Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

czy ktoś wie jak ustawić (wydłużyć czas grzania świec żarowych) ?

Od czego długoś zależy to zależy... zapewne od temperatury


sprawdziłem, że moje świce włączają się na max 0,25-0,5s albo wcale i jak jest zimno to samochód kręci i odpala po 5 sekundach - a najpewniej dopiero za 2 razem...


Oczywiście możecie powiedzieć, ze to nie świece... ale


1. jak jest lato - to po nocy samochód odpala normalnie - nawet nie kręci rozrusznikiem 1 obrotu wału... :)

2. jak jest zima - to jak nacisnę zapłon i od razu wyłącze, i zonowu to przy 3 zapłonie silnik odpala bez kręcenia wałem... a jak nacisnę 1 raz i czekam aż ma odpalić to kręci z 5-7 sekund


wg mnie to gdzieś jest ustawione na sztywno, ze świece mają grzać 0,25 sek i sterownik je wyłącza - wersje mam z Włoch - może na tamten rynek były inne ustawienia w komputerze ?


pozdrawiam

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

świece grzeją od rozruchu aż do osiągnięcia temperatury płynu 60stC. Nie ważne czy zima czy lato.

To na ile pokazuje Ci się komunikat o niczym nie świadczy.

Prędzej wpływ na szybkość odpalania ma wpływ jakość tych świec...

To ile czasu i kiedy grzeją świece możesz sprawdzić chociażby btoolem - parametr "aktywacja świec żarowych"

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, ta kontrolka nie pokazuje rzeczywistego czasu grzania. Ogólnie jak jest słaby akumulator to trzeba robić tak jak Ty.
3A0jS9b.png
Opublikowano

dzieki za uwagi...


świece wymieniłem - mimo, ze podczas wymiany wszystkie stare były dobre (ale już kupiłem...)

wymieniłem także sterownik


Btool - chyba mój telefon jest jakiś chiński (Huawey) bo to narzędzie mi w moim samochodzie kompletnie nie działa - gadałem już z jego twórcą (przesyłanie logów, kupiłem chyba z 4 różne interfejsy/czytniki bluetooth itd)


ktoś w Wawie może ma dobrze działający Btool - i chwilkę czasu ??

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
jaki Huawei? mam też telefon tej marki i Btool działa bez zarzutu

 

P10

właśnie poszedłem do garażu i przy użyciu CARISTA - podłączyłem się do F25 (co prawda klikałem z 5 minut, żeby ustawić bo nie chciał się łaczyć... aż w końcu kliknąłem te strzałki w kółeczko ułożone i się udało - a przyciskiem połącz nie działa ??) - wieczorem zobaczę jak jest z E91 (bo ostatnio to robiłem z 3 miesiące temu i nie działało... ale może jakaś nowa wersja jest i ma poprawkę...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

udało się z Btool - działa...


jest tam funkcja serwisowa odpalanie przekaźnika świec żarowych.... i wydaje mi się, ze mi przekaźnik nie działa.. bo nic sie nie dzieje... nie zmienia się status na 1


gdzie jest zlokalizowany przekaźnik swiec żarowych ?? ten co zasila napięciem sterownik świec...


pozdrawiam

M.

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

spokojnie :) mi też nie zmienia się na tym teście na 1.

Otwórz sobie w liczniku ukryte menu z podglądem na napięcie baterii, jak aktywujesz przekaźnik świec to napięcie przysiądzie i do czasu wyskoczenia komunikatu że zakończono test napięcie aku będzie skakało.

Otwórz potem na zimnym / chłodnym silniku btoola i w pomiarach ustaw sobie podgląd aktywacji świec, do 60 stopni powinna być aktywacja - nie wyświetla się wtedy "1" tylko jakieś wartości typu "120".. nie wiem co znaczą ale to zawsze coś ... na nieaktywnym pokazuje "0"

spacer.png

Opublikowano

ukryte menu - poszukam - kiedyś się tym bawiłem


na zimnym silniku - jest nawet 150 i odlicza w czasie działania... czyli może coś się załącza.. zobacze jeszcze spadek napięcia...


ale mam błąd w silniku... filtr paliwa... może to jest przyczyna trudnego odpalania w zimę ?? bo faktycznie tego filterka nie wymienialem z 4 lata.. chyba jest gdzieś pod samochodem - a nie mam kanalu... (inne filtry i oleje wymieniam regularnie

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak to może być przyczyną tym bardziej że z filtrem jest podgrzewacz paliwa który lubi się zepsuć.
3A0jS9b.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błąd dotyczy właśnie zapewne podgrzewacza filtra paliwa, niestety zamienników brak a oryginał jest z filtrem i trochę kosztuje. Tu jak najbardziej może być przyczyna gorszego odpalania przy niższych temperaturach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo niewymienianie filtra paliwa to duże zaniedbanie...

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie. W tym podgrzewaczu nie doszukiwałbym się przyczyny. Znajomy od kilku lat jeździ z zepsutym a zimą pali od strzała. Badziewie majątek kosztuje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto tam zajrzeć, widziałem taki w połowie stopiony :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze to wymienić filtr a nie jeździć 4 lata na starym, już nie mówię o tym czy dużo czy mało KM ale ... samo to że ORLEN na sprzedane paliwo przechowywane w otwartym zbiorniku daje pół roku gwarancji a co dopiero taki filtr ma powiedzieć po 4 latach :D

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.