Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat czasami poruszany przy okazji innych wątków może warto aby miał swój oddzielny topic .

Pojawiła się ostatnio ciekawa cenowo oferta na 540i xDrive ( Inchcape Poznań ) auto 2018 z niewielkim przebiegiem ok 7 tys km , auto średnio wyposażone . Katalogowo według cennika nowe 402 000 zł w Premium Selection za 262 800 zł . Niestety ktoś mnie ubiegł , auto już zarezerowane i zniknęło z ogłoszeń otomoto . Wychodzi ,że rabat za roczne z niewielkim przebiegiem wyszedł -35% . Myśląc ,że te 35% to coś normalnego za roczną używkę udałem się do warszawskiego oddziału Inchcape a tam gdy zobaczyli to ogłoszenie zrobili wielkie oczy i powiedzieli że oni takich rabatów w tym programie nie przewidują . Proszę kolegów o bliższe informacje czy warto brać auto z Premium Selection , jakie są Wasze dobre i złe doświadczenia z tym programem .

Opublikowano

Może coś było robione z tym samochodem, upałami jako demo etc. Samochody z PS bardzo polecam, jak coś to ze swojej strony bardzo polecam zakup samochodu w Bawarii w Warszawie na Czerniakowskiej. Wszystko fajnie ogarnięte, obsługa posprzedażowo też super, na priv mogę dać namiar na doradcę, który mnie obsługiwał- ogarnięty i bardzo spoko wobec klienta.

Ogólnie z tego co zrozumiałem, auto z PS wyjeżdża z co najmniej 2 letnia gwarancja- albo fabryczna bmw + pakiet repair albo gwarancja BPS (ubezpieczenie kosztów napraw, realizowane przez WAGAS w Polsce). Ja akurat kupiłem f10 z 2 letnim WAGASEM- ubezpieczenie działa, szybko ogarniają naprawę. W Bawarii jest o tyle fajnie, ze nie bujasz się z papierami, tylko ogarnia to doradca serwisowy. Dodatkowo udało mi się dostac samochód zastępczy za free na czas naprawy. W innych ASO mogą się wypiąć i powiedzieć żeby klient sobie radził sam.

Opublikowano
A co do cen, auto z salonu de pewnie, tam na starcie kosztowało z 340k, przeliczając VAT i uwzględniając 15%rabatu wychodzi 280k, to jak po roku straciło z górką 70k, potem pojechało do Polski to wyszła taka cena ;) z salonu PL nie dałoby się czegoś takiego ogarnąć
Opublikowano

W ostatnim miesiącu sporo się pytałem bo szukałem auta dla siebie. Z Premium selection takie do 20000 km to rabat zazwyczaj jest 30-35% od ceny katalogowej.

Znalazłem też kilka okazji kupna nowych aut z rabatem 30-35% tylko już do odbioru, bez opcji konfiguracji. Jedna z takich opcji mi przepadła, ktoś szybciej kupił. Było 6GT za 280k, katalogowo 430k. Tylko takie okazje to już trudno trafić i trzeba cierpliwie czekać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jak chcesz mieć w dobrej cenie roczne BMW szukaj w Niemczech.

I niech handlowiec nie sciemnia, 35% jak najbardziej realne.

 

Dokładnie tak!

Kupiłem w samej fabryce w dingolfing G32.

Auto miało 10 miesięcy i 11kkm nalotu.

Cena 38% mniej niż w konfiguratorze.

Edytowane przez pikopiko
Opublikowano
Jak chcesz mieć w dobrej cenie roczne BMW szukaj w Niemczech.

I niech handlowiec nie sciemnia, 35% jak najbardziej realne.

 

Dokładnie tak!

Kupiłem w samej fabryce w dingolfing G32.

Auto miało 10 miesięcy i 11kkm nalotu.

Cena 38% niż w konfiguratorze.

 


Pikopiko trafiłeś mega okazje. Ja kupiłem G31 z Niemiec, 11 miesiecy, 15kkm, cena katalogowa 85.5k euro ~ 367k zł. Bogata opcja i rabat 31%. Można było znalezc cos z troche większym rabatem ale miałem za bardzo zostrzone kryteria (wydawało się niemożliwe znalezienie mojej konkretnej konfiguracji) i było to 1.5roku temu kiedy G30 wchodziły wiec rabatami też nie rozrzucali na lewo i prawo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie też szukałem G31 z mocno zaostrzonymi kryteriami.

Jak znalazłem to uciekła mi spod nosa, dzień przed.

Nawet nie wiem jak wszedłem na 6er.

No i ma wszystko co chciałem np adaptive led, m pak.

Sprzedawali 5 sztuk, z kolejnymi numerami vin.

2 białe, 2 sophisto, 1 czarna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiadomo ze akcyza jest w cenie, ale pytam jak koledzy liczą te rabaty? Auta w de maja inne ceny niż w pl w salonie, bodajże są nieco droższe, jak ktoś mieszka w de i kupuje tam to nie ma problemu, natomiast szczególnie powyżej 2 litrów trzeba doliczyć chora akcyzę, przewalutowanie i porównać z cena auta w Polsce wtedy będzie tak naprawdę widać prawdziwy rabat.
Opublikowano
Na codzien mieszkam w Belgii wiec płaciłem w walucie w ktorej zarabiam. Za sciagniecie auta do BE czasami placi się 50centow, a jak auto młode rocznikowo to za free. Ja za 3.0d nie zaplacilem nic. Akurat mnie koszt sciagniecia auta kosztowal tyle co blachy zjazdowe abym z AC spokojnie dojechal do domu na kołach (140e). Niestety nie wiem jak się ma sciagniecie auta do PL vs akcyza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesli ściągasz auto z motorem powyżej 3 litrów to musisz zapłacić 18 procent akcyzy od wartości auta. Co istotne nie od faktury zakupu a od wartości.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Placilem akcyze powyżej 2 litrów od wart. fakturowej, nie tabelek eurotaxu, auto kilku miesięczne.


Jak masz ochotę poluj na swoje BMW na aukcji.

https://bmw.autobid.de/?_lang=pl_PL


Znajdź handlarza, który może tam licytować, może to byc dealer bmw, ale on doklei sporo dla siebie.

Znam 2 osoby kupiły, tam auta.

Opublikowano

To ja dorzucę swoje 3 grosze. Za 518d małżonki z 2018 roku (nowe, przebieg zero) kupione w kwietniu 2019 roku dostałem równo 30% rabatu (auto ze stocku). Na 540xd które samodzielnie konfigurowałem dostałem 24%.


Uważam zatem że 35% o których mówisz względem auta nowego za samochod używany roczny to wbrew temu co piszecie nie jest dobra slaba oferta.


Dla porównania. Kupilem z 4 lata temu bmw f20 118d w premium selection (w momencie zakupu miało 13 miesiecy oraz 21 tysiecy nalotu). Zaplacilem za nie 110 tys PLN gdzie konfig opiewał na 196 tys (auto bezwypadkowe, PS ale salon posiadał go z zagranicy) – 44% rabatu względem nowego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem co sie z wielu forumowiczami dzieje ale czesc zachowuje sie jakby boga za rogi zlapalo i trafilo okazje zycia, jara sie a tak naprawde kazdy kupuje z bardzo podobnym rabatem. Kiedys znajomy handlowiec mi powiedzial, ze w sprzedazy nie ma okazji i to jest swieta prawda. Wiadomo, ze jesli samochod jest swiezutki na rynku rabaty sa mniejsze, w miare uplywu czasu a tym bardziej zblizania sie premiery nowego modelu rabaty sa zwiekszane. Czy osoby ktore kupuja jako pierwsze traca najwiecej? Oczywiscie niekoniecznie poniewaz pierwszy kupuje, pierwszy sprzedaje czyli ceny pierwszych egzemplazy uzywanych tez sa nieco wyzsze niz osob sprzedajacych, ktore kupily pod koniec produkcji a ktorych model jest juz uznawany za stary model od kilku lat na rynku. Z tego co widze od kilku lat ciagle zasada jest ta sama. Samochod nowy do konfiguracji rabaty od 15-25 procent w zaleznosci od czasu jaki uplynal od premiery oraz jaki pozostal do premiery nowego modelu. Auta z placu ale tegoroczne, ze 2 procent rabatu wiecej, auta z zeszlego roku od 5 do 10 procent wiecej w porownaniu z autami tegorocznymi. Jesli chodzi o premium selection to jak sie trafi. Czasami ceny PS potrafia byc kosmiczne a czasami mozna wyrwac jakas perelke ale moim zdaniem ryzyko nie warte swieczki. Pozostaje jeszcze pytanie czy oplaca sie kupic samochod zeszloroczny w porownaniu z tegorocznym z 10 procent wiekszym rabatem? Tu tez nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Uwazam ze jesli ktos planuje trzymac auto powyzej 5 lat to tak, a jesli krocej to juz niekoniecznie poniewaz przy odsprzedazy bardzo mlodego auta rocznik tego auta ma dosyc spore znaczenie. Nikt nie kupi identycznego samochodu 2 letniego w cenie jednolatka. Dealerzy bmw chca zarobic na kazdym aucie nie wazne czy to nowe czy uzywane dlatego maja to bardzo dobrze policzone i pokalkulowane. Jeszcze trzeba wziac pod uwage ze dlugie szukanie tak zwanej okazji kosztuje czas a czas to pieniadz i to nie maly w przypadku osob kupujacych bmw serii 5, chyba ze ktos kupuje auto za ostatnie zaskorniaki...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
p.s. @autopark masz 2 auta tego samego modelu, jedno warte polowe drugiego. Nie wiem jakie masz na te auta finansowanie, ale jesli masz podobne to fajnie by bylo jakbys napisal podsumowanie jaka bedzie roznice w stracie miedzy jednym a drugim biorac ten sam okres uzytkowania
Opublikowano
p.s. @autopark masz 2 auta tego samego modelu, jedno warte polowe drugiego. Nie wiem jakie masz na te auta finansowanie, ale jesli masz podobne to fajnie by bylo jakbys napisal podsumowanie jaka bedzie roznice w stracie miedzy jednym a drugim biorac ten sam okres uzytkowania

 

na 518d mam comfort lease na 3 lata


drugie kupione zostało za gotówkę


natomiast co do roznic to się chętnie wypowiem. otoz 518d relewantnie w finansowaniu ma dużo wyzsza wartość rezydualna procentowo niż 540d (gdyby było w finansowaniu) wynika to z faktu iż największą utratę wartości w aucie robi dodatkowe wyposażenie oraz silnik. biorąc 518d sportline konfig za 260k porownywalem z 520xd konfig za 300k. przy tej samej procentowo wplacie rata na 520xd wyszła niemalże 2x wyższa niż na 518d

  • Moderatorzy
Opublikowano
To ja dorzucę swoje 3 grosze. Za 518d małżonki z 2018 roku (nowe, przebieg zero) kupione w kwietniu 2019 roku dostałem równo 30% rabatu (auto ze stocku). Na 540xd które samodzielnie konfigurowałem dostałem 24%.


Uważam zatem że 35% o których mówisz względem auta nowego za samochod używany roczny to wbrew temu co piszecie nie jest dobra slaba oferta.

 

 

540xd brane w tym samym czasie lub w okresie do jednego roku?

Jeśli tak, to masz wtedy większy rabat, na drugie auto.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie auto można u mnie kupić za 259 900 zł brutto FV 23% z akcyzą.


Auto bez M packa za to lepiej wyposażone mogę mieć za ok 240 tys zł brutto


Auta pochodzą z dokładnie tych samych źródeł co PS.


WBAJB510X0WW04014

Type JB51

Model 540i Xdrive

Market Europe

Development Code G30

Chassis Sedan

Steering left

Doors 4

Engine B58M

Displacement 3.00 l

Power 240 kW

Drivetrain All Wheel-Drive

Transmission automatic

Color Alpinweiss 3 - 300

Upholstery Leder Dakota/cognac - LCRI

Production Plant Graz

Production Date 2018-09-04

1 rej. 2018-11

przebieg 19 000km


No. Description

01CA Selection of COP relevant vehicles

01CB CO2 content

01DE RDE exhaust emissions standard

0223 Adaptive suspension

0230 EU-specific supplementary equipment

0248 Steering-wheel heating

0258 Runflat tyres

02NH M Sport brake

02PA Locking wheel bolts

02TB Steptronic Sport transmission

02VB Tyre Pressure Monitor

02VH Integral Active Steering

0302 Alarm system

0322 Comfort access system

0337 M Sport package

03AC Trailer tow hitch

03DS BMW Display Key

0403 Glass roof, electric

0420 Sun protection glazing

0423 Floor mats in velour

0428 Warning triangle

0441 Smoker's package

0453 Active seat ventilation, front

0456 Comfort seats front, electrically adjustable

0465 Through-loading system

04HA Seat heating front and rear

04LF Fine-wood trim 'Fineline' Ridge with highlight trim finisher Pearl Chrome

04NB Automatic air conditioning with 4-zone control

04NE Blow-by heater

04T8 Expanded exterior mirror package

04UR Ambient light

0548 Speedometer with kilometer reading

0552 Adaptive LED headlights

0575 Additional 12V power socket

05A1 LED fog lights

05AC High-beam assistant

05AL Active Protection

05AT Driving Assistant Plus

05DM Parking Assistant

0609 Navigation system Professional

0610 BMW Head-Up Display

0650 CD drive

0676 HiFi loudspeaker system

06AC Intelligent Emergency Call

06AE Teleservices

06AK ConnectedDrive Services

06AM Real Time Traffic Information

06AN Concierge Services

06AP Remote Services

06CP Preparation for Apple CarPlay

06NW Telephony with wireless charging

06WB Multifunctional instrument display

06WD WiFi hotspot

0710 M leather steering wheel

0715 M Aerodynamics package

0760 BMW Individual high-gloss Shadow Line

0775 BMW Individual headliner anthracite

07R7 Innovation package

07XP Navigation package ConnectedDrive

0801 German version

0851 Language version German

0879 German / on-board documentation

08EK Control body

08KA Oil service interval 24 months/30,000 km

08R9 Refrigerant

08TF Active pedestrians safety

09AA Outer-skin protection

09BD Business package

  • Moderatorzy
Opublikowano

Niestety polski konfigurator szwankuje.

Trzeba poklikac konfig polski i niemiecki.

Zobaczyc roznice w cenie. Ile zaoszczedzimy.

W zwiazku z tym, że niemiecki VAT to 19%, a nasza akcyza to 18,6%.Upraszczajac liczenie, wystarczy do niemieckich cen dodać 23% naszego VAT.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To są konfigi za ponad 400 tys zł. Rabat na poziomie ok

150 tys zł za praktycznie nowe auto ( 10-25 tys km i ok 10 miesięcy ) to bardzo dobrze, nikt nie zaoferuje taniej.


Żeby przyłożyć niemieckie ceny trzeba zastosować wzór:


(Cena brutto/1,19) + akcyza ( 3,1% lub 18,6% ) * 1,23 + transport.

Trzeba pamiętać, ze akcyza od tak młodych aut nie będzie liczona od faktury tylko od tabel Eurotaxu, gdyż tam wartość jest wyższa, nie są to duże różnice w przypadku małej akcyzy, ale w przypadku dużej można się zdziwić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.