie mam że dźwięk dochodzi z prawej bardziej.

Orientujecie się ile mniej więcej czasu może trwać taka naprawa? Czy szukać jakiegoś zamiennika, lub

Regeneracja jest możliwa?.

Nie znam się za bardzo na mechanice a nie chciałbym żeby gościu na koszta mnie naciagał.

Postara się też luzy wyeliminować w układzie kierowniczym żebym ustawił geometrie.

Na razie zastanawia się jak to ogarnąć, żeby było dobrze bo auto ma do soboty maksymalnie.

I czy przy tak wyjacym moście mogę spokojnie przejechać około 1000km? Po 440 w jedną stronę.

Niestety co 3,4 tygodnie mam 5 dni tylko na serwis auta.

Poradzicie?

 

Podziwiam i szanuję za zapał do pracy. Jeśli to ma być daily no to dlaczego nie, chociaż wolałbym bez gazu kupić. Trzymają cenę te auta za swoją dałem prawie 5 lat temu 8k z opłatami ze Szwajcarii 200k oryginalne. W renowację mechaniczną włożyłem 8k. Obecnie już nie jeździ jako daily, czeka na renowację wizualną. Przenieś post do działu "galeria-nasze samochody". Podejrzyj jak koledzy marcars, k3mot, blinket ,działaja bądź działali z autami to będziesz miał większy pogląd jak to powinno wyglądać. Pozdrawiam.

 

Dzięki kolego, na pewno zerknę właśnie chciałbym dać jej drugie życie i używać jako daily. Najgorsze jest to że jestem zielony od strony mechanicznej.

Dużo czytam, oglądam ostatnio na temat e36 i coś tam zawsze się dowiem.


Edit 18.09.2019 16:55


Uklad kierowniczy będzie wynieniany, koszt 1300zl i chcą stary prawdopodobnie cześć od e46.

A most za miesiąc oddam do specjalistycznego warsztatu który się specjalizuje w regenarcji dyfrow, mostów.

Koszt 1200 i nie wiem ile za robocizne będzie z wyciągnięciem.

Wymienia mi jeszcze filtry wszystkie, zaleja olej 5w30 dla bmw.

Zawieszenie w dobrym stanie.

Opublikowano

IMG-20190920-182327.jpg


Ale jest gorzej jak było kierownica jest krzywo względem prostych kół, dziwnie chodzi jak by się zacinala.

Jest wyciek dali mi dwa litry płynu i mam dolewac i za miesiąc mam wrócić i oddać na gwarancję...

Jednym słowem jest gorzej niż było..

Twierdzą że bym musiał opony wymienić..



IMG-20190920-185812.jpg

IMG-20190920-185816.jpg

IMG-20190920-185825.jpg

Chyba nie była robiona zbieżność jak on twierdzi


Po 2 godzinach uciekł cały płyn

Opublikowano
Po regeneracji maglownicy na początku ciężko chodzi kierownica. Po takim zabiegu zawsze ustawia się zbieżność. Drogo Cię skosili za używany magiel. Olej można było lepszy zalać w tej cenie. Wybacz że to pisze ale nie daj się tak kosić.
Opublikowano

No dzięki, jak by to nazwać nabywam doświadczenia.

Moje pierwsze przygody, dlatego też będę pisać tutaj w temacie co będę robić i ile mnie to kosztować będzie żeby właśnie dostać tipa od kolegów z forum z poradą.


Bunie chce całą zrobić także każda porada czy wskazówka mile widziana.

Coś jeszcze będę chyba musiał z zapłonem pokombinować lub wyregulowac gaz,

Bo troszeczkę czkawki na gazie dostaje czasem zdąży się zgasnac jej dojezdzajac do świateł.


Jak mi doprowadzi ten magiel do ładu, to już więcej nie jadę na ten serwis.

Znowu do serwisu u mnie tutaj co się specjalizuje w naprawach bmw są strasznie długie kolejki.


Plus jest taki że autko już tak nie szarpie kierownica na dziurach i nie pływa tak na nich jak wcześniej.

Moze ktoś mi dać rozpiskę jakąś co najpierw posprawdzac i w jakiej kolejności powinienem wymieniać rzeczy bądź naprawiac?


Jeszcze muszę zobaczyć ten wyciek z magla czy da się ogarnąć bo w niedziele wyjeżdżam a 400 km w jedną stronę mam i za 3 tyg wracam, i wtedy mogę działac dalej.

Aha i z tego co gadał to jest nowa maglownica po regeneracji która ma 2 lata gwarancji, a starą chcieli z powrotem.

Wybaczcie jesli troszeczkę chaotycznie napisane.

Dzięki.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Zawsze marzyłem o e36. Moim zdaniem fajny pomysł kupić tanio dobry egzemplarz przede wszystkim blacharsko a później to robić pod siebie na igielke . Może wyjść drożej niż gotowiec , ale wszystko co zrobisz jest nowe i całkiem w twoje gusta. Popieram kolegę z wcześniejszego posta że szkoda że nie 2.5 czy 2.8 ale zawsze można zrobić z czasem swapa. Poza tym można się pokusić o 3.0 z e46 ;). Tak że ja całkiem Cię popieram . Fajne podejście . Musisz tylko moim zdaniem przedewszystkim ogarnąć dobry i uczciwy warsztat. Skąd jesteś? Jeśli Radom to mogę Ci kogoś polecić. Ja też się nie znam na mechanice i po doświadczeniach swoich wiem że dobry i uczciwy mechanik to podstawa zadowolenia z auta. Myślę że od tego zacznij. A jak mówisz że masz u siebie fachowców od BMW tylko są długie kolejki to dobrze. Bo znaczy że są dobrzy i ludzie się ich trzymają . Ja też jeżdżę do kogoś gdzie 2 tygodnie czekania to minimum. Ty też mówisz że jesteś w PL co 3 tygodnie . To łatwo ci będzie się umawiać . Pozdrawiam i życzę miłej i bezpiecznej jazdy i tanich napraw ;)
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.