Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z bmw e90 r. 2005. Otóż pewnego dnia auto przestało odpalać. Wcześniej zdarzyło mi się chyba z raz ze rozrusznik zakrecil bardzo wolno ale autko odpalilo. Nigdy innych problemów nie było. Podjezdzam na parking po 20 min chce odjechać i nic. Auto nie odpala, nie kręci.

Nalodowalem aku przez całą nic i to tez nie pomogło.

W celu diagnozy zrobiłem następujące rzeczy :

- sprawdziłem bezpieczniki i są ok

- od kabli rozruchowych auto nie odpala

- wymieniona klema pirotechniczna plusowa

- próbowałem odpalić na popych - również nic

- kabel masowy ktory idzie pod spodem do silnika nie jest przerwany. Jest zasniedzialy, więc nie wiem czy dobrze przewodzi ale jest cały, nie jest urwany


Po kilku próbach odpalenia auta zauważyłem że nie działa również radio.


Ktoś miał podobny przypadek? Co to może być? Najgorsze że auto nie chce odpalic od kabli rozruchowych i nie mam jak podjechać do mechanika

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz skąd jesteś to może ktoś podjedzie z komputerem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Jeszcze jedno co zauważyłem. Zrobiłem test napięcia za pomocą testu na desce rozdzielczej (test 9) i wyszło że napięcie wynosi 11,4. Podmieniłem aku z drugiego auta, które jest na chodzie i wyszło napięcie 12,0.

Zastanawiam się czy nie jest to za mały prąd aby uruchomić auto? Moze przyczyną jest to ze jakąś śruba nie jest dokręcona. Czy ktoś się orientuje jakie powinno byc napięcie prądu na rozruchu?

Opublikowano

jak masz kable do odpalania to za pomocą jednego kabla podłącz się do uziemienia - w miejscu używanym do rozruchu auta ( - ) i drugi koniec kabla do silnika - za uchwyt służący do podnoszenia silnika.


W ten sposób zrobisz mu uziemienie i wykluczysz złą masę od spodu auta. Moja też była cała, auto już nie odpalało, za mało napięcia szło. Drugie skojarzenie to połączenie kabli plusowych w tylnim nadkolu ale wtedy auto by odpalało na kablach z innego auta.

Opublikowano
za pomocą jednego kabla podłącz się do uziemienia - w miejscu używanym do rozruchu auta ( - ) i drugi koniec kabla do silnika - za uchwyt służący do podnoszenia silnika.

 

Uchwyt widzę. Natomiast gdzie znajduje się to uziemienie (-)? Z przodu mam pod maską po lewej stronie plus, na którym ładuje aku od drugiego auta. A gdzie znajduje się te uziemienie minusowe? Kompletnie nie znam się na tym.

Opublikowano
A o klemie ibs już było ?Wypnij małą niebieską kosteczkę przy klemie ibs (koło minusowego zacisku akumulatora )-w bagażniku .
never again N46
Opublikowano
Taki szesciokany walec ze sruba. Powinien byc przy prawym nadkolu - tam dochodza kable brazowe minusowe dobtego

 

Nadkole po stronie pasażera? Widać to dobrze z góry jak zajrzę pod maskę? Zawsze jak odpalałem od kabla auto to minusową klemę dawałem do śruby na kielichu. Spróbuję poszukać tego walca, o którym piszesz. Jedno rzecz, którą dziś rano zauważyłem. Klema minusowa ta co idzie z akumulatora do budy, jest na przy łączeniu z budą oczko lekko zardzewiałe. Jest rdza na łączeniu.

Zastanawiam się, czy to nie może być przyczyna tego, że prąd jest w aucie słabszy. Wszystko w aucie działa oprócz rozruchu i radia. Trochę dziwi mnie to, że radio przestało działać, bo chyba jakiegoś wysokiego napięcia nie potrzebuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, pasażera:

IMG-20190825-184830.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Tak, pasażera:

IMG-20190825-184830.jpg

 

Dzięki za zdjęcie. Tak, teraz u siebie też widzę ten bolec, ale u mnie jest nieco schowany. Rozumiem że do tego bolca idzie masa z akumulatora i chcąc rozwiać problemy z masą pod silnikiem, wystarczy kablem jedną końcówkę przyłożyć do bolca, a drugą do silnika?

Jeśli auto odpali to rozumiem że przyczyny mam szukać gdzieś na łączeniu masy z silnikiem? Czy możliwe że jakaś śruba jest niedokrecona i może takie problemy sprawiać? Nie działa mi też radio. Bezpieczniki są ok. Czy możliwe że radio może nie działać przez złą masę?

Opublikowano

Panowie, nadal mam nierozwiązany problem z autem. Nie odpala, nie kręci.

Sprawdziłem masę na silniku w sposób w jaki tutaj wcześniej ktoś napisał, czyli kablem dałem masę z budy na silnik i nie pomogło - auto nadal nie odpala.

Bezpieczniki sprawdziłem i są OK. Sprawdziłem też bezpieczniki w skrzynce pod maską - też ok. Przeczyściłem klemy, wymieniłem klemę pirotechniczną.

Nadal nic. AKU ładowałem na full i ma 12,5 V, więc chyba jeszcze dobry. Na innym aku też nie pali, od kabli zakręcić też nie chce. Nie mam już pomysłów.

Podjechałbym do mechanika, ale auto nie chce odpalić i nie ma nawet jak.

Wczoraj podjechał znajomy z komputerem i odczytałem następujące błędy:


http://autogielda.cal24.pl/inpa2.jpg


Mam też pytanie dodatkowe: jakie napięcie powinien mieć akumulator na rozruch? Czy napięcie rzędu 12,4 V jest wystarczające aby rozrusznik zakręcił?

Opublikowano
Zrób synchro EWS

 

Możesz podpowiedzieć jak to się robi?

Można to zrobić przez INPE? Czy brak ewentualnej synchronizacji EWS może być powodem tego, że auto nie chce zapalić?

Opublikowano
W inpie zrobisz. Wchodzisz w silnik i chyba f6

 

alb3rt dzięki za odpowiedź.


pod f6 -mam tutaj activate

dalej jak wchodzę w podmenu mam reset. To będzie to?


Co do tych błędów to wyczytałem też na forum, że to jakiś tryb transportowy mogę mieć włączony -tak wskazują błędy.

Da się to też wyłączyć poprzez INPE?

  • 10 miesięcy temu...
  • 3 lata później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 9.12.2023 o 19:43, Miloss18l napisał(a):

Też mam taki problem denerwujące że nie napisza co było przyczyną xd

Rozwiązałeś może problem?

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

U mnie problem z E91 2.0 184km diesel nie odpalala chodziło normalnie i po naciśnięciu start kręci sekundę,dwie i nic potem chodzi normalnie ale od co wczoraj kręci lub nie kręci i nie odpala 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.