Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Jakie tarcze i klocki hamulcowe polecacie do założenia w bawarce aby dawały radę i nie było żadnego bicia przy hamowaniu?
Opublikowano

Ja od zawsze we wszystkich swoich autach montuje zimmerman , i jeszcze nigdy nie miałem żadnych problemów typu bicia itd...

Obecnie mam od 2msc zimmerman sport na obu osiach i nie mam zastrzeżeń.


To muj trzeci zestaw zimmerman , wcześniej miałem w e46 330d i Vivaro 2.5.


Klocki też zimmerman zwykłe, dobrze hamują, nie piszczą ale dość mocno pylą.

Opublikowano
Ja od zawsze we wszystkich swoich autach montuje zimmerman , i jeszcze nigdy nie miałem żadnych problemów typu bicia itd...

Obecnie mam od 2msc zimmerman sport na obu osiach i nie mam zastrzeżeń.


To muj trzeci zestaw zimmerman , wcześniej miałem w e46 330d i Vivaro 2.5.


Klocki też zimmerman zwykłe, dobrze hamują, nie piszczą ale dość mocno pylą.

No też właśnie myślałem o tych tarczach ale nie byłem pewien bo jeszcze myślałem o tarczach Bosch i klockach Bosch lub Ferrodo

Opublikowano

Nie wierzę w to co czytam.


Zimmermann, Bosch, Ferodo, Brembo..... no ok, to są zestawy do jazdy miejskiej i żadnej innej.


Jeżdżąc dużo po trasie w/w zestawy po jednym przejeździe potrafią się nadać na śmietnik.


Jeżeli dużo jeździsz to na przód musisz mieć oryginał ewentualnie Textar PRO, na tył możesz zamontować zwykłego textara.


Proszę Was, nie polecajcie ludziom hamulców, które mają tylko solidny marketing i nic poza tym.

Ja wiem, że zestaw Brembo/Ferodo ładnie wygląda i sam Dominic Toretto pewnie by je zakładał ale na tym KONIEC.

Opublikowano
Nie wierzę w to co czytam.


Zimmermann, Bosch, Ferodo, Brembo..... no ok, to są zestawy do jazdy miejskiej i żadnej innej.


Jeżdżąc dużo po trasie w/w zestawy po jednym przejeździe potrafią się nadać na śmietnik.


Jeżeli dużo jeździsz to na przód musisz mieć oryginał ewentualnie Textar PRO, na tył możesz zamontować zwykłego textara.


Proszę Was, nie polecajcie ludziom hamulców, które mają tylko solidny marketing i nic poza tym.

Ja wiem, że zestaw Brembo/Ferodo ładnie wygląda i sam Dominic Toretto pewnie by je zakładał ale na tym KONIEC.

 

Ja napisałem swoje spostrzeżenia na podstawie moich doświaczeń nie opini kolegów...


Nie każdy kierowca bmw wyjeżdża na drogi aby się ścigać i grzać chamulce do czerwoności bo wtedy każdy standardowy zestaw padnie bardzo szybko,

Dodam że tydzień po wymianie zrobiłem trasę 4tyś km w 10dni w tym miałem dwa naprawdę awaryjne hamowania i nic tarczom nie dolega.

Jeżeli mówimy o jeździe gdzie kierowca często wciska gaz i hamulec w podłogę, to warto iść coś mocniejszego...

Opublikowano
No i już sam nie wiem jakie kupić czy przód faktycznie oryginał tylko i tyl jakiś inny już czy obie tarcze takie same ale z zamiennika.
Opublikowano

Ja Ci powiem tak;

Jak nie jeździsz jak pojeb...niec ( do czego x5 napewno nie jest stwożone) , to napewno tarcze normalnej marki stanowczo ci wystarczą. I nie chodzi mi tu żeby zaoszczędzić ale raczej mądrze wydać. A twoje bmw napewno potrzebuje innych nowych części zawieszenia co napewno poprawi jakość hamowania...

Opublikowano
Tarcze mi pozostają jedynie do zrobienia bo bija mi przy hamowaniu z wyższych prędkości a zawieszenie mam porobione już wiec tylko muszę wybrać odpowiednie tarcze i klocki aby bicia nie było i były dobre.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja zawsze kupuję ATE, zawsze zero problemów. Mocno poprawia skuteczność hamowania w e53 montaż zestawu zacisk + jarzmo + tarcza z 4.4i polift oraz 4.6 is i 4.8 is (tarcza wentylowana o grubości 20mm i takiej samej średnicy). Jak kupiłem auto to wibrowały wszystkie 4 tarcze, były stare i do wymiany, najpierw wymieniłem sam tył na ww zestaw wentylowany i przód przestał bić na chwilę, po zamontowaniu hamulca z IS do przodu hebel jest beton :cool2:
Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano
ja zawsze kupuję ATE, zawsze zero problemów. Mocno poprawia skuteczność hamowania w e53 montaż zestawu zacisk + jarzmo + tarcza z 4.4i polift oraz 4.6 is i 4.8 is (tarcza wentylowana o grubości 20mm i takiej samej średnicy). Jak kupiłem auto to wibrowały wszystkie 4 tarcze, były stare i do wymiany, najpierw wymieniłem sam tył na ww zestaw wentylowany i przód przestał bić na chwilę, po zamontowaniu hamulca z IS do przodu hebel jest beton :cool2:

Tarcze ATE zwykle czy są jeszcze jakieś wzmacniane dodatkowo do wyboru?

Opublikowano
A kto robi dla BMW tarcze i klocki?

 

Nie zrozumiem nigdy dlaczego do szanownych użytkowników nie może dotrzeć fakt, iż producent tarcz czy klocków ma wytyczne odnośnie struktur produktu, który później jest sprzedawany jako oryginał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na przestrzeni lat różni producenci robili przecież klocki i tarcze do BMW, kiedyś było ATE, potem textar, jeszcze potem chyba jurid. To co idzie na pierwszy montaż a to co kupimy w sklepie tej samej firmy lub nawet na aso nie wytrzyma tyle co oryginał. I z tym musimy się pogodzić. Zawsze kupuje ATE z pewnych źródeł i nigdy problemu nie było przy poprawnym montażu.

Z ATE powerdisc nie polecam, przez to, że nacinane nie poprawia znacząco hamowania (o ile w ogóle jest jakaś poprawa), natomiast zużycie klocków jest dużo szybsze. Brać zwykłe gładkie i jeździć.

Jak ktoś koniecznie chce poprawić wydajność hamulca bez zwiększania średnicy i grubości pozytywny skutek przynosi zastosowanie nawiewu od wewnątrz tarczy (tunel który kieruje powietrze). E53 w serii nie ma takiego cudu niestety (jeden zaślepiony, drugi w ogóle brak)

Samochody które były złe jak były nowe, odradzają się w Polsce jako używane BMW
Opublikowano

Witam Panowie, moim skromnym zdaniem nie ma znaczenia jakie tarcze,ewentualnie klocki,a mianowicie chodzi o piszczenie i tu mogę powiedzieć że ferodo są Oki.

A bicie tarcz bierze się z luzów w zawieszeniu :mad2: doszedłem do tego po czterech latach szukania przyczyny wibracji i wiecie co było przyczyną?! Łożyska :duh: A prawda jest taka że każdy to olewa, no bo przecież to nie możliwe-mechanik mówił że są dobre-huja są dobre dostają luzu A to przekłada się bezpośrednio na wielkie 19cali.

Teraz jeżdżę na tarczach i klockach MEYLE klocki piszczą więc nie polecam. Nie zapomnijcie zniwelować luzu na maglownicy,łożyska plus niwelacja luzu równa się KONIEC WIBRACJI!!!

Opublikowano

bicie tarcz bierze się z luzów w zawieszeniu :mad2: doszedłem do tego po czterech latach szukania przyczyny wibracji i wiecie co było przyczyną?! Łożyska

 

O ŻESZ TY K.... JA CIĘ NIE P............ :shock:

Opublikowano
w służbowym aucie 1,5-rocznym po przejechaniu 50 tyś km też telepało przy hamowaniu z prędkości autostradowych. W ASO powiedzieli, że tarcze - pewnie rozgrzane wpadły w kałużę. Wymienili i po problemie
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
A kto robi dla BMW tarcze i klocki?

ATE. Ale linia OEM może się różnić od linii akcesoryjnej. Osobiście Zakładam ATE (tarcze i klocki), ale jeżdżę spokojnie :)

Opublikowano

Trochę nie na temat...Raju, widzę ze masz e38 750i.


Powiedz tak zwięźle jak to jeździ , eksploatacja i czy spala dużo więcej od m62?( choć o to ponoć się nie pyta przy takim motorze ;)). Dużo tym jeździsz ?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Trochę nie na temat...Raju, widzę ze masz e38 750i.


Powiedz tak zwięźle jak to jeździ , eksploatacja i czy spala dużo więcej od m62?( choć o to ponoć się nie pyta przy takim motorze ;)). Dużo tym jeździsz ?

 

Dobry wieczór, przepraszam, ale brakuje czasu... tak, mam E38, które kupiłem 7 lat temu przy przebiegu 187 tyś km. Aktualny przebieg 220 tyś km.

Nie jestem dobrym przykładem użytkownika serii 7 z V12 pod maską. Mam zawodowe zboczenie (od lat siedziałem w nowych samochodach) i tego samego wymagam i oczekuję od swoich "starych" aut. Mają być jak nowe. Jak wiemy, BMW nie toleruje zamienników. W tym miejscu, aby było na temat, w X5 po przejechaniu 15 tyś km (od stycznia tego roku), założyłem drugi komplet tarcz i klocków ATE na przedniej osi. Zastanawiam się, czy jednak nie powinienem kupić OEM. Zaraz do tego wrócę.

Siódemka "odbudowana" na oryginalnych częściach, przez z lata zjadła krocie z portfela. Kocham ten samochód, ale w utrzymaniu jest to królowa BMW. Wszystko kosztuje bardzo dużo a w samym silniku części mnożymy x2.


Co do układu hamulcowego X5, zauważyłem, że na zimno przy gwałtownym "muśnięciu" pedału hamulca, odczuwam bicie przy lewym kole. Bicie ustaje z chwilą dogrzania układu hamulcowego, ale powraca, przy głębokim deptaniu pedału hamulca. Tarcz i klocki były książkowo ułożone, nie miałem awaryjnego hamowania, zaczynam zastanawiać się, czy oby na pewno wo wina hamulców. W zawieszeniu wszystko porobione. Maglownica tylko ciężko chodzi...


Pozdrawiam

raju

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.