Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, jest to mój pierwszy post tak więc bardzo proszę o wyrozumiałość :)

Mam następujący, dosyć złożony problem z moją E46, wersja silnikowa 318i, rok produkcji: 1999

Samochód jakiś czas temu zaczął gubić olej, nie były to wielkie ilości, po prostu zbierał się na osłonie silnika i zostało to stwierdzone podczas corocznego przeglądu.

Przez rok dolewałem ok. 1-1.5 litra oleju.

Mechanik u którego byłem przy okazji robienia zawieszenia stwierdził, że misa olejowa jest nieszczelna i mój błąd polegał na tym, że oddałem to do naprawy temu mechanikowi, który stwierdził to na pierwszy rzut oka, widząc samochód jedynie od spodu, nie myjąc silnika etc. Niestety to nie rozwiązało problemu, wyciek jak był, tak pozostał.

Od zdiagnozowania problemu i naprawy minął prawie rok aż do kolejnej wymiany oleju.

Dwa tygodnie temu, jadąc zauważyłem, że spod maski zaczyna się wydobywać dym (biały/szary), wskazówka temperatury była na środku, nie wzbudziło to moich podejrzeń, ale postanowiłem zjechać najszybciej jak to możliwe i zgasiłem silnik, włączyłem ponownie zapłon i wskazówka temperatury znajdowała się już na czerwonym polu.

Zacząłem sprawdzać po kolei wszystkie przewody i zbiornik który okazał się pusty, nalałem wody mineralnej jednak ta wyciekła zaraz po nalaniu (pęknięty zbiornik wyrównawczy).

Były na początku próby jego sklejania jednak nie zdały rezultatu.

Udało mi się znaleźć kogoś kto sprzedawał na części identyczną BMK-e tak więc kupiłem zbiornik i przy okazji termostat z którego wyciekał płyn (sparciała uszczelka) jednak, założyłem go , aby dojechać do celu.

Po powrocie kupiłem nową uszczelkę termostatu i płyn do chłodnicy (czerwony K2). Uszczelka została założona, płyn zalany jednak w dalszym ciągu płyn ucieka i pod samochodem robi się plama (na oko- szklanka). Nie słyszę kapania i nie jestem w stanie zaobserwować wycieku od "frontu" więc zakładam, że musi to być gdzieś w tylnej części silnika.

Dodatkowo zauważyłem, że pomimo częstego dolewania płynu (średnio nawet litr dziennie - rano doleje, a na wieczór zbiornik jest pusty !!płyn może znajdować się jeszcze w wężach) .

Po dolaniu płyn nie jest czerwony, a zielony/brązowy (brudny) więc sprawdziłem palcem i płyn jest tłusty. Tłusty wyciek pod samochodem i tłusty płyn w zbiorniku. Poziom oleju w silniku jest w normie (na bagnecie w okolicy środka).

Kolejnym objawem jest ciepły nawiew, a właściwie jego brak, bardzo długo się nagrzewa (sytuacja zmienia się zaraz po zalaniu płynem - ciepły nawiew jest praktycznie od razu).

Termostat jest w 100% sprawny, przewody są gorące tak więc przepuszcza.

Silnik jest mokry w okolicach termostatu (z niego wyciekał płyn, po założeniu uszczelki problem ustał) natomiast jest praktycznie cały mokry w okolicach alternatora, nie mam pewności czy to nie jest złącze odmy olejowej bądź chłodnicy oleju.

Czego nie zaobserwowałem? Nabrzmiałych przewodów (od spalin) jednak nie robiłem testu na CO2 co nie oznacza, że ich tam nie ma, skoro płyn ucieka to i ciśnienie może uchodzić bokiem, razem z płynem, niestety czujnik poziomu płynu nie zaświecił się kiedy zbiornik był pusty więc pewnie i on jest uszkodzony.

Dodatkowo (tak jeszcze :)) wydech jest stosunkowo "głośny" szczególnie wtedy kiedy na zewnątrz jest gorąco, mam wrażenie jakby układ był nieszczelny pod silnikiem, początkowo winiłem katalizator jednak obecnie mam wrażenie, że to wszystko składa się na jedno, bądź kilka problemów w tym uszczelki pod głowicą. Samochód nie był jeszcze u mechanika i tak naprawdę zastanawiam się czy w ogóle jest sens diagnozować te objawy oraz tracić czas i pieniądze, w przypadku uszkodzenia uszczelki mechanik wyliczył mnie na ok. 2 tyś zł. (uszczelka, planowanie, kolektor etc.) + ewentualne koszta związane z tym jakby np. wał napędowy został uszkodzony, nikt tego nie zakłada ale "gdyby".

Czy wyżej wymienione obiady wskazują jednoznacznie na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą czy może to być jednak coś innego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw znajdź nieszczelność (pewnie używany zbiornik lub króciec z tyłu silnika), zalej cały układ płynem i odpowietrz. Zapamiętaj sobie na przyszłość, że pion w tym przypadku to nie prawidłowa temperatura a zakres między 70 a 115 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.