Skocz do zawartości

Zawieszenie tylnie procenty amortyzacji


Grzesiu1302

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam zawieszenie standard tylni napęd bez idrive. Byłem na stacji diagnostycznej sprawdzić amory pokazało 52%. Wymieniłem amory plus poduszki i osłony, jadę na stacje sprawdzić, a tam znowu 52 %. Wymieniłem oryginalne amory które były suche oryginał bmw ( mam na sprzedaż jakby co) i założyłem Sachs i dalej to samo, sprężyny stare. Czytając posty na forum, poszukalem że mogą być winne tuleje belki. Ogólnie na szarpakach delikatnie widać było że pracują. Więc zakupiłem nowe 4 szt lemforder i mechanik założył. Pojechałem na stacje sprawdzić tył, a tam znowu 52 % około. Też tak macie ? Z przodu mam około 76 % też nowe tył 52 %. Ogólnie auto na boki buja tyłem, pływa i nikt nie wie co jest grane. Zbieznosc i geometria robiona 2 razy, gdzie indziej i dalej to samo. A na nowych tulejach belki, na szarpakach te tuleje i tak nowe widać że pracują. Więc amory i tuleje belki nic mi nie dały. Mam na sprzedaż amorki tył oryginał plus poduszki oryginalne bmw jakby co. Też tak macie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam na sprzedaż amorki tył oryginał plus poduszki oryginalne bmw jakby co. Też tak macie ?

 


No jak akurat tak nie mam ale mam głośniki na sprzedaż :norty:


A tak serio to jedź na inną stację. CZęsto sprzęt jest G..... warty do pomiarów amortyzacji w cięższych autach,

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na kilku stacjach i ciągle to samo. Byłem nawet na wakacjach nad morzem sprawdzić. A tam to wogole przód 78 i 88 %, a tył 48 i 51 % . Na każdej stacji tył wogole nie rośnie. Opony nowe zwykle Continental 225x50x17 98y xl. Ciśnienie przód 2,4 tył 2,9. Na zimowych oponach też miałem to samo, jak robiłem w styczniu przegląd, to mówiłem sobie o amorki tył szykują się do wymiany. Wymieniłem w pod koniec lipca wszystko czyli amory i tuleje belki a tu ciągle tak samo. Ogólnie auto pływa i lekko na boki się przechyla. Sprężyny całe są, bo by mi powiedzieli przy zakładaniu. Wymieniłem jeszcze laczniki tył lemforder. A tak to nic innego nie robiłem, a na szarpakach nic nie widać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem znowu na szarpakach i ja zauważyłem że tuleje belki nowe też pracują, belka sztywno nie będzie? Zauważyłem jeszcze wahacze tyl, na tulejach i brecha ruszając, że się ruszają jakby guma była miękka o taki ruch chodzi, niż o ruszania się gumy w gnieździe wahacza. Jak wygląda u was ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sam sobie odpisales co masz zle, dowaliles sporo wiecej powietrza wzgledem przodu, zrob test i przednie kola wrzuc na tyl a tylne na przod, okaze sie, ze nagle z przodu amory sa do wymiany, generalnie maszyna na stacji jest beznadziejna i na kompletnie wylanym amorze pokaze ze jest ok jak bedziesz mial malo powietrza w kole bo opona wytlumi drgania i na odwrot jezeli bedziesz mial kamien opona to zadne zawieszenie nie wyjdzie idealnie na tych pomiarach i np u mnie na oponach rof amory maja pomiedzy 60-70 a na zwyklych ponad 80 i ta sama stacja a cisnienie u mnie to 2.4 przod i 2.7 tyl cos kolo tego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moim zdaniem to nie ma co patrzeć na te stacje. Sam w e39 jak robiłem to się martwiłem, bo z przodu 80, z tyłu 40. Po miesiącu przedni amortyzator się wylał, a z tyłu miechy były, wyczytałem, że nie miał prawa pokazać więcej :D

Najlepszy jest ogarnięty doświadczony w BMW mechanik, który jest w stanie brechą i "wymacaniem" koła sprawdzić tuleje, czy wyłapać zapocenie na amortyzatorze. Bo w ciemno to można tak jak Ty - robić na chybił trafił i dalej mieć luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko oprócz tych %, to jeszcze tył mi myszkuje, buja na boki, ogólnie nie stabilnie. Choć nie wpływa to ma zbieznosc, bo po ustawieniu i sprawdzeniu na innej maszynie, zbieznosc i geometria była w normach bmw. A pytanie z innej beczki, mam kolejny problem, że podczas jazdy mam dudnienie przy hamowaniu. Przy większej prędkości, na różnych kompletach kół to samo. Jestem po wymianie oryginalnych tarcz bmw i klockach ate ceramic. Czy to mogą być piasty lub lozyska? Choć koła nie mają luzow, po podniesieniu i ruszaniu nim. Dudnienie słyszalne z przodu, jakby to miało znaczenie z wymiana tarcz i klocków. Na postoju cisza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z tyłu dobiegaly dziwne dźwięki, myślałem że łożysko. Ale podniosłem auto i nie było czuć luzu na kole, więc zaczoles rozbierać i okazało się że okładziny od ręcznego odpadły i gonily po całym bebnie. Może warto to sprawdzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.