Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

Dzisiaj po powrocie z pracy pod blokiem moje BMW nagle padło. Przejechałem wolno przez "hopkę" i nagle odcięło wszystko, auto zgasło i już nie odpaliło. Zaczęły się świecić kontrolki jak poniżej (to zdjęcie akurat po odłączeniu aku w celu restartu komputera):

69257817_371867850166209_8142186489069961216_n.jpg?_nc_cat=105&_nc_oc=AQn9a8eWTZv-SQ5K47XtQxwP8iarKap3rqCxlwuF5YlmTVEEYWXy7iVpUoPoyS2DUFw&_nc_ht=scontent.fwaw5-1.fna&oh=e6168adb4d41aeb0de6631ae13394033&oe=5E0F24A0

(przy czym check engine i EML świecą mi się od zawsze po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem, po odpaleniu od razu znikają).


Auto nie odpala. Nic a nic. Można kręcić i kręcić i kręcić, ale nic nie łapie, nawet na chwilę. Paliwo jest, olej świeżo wymieniony, akumulator ma moc.

Podjechał kumpel z komputerem i odczytał te błędy:

69321044_412112956086801_5413827601120624640_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_oc=AQl3vvSZ12aYYbamLhTaaexw13E72ScjdTr7BKWS4__FlQGdHWrxwsMAehPNdRsJyak&_nc_ht=scontent.fwaw5-1.fna&oh=41970e3ecb30293ad8f8e8ebc057265a&oe=5DD6CD52

68752022_368699104058654_5633927031314972672_n.jpg?_nc_cat=104&_nc_oc=AQlT8UGNgy2qOwb-BZt_--n3mi836dnquhlv2wMmRLnrvy1f8ksBr7qlV_97OHOTMHs&_nc_ht=scontent.fwaw5-1.fna&oh=9a6d0838f26cb1da25abf6d950ddaa45&oe=5DE0AC2D


Jak czytałem, to dużo by wskazywało na uwalony czujnik położenia wału korbowego, bo w końcu auto nie odpala, czy zepsutym czujniku wałka rozrządu niby powinien odpalać, chociażby z trudem. Awarię samego rozrządu raczej wykluczam, bo jest kompletny nowy rozrząd (ma dwa/trzy miesiące). Poza tym możliwe, żeby wysypało się na raz wszystko to, co powyżej? W ogóle jest możliwe, żeby czujnik padł tak "na zawołanie", bez żadnych oznak? Czy świecący się przed odpaleniem silnika check engine i EML mogą mieć z tym jakiś związek (biorąc pod uwagę, że po odpaleniu od razu gasły)?


Czy problem z czujnikiem położenia wału korbowego (w sensie jego awaria) mógłby wysypać automatycznie resztę błędów? Coś gdzieś przeczytałem, że te czujniki są od siebie zależne. Wiem, że najlepiej walić prosto do serwisu, ale w tym roku zostawiłem w serwisie tyle hajsu, że wolałbym albo samemu zrobić (mam dostęp do kanału i narzędzi), albo pojechać z konkretnym problemem, a nie na zasadzie "masz, znajdź i rób".


Wcześniej auto jeździło bez problemu na każdym biegu w pełnym zakresie obrotów, rozpędzając się bez problemu do vmax, nie wskazując najmniejszego problemu z działaniem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędy czujników pojawiają się gdy kręci się długo, a zapewne tak robiłeś. Włącz test 7.2 w ukrytym menu, jeżeli nie będzie "ruchu" prędkości obrotowej silnika to będzie potwierdzenie, że leży czujnik położenia wału. Jeżeli wierzyć opisom błędów z tego programu to też jest problem z przepustnicą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
To, że był kręcony długo to fakt, jak mi zgasł to ze zdenerwowania próbowałem z 5-6 razy go odpalić aż akumulator powiedział "dość". Potem pod kablami też 2-3 razy próbowałem i raz po odczekaniu 2-óch godzin. Test przeprowadzę i dam znać.
Opublikowano

@maniek21112

Czy padnięta pompa paliwa mogłaby dać takie same objawy i błędy? Znajomy ze sklepu z częściami podpowiedział, że to może być to, ale nie wiem czy "domowym sposobem" pod chmurką da radę sprawdzić.

Opublikowano
Test 7.2 w ukrytym menu zrobiony, nie było żadnego "ruchu" prędkości obrotowej silnika, więc zamawiam nowy czujnik położenia wału korbowego, w piątek na wymianę i dam znać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cały czas były 0?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Na przyszłość jakby ktoś szukał - uszkodzony czujnik położenia wału korbowego, po wymianie wszystko działa. U mnie też przy okazji do wymiany wiązka przepustnicy i czyszczenie przepustnicy jak dobrze zapamiętałem. 560 zł części + robocizna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.