Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

odmę radzę szybko wymienić - ponieważ :


- korekty długoterminowe się rozjadą

- mieszanka będzie źle dobrana

- olej w kolektorze, zaolejenie DIS, a w konsekwencji mogą się pourywać niestety..

- niezdrowe dla silnika, katalizatorów, sond lambda

- syf na zaworach osadzi się w mig



chyba nie trzeba więcej pisać. Wymieniałem z zestawu naprawczego od ruskich - żadna chińszczyzna, w porównaniu do membrany OEM jest znacznie grubsza i lepiej wykonana, plus aluminiowy dekiel. Jeśli chodzi o montaż - nigdzie nie znajdziesz poprawnej instrukcji, jak chcesz się za to zabrać to napiszę co i jak :) wielu ludzi spaprze montaż i potem płacz.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To Ty masz nową całą pokrywę czy tylko wymienioną samą odmę? Ja myślałem o wymianie całości, nie wiem na ile uda mi się wydłubać starą odmę/dekiel. Czytałem też kilka opinii, że po wymianie samej membrany objawy dalej nie ustępowały ale były tam głosy, że to przez zły montaż.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

oczywiście, że przez zły montaż.. :) te membrany są grubsze, przez co OEM sprężyna nie domyka do końca kolektora i nie działa to poprawnie. Rozwiązanie to ucięcie jednego uzwojenia, praca idealna :) za 250 zł masz komplet z alu deklem i nie martwisz się, czy coś połamiesz (ruska strona, żadne złodziejskie Allegro i barany, które to sprzedają, a nie mają pojęcia o wymianie)


Decyduj sam, 1800 zł vs 250 i 2 piwka, bo roboty na max godzinę

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zamówiłem kompletną pokrywę OE jak byłem jeszcze na wczasach tak żeby czekała już na mnie po powrocie. Trochę z duszą na ramieniu wracałem przez całą Polskę ale dojechałem i już jestem po wymianie. Trochę z tym było roboty bo śrubek do kręcenia jest sporo. Na razie za mało przejechałem żeby coś więcej powiedzieć ale na pewno praca silnika jest spokojniejsza szczególnie przy redukcji 3-2 bieg no i błędów składu mieszanki też nie ma. Rozbiorę tę starą odmę w starej pokrywie i zobaczę jak to wygląda. Ciekawe jak długo ta stara odma już nawalała no i najważniejsze - jak będzie teraz na nowej pokrywie wyglądał pobór oleju. :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tym temacie kolega lukaszewski (fajnie by bylo aby jakis link do aukcji ruskich zapodal), dobrze radzil. Odnosnie odmy to nie ma co obserwowac. W tych silnikach z rozwalona odma nie idzie jezdzic tak szarpie i faluje. Jak przestal, temat do zapomnienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Obawiam się, że pomiędzy stanem ODMA sprawna - rozwalona jest jeszcze dosyć długi etap pośredni kiedy może działać z jakąś % sprawnością, a objawy mogą być np. taki jak wzrost poboru oleju, falowanie obrotów itp. Jak będę miał chwilę czasu wydłubie ze starej pokrywy odmę i zobaczymy jak wygląda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zależy od jazdy ale dolewka co ok. 2500km.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle ile komputer sobie umyślił czyli wskaźnik - 1l
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łoje to ogromna ilość. U mnie 250ml okolo i myślałem, że się kapitałka szykuje haha. Zobaczymy jak po wymianie odmy

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,ja wymienilem membrane i dekiel jakies 10k temu.Oleju praktycznie nie bierze (maks 1l na 10k) pali ok nie faluje zbiera się jak powinien tylko podcisnienie jest takie ze ciezko korek zdjąć

a jak zdejme silnik gasnie .Poprzednia membrana była w strzepach oleju palił więcej duuuzo więcej i czasem potrafił zgasnąć po odpaleniu ogolnie byla lipa ale podcisnienia nie bylo pwcale i teraz pytanie,czy podcisnienie powinno byc az tak duże bo oprócz tego nic mu nie brakuje?pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam, odgrzewam kotleta, posiadam E60 523i 2.5 190KM N53B25A, gdzie mogę zakupić kompletny separator, chodzi o membranę oraz dekiel, nawet może być metalowy, oraz przy demontażu starej odmy, ciężki to jest temat ? Odginam 4 plastiki po bokach obudowy i odma wyjdzie do góry czy trzeba nią kręcić jeszcze ? Potem przy składaniu wszystkiego dekiel sklejam na sylikonie do pokrywy zaworów czy membranę do dekielka a potem dekielek do pokrywy ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dekiel jest przyklejony, te zaczepy to atrapa która służy chyba do montażu/klejenia. Rozdłubanie tego nie jest takie proste bo to twardy plastik i trzeba uważać żeby nie ułamać właściwej pokrywy. Ja się bawiłem na starej zdemontowanej pokrywie bo wymieniłem na nową i było to mega g*wniana robota ale potencjalny zysk jest spory po udanej wymianie samej gumki więc jak kto lubi.
Opublikowano
Czyli reasumując, to że odegne 4 zaczepy to pomimo tego dekielek nie puści tak ? Więc w jaki sposób można go podważyć aby wyszedł do góry ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No trzeba go po kawałku wyłamywać aż się go pozbędziesz, popatrz na YT są filmiki.
Opublikowano
No nic, wywnioskowałem że nie będę ryzykować wylamywaniem odmy na silniku więc zakupiłem cała nowa pokrywę za 630zl kompletna z uszczelką i śrubami, jednak mam pytanie co do wymiany, czy pokrywa wyjdzie bez wyciągania wtrysków, bo patrząc od góry może być delikatny problem z wyciągnięciem jej do góry ( nie wiem jak wygląda sprawa w praktyce ) oraz czy polecanie osadzać pokrywę na uszczelce i sylikonie czy tylko sama uszczelka. Sprawa teraz dokręcania śrub, śruby dokręcamy po troszku każdą po kolei czy na skos ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrzyłem po swoich zdjęciach, wtryskiwacze zostały w silniku, świece też ale co do świec nie mam 100% pewności bo na pewno trzeba z gniazd świec wyjąc przed zdjęciem pokrywy takie metalowe tuleje i nie wiem czy wykręciłem świece, wyjąłem te tuleje i wkręciłem świece żeby nie zostawiać otwartych cylindrów czy da te tuleje wyjąć bez wykręcania świec. ŻADNEGO silikonu! Śruby dokręca się od środka na zewnątrz, gdzieś na necie znalazłem schemat kolejności i moment. Potrzeba też specyficzną nasadkę do szpilek masowych, pisałem w tym wątku.
Opublikowano
Tuleje od świec da się wyciągnąć bez odkręcania ich, u mnie, nawet wychodzą razem z cewka zapłonowa, napewno na dwóch świecach tego nie mam, moment dokręcenia mówisz, a jak nie posiadam klucza dynamometrycznego to już po robocie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja do aluminium nie podchodzę bez klucza dynamometrycznego, a tu już w ogóle bo kręcisz w bloku. Śruby pokrywy też są aluminiowe, kiedyś zerwałem aluminiową śrubę /na szczęście mało znaczącą bo trzyma kable i wykręciłem ją w palcach/ małym kluczykiem 10', podejrzewam że została właśnie przykręcona "na oko" - inna sprawa, że aluminiowe śruby używa się tylko raz. Zrobisz jak uważasz, ja bym się nie odważył.
Opublikowano

Możesz dokręcić sam bez problemu ale nie dociągaj na maximum. Jak poczujesz opór zostaw.


Opcjonalnie pożycz klucz i ustaw 28 momentu na dokręcanie świec. Będzie git.


Ja Świece zmieniam sam i nigdy zakrecajac i odkręcając nie bylo problemów. Nie dokręcam na maximum i potem sie łatwością odkręca. Co pol roku wstawiam nowe swiece.

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.