Skocz do zawartości

Świecące 3 kontrolki ABS i inne


RafalOrzol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W pewnym momencie przy zwykłej jeździe zaswiecily się kontrolki.

Nie znam tych kontrolek więc sprobuje opisać.

Jedna to ABS , druga to wykrzyknik w kole i jakby ze szczekami po bokach, a trzecia to wykrzyknik w trójkącie i z taka strzałka naokoło.

Swieca już ponad tydzień, próby resetowania bez powodzenia.

Kody wyczytane to:

Cc-id 24 - DBC Dynamic Brake Control

Cc-id 236 - Brake and Stability Systems

Cc-id 354 - Start Assist Inactive


Takie opisy tych kodów znalazlem w Internecie.


Co powinienem zrobić? Mechanik odrazu czy coś się da zrobić? Można tak jeździć? Bezpiecznie jeździć zanim znajde mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

no tak tylko kolega wstawił komunikaty z ccc albo zegarów a to nie określa przyczyny usterek systemów/modułów.

Trzeba się podłączyć do czegoś i odczytać dokładne błędy.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojawi się na bank.

Przerabiałem to tydzień temu.

Korozja na półosi powoduje że puchnie koronka ABS i zaczyna trzeć o czujnik.

Skoro u Ciebie kontrolka zgasła to znaczy że czujnik może da się jeszcze uratować.

Musisz mieć interfejs i podłączyć INPA, w module DTC jest opcja że widzisz prędkość obrotową każdego z kół - w ten sposób sprawdzisz czy czujniki ABS są sprawne.

Możesz też odczytać zapisane błędy w module DTC i tam zobaczysz o którzy czujnik chodzi.


Nie masz w profilu lokalizacji to nie wiem skąd jesteś, ale poszukaj kogoś w okolicy kto ma INPA i podepnie za czteropak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Tak To są odczyty z auta. Bez podłączenia kompa.

Podlaczalem jakiś mały diagnostyczny komputerek pożyczony od kolegi i nie wykazało żadnego błędu.

 

Jeśli to był "komputerek" tylko do ECU silnika to błędu z modułu DTC nie odczytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz jechać do mechanika. Zwykły miernik napięcia i na wolnych obrotach jak i po dodaniu gazu powinien trzymać stała wartość. W moim przypadku były to skoki od 12.6v do 15.1v stąd zapalały się kontrolki. Po wymianie regulatora wszystko zniknęło



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej.

Ponawiam temat.

Odwiedziłem mechanika,który na kompie posprawdzal. Komp mu powiedział że to pompa abs. Szczerze do końca nie chce mi się wierzyć bo raz kontrolki świece a raz zgasna.

Tym bardziej że wycenil mi robotę na 2tys funtów (mieszkam w uk).

Sama pompa £1700 + vat.

Co radzicie? Nie kupię takiej drogiej pompy bo nie warto do tego auta. Połowa wartości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.