Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nie mam już pomysłów na wyeliminowanie tej przypadłości... :roll: moja E39 M54B22 od zakupu na rynku wtórnym ma taką przypadłość, że po uruchomieniu zimnego (tylko zimnego) silnika, silnik po ~nastu-dziesięciu sekundach zaczyna trząść całą budą, zapala się kontrolka "check engine" i czuć w powietrzu nie do końca spaloną(?) benzynę - gdy wskazówka temperatury jest już za niebieskim polem, gaszę i na nowo odpalam silnik i silnik chodzi już normalnie i bez wibracji ("check engine" nadal się świeci (po kilku uruchomieniach ciepłego silnika "check" gaśnie i nie zapala się do czasu ponownego startu zimnego silnika)) - z kolei gdy odpalam silnik, przytrzymuję lekko na gazie i czekam do czasu gdy wskazówka temperatury minie niebieskie pole (w tym czasie nadal czuć nie do końca spaloną benzynę) i puszczam gaz, "check" się nie zapala... - i teraz tak - nowe świece, nowy filtr powietrza, cewki sprawne, nowe uszczelki pod pokrywą zaworów i olej już nie zalewa świec ani cewek (początkowo to obstawiałem jako powód problemu bo pod INPA notorycznie wyskakiwały błędy na 1 i 4 cylindrze (czasami też cylindra 3 i 6)), przepływomierz powietrza sprawny i wyczyszczony, cały kolektor dolotowy powietrza do silnika wraz z DIS-em, przepustnicą i krokowcem wyczyszczony i uszczelniony (brakowało 2 zaślepek w kolektorze, kilka wężyków było źle podłączonych - a jeden nawet całkiem nie podłączony) + nowa odma z przewodami - i problem nadal występuje (choć poprawiła się moc silnika, spadło spalanie i zmniejszyły się korekty na cylindrach)... :roll: obecnie wyskoczył nowy błąd ("sekundaerluftventil"), który wcześniej nie występował; ponad to ciągle tradycyjnie już powracają błędy "238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1" i "241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4" (nieprawidłowe spalanie)...dodam też, że z pamięci "shadow" nie dawało się i nadal nie daje się wykasować błędów "90 TEG_UP_1", "91 TEG_UP_2", "93 TEG_DOWN_2", no i ten "62 Sekundaerluftventil"... :mad2:

Pomóżcie mi proszę bo już nie mam pomysłów... :( za wszelkie pomysły i sugestie z góry bardzo dziękuję!

Opublikowano
do wymiany regulator cisnienia paliwa, ktory znajduje sie na koncu listwy wtryskowej patrzac od przodu auta. i do sprawdzenia , a jestem pewny ze do czyszczenia jest tez czujnik temperatury powietrza dolotowego , bo jak mniemam, kiedy czysciles kolektor dolotowy i dise to byly tam slady wlasnie benzyny , dlatego ja czuc :) wiec pewnie ten czujnik (znajduje sie w kolektorze dolotowym przy wlocie powietrza do kolektora) bedzie brudny.
Opublikowano
...do wymiany regulator cisnienia paliwa, ktory znajduje sie na koncu listwy wtryskowej patrzac od przodu auta...

nie mam czegoś takiego... :shock: listwa wtryskowa kończy się metalową rurką, do której poprzez szybkozłączkę jest podłączony wąż gumowy łączący się przez drugą szybkozłączkę z metalową rurką przy lewym kielichu... :|

...i do sprawdzenia , a jestem pewny ze do czyszczenia jest tez czujnik temperatury powietrza dolotowego...

jego też wyciągnąłem i wyczyściłem (zapomniałem o tym napisać)...

...bo jak mniemam, kiedy czysciles kolektor dolotowy i dise to byly tam slady wlasnie benzyny , dlatego ja czuc :) wiec pewnie ten czujnik (znajduje sie w kolektorze dolotowym przy wlocie powietrza do kolektora) bedzie brudny.

DIS (podobnie jak jego miejsce montażu w kolektorze) były zasyfione pomarańczowym, przypominającym rdzę osadem... :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie mam czegoś takiego

To luknij na filtr paliwa- tam go znajdziesz...

Luknij na cisnienie paliwa jak tarabani silnikiem oraz jak juz pracuje normalnie i bedzie jasne...

Blad którego nie mozesz skasowac dotyczy EGR - sprawdz czy dziala...

Zmierz podcisnienie tak samo jak cisnienie paliwa bo to moze byc przyczyną wszystkich bledow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd 62 dotyczy pompy powietrza wtórnego, nie patrz na błędy shadow. Masz lpg? Do zrobienia test szczelności silnika, objawy pasują idealnie do problemu z zaworem/zaworami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)

gwoli ścisłości - gdy silnik jest już nagrzany chodzi bardzo dobrze, równo (monetę 2zł przewraca podmuch z wiatraka), cicho, Vanosy nie stukają, silnik zawsze bardzo ładnie odpala i nie dymi (zarówno ciepły jak i zimny), a w powietrzu nie czuć niespalonej benzyny; ponad to gdy jest podłączony komp i odpalam zimny silnik to po zapaleniu się "check engine", błędy "238 Verbrennungsaussetzer Zylinder 1" i "241 Verbrennungsaussetzer Zylinder 4" (nieprawidłowe spalanie) daje się wykasować i w tym momencie "check" gaśnie a silnik jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki zaczyna chodzić normalnie, a problem i błędy powracają dopiero gdy silnik całkowicie wystygnie - więc to chyba nie problem z hydraulicznymi popychaczami tzw. szklankami czy z zaworami jak niektórzy z Was piszą?... :roll: może to w sterowniku jest coś namieszane?... :think:

...Masz lpg?...

nie mam LPG...

...Błąd 62 dotyczy pompy powietrza wtórnego...
...To luknij na filtr paliwa (...) Zmierz podcisnienie tak samo jak cisnienie paliwa bo to moze byc przyczyną wszystkich bledow...

od tego zacznę... :think:

Edytowane przez notturnomarco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro jak się domyślam cewki zamieniałeś miejscami, nie ma lpg to objawy pasują idealnie do tego co napisałem, zrobisz test szczelności silnika a będzie wszystko jasne. Jakby były błędy złego składu mieszanki to możnaby podejrzewać jeszcze nieszczelność dolotu, ale jeżeli korekty paliwowe są ok to odpada.

Dla przykładu teraz miałem auto z silnikiem n43 (wiem, bezpośredni wtrysk, co innego itd., ale sytuacja podobna), wypadał zapłon na 4 cylindrze, tylko na zimnym, trochę pochodził i przechodziło mu, lub po skasowaniu błędu check gasł i nagle chodził na wszystkie cylindry. Cewka, świeca i wtryskiwacz wykluczone przez zamianę miejscami a przyczyna? Przy bezpośrednim wtrysku zbiera się nagar na kanałach ssących i zaworach ssących, po oczyszczeniu odpowiednim preparatem problem zniknął. Zawór/zawory nie domykały się i stąd wypadanie zapłonu, nagar nie pojawiał się i znikał, że po rozgrzaniu nagle miałoby się samo naprawić, objawiało się to tylko na zimnym silniku po nocnym postoju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

doloty i kanały czyściłem, ale ciekawy przypadek... :think: jakim preparatem czyściłeś?... :think: kurde...jak pomyślę, że znowu mam rozbierać dolot to mnie trafia... :mad2: zacznę od sprawdzania powietrza wtórnego i ciśnienia paliwa...

EDIT: tak, cewki zamieniałem, wtryski zamieniałem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tunap 133, ale to bezpośredni wtrysk więc może nagar powstawać, tu może być jakieś uszkodzenie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

jest jeszcze jedno o czym zapomniałem wspomnieć, a co może być jakąś wskazówką - gdy odpalam silnik w niższych temperaturach (im niższa tym gorzej), zapala się "check" i silnik zaczyna się trząść to jak nie przytrzymam go chociaż lekko na gazie to na jałowym obroty schodzą tak nisko że potrafi zgasnąć (im zimniej tym większe prawdopodobieństwo że zgaśnie)...może to jakiś czujnik temperatury?... :roll:

EDIT: w ciągu roku odkąd autko jest w moim posiadaniu zdarzyło się też kilka razy, że odpaliłem, a "check" się nie zaświecił i silnik ładnie się rozgrzał od początku niebieskiego pola do temperatury roboczej :!: więc tym bardziej nie pasują mi tu teorie o "szklankach", zaworach czy nieszczelności silnika... :| bardziej obstawiam jakiś elektrozawór...

Opublikowano

Jak to ładnie nazywasz - teoria o szklankach ma solidne podstawy.

Miałem dokładnie taki sam problem w tym samym silniku. Wygląda na to że to jakaś wada fabryczna bo jest sporo takich przypadków, ale nie o tym.

Z mechanikiem próbowaliśmy różnych rzeczy.

Pomogła dopiero wymiana szklanek, wałków rozrządu i przeczyszczenie zaworów.

Może rzeczywiście problemem są zawory a nie szklanki. Mówię tylko co u mnie było robione i co pomogło.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego wypadanie zapłonów na zimny w tych silnikach to niestety nie rzadkość . Nie jesteś pierwszy i ostatni który z tym walczy. U mnie gdy temperatura spada poniżej 10 stopni też drga silnik a im zimniej tym większe prawdopodobieństwo błędu wypadania zapłonu.

Najbardziej prawdopodobna przyczyna to jak pisze maniek21112 nieszczelność zaworów głowicy, czyli różnica w kompresji między cylindrami. Dochodzi do tego procedura rozgrzewania katalizatorów czyli opóźnienie zapłonu, dolanie paliwa i robi się problem. Cylinder który "nie nadąża" za resztą w efekcie zostaje zalany.

Wiadomo że na początek trzeba wykluczyć wszystkie nieszczelności i uszkodzenia elementów elektronika a na koniec wziąć się za ściąganie głowicy. Chociaż test dymowy szczelności zaworów nie zaszkodzi zrobić, wszystko jest na youtube.

Pompa powietrza wtórnego nie ma wpływu na wypadanie zapłonów. Jej błąd nie musi oznaczać też jej uszkodzenia. Pompa nie jest bezpośrednio monitorowana przez sterownik silnika jak to jest np z elektrozaworami vanosów. Sterownik załącza przekaźnik żeby uruchomić pompę i tylko przekaźnik jest monitorowany bezpośrednio. Pompa jest monitorowana na podstawie odczytu z pierwszych sond lambda. Po uruchomieniu zimnego silnika sondy ustawiają się na bogato. Po kilku sekundach uruchomiona zostaje pompa wtórnego powietrza i po chwili sondy muszą ustawić się na ubogo. Jeżeli tego nie zrobią to oznacza brak powietrza w kolektorze wydechowym. Sprawdź wężyk między elektrozaworem podciśnieniowym który znajduje się pod kolektorem ssącym a metalowym zaworem który jest przykręcony do głowicy jak i stan samego metalowego zaworu, możliwe że zardzewiał i się nie otwiera.

Co do wypadania zapłonów można to złagodzić softowo ale nie da się tego całkowicie wyeliminować , no chyba żebyś przeszedł na soft bez katalizatorów.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.