Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam od niedawna jestem posiadaczką BMW 318I E90 N43 143KM 2007r , spotyka mnie problem z zapalającą sie czerwona kontrolka oleju po przejechaniu kilkunastu/kilkudziesieciu km szczególnie gdy jest to trasa i auto nabiera większych obrotów. Na zimnym silniku oraz krótkich dystansach kontrolka nie zapala się. Komputerowy pomiar oleju pokazuje prawidłową ilość. Silnik nie oddaje niepokojących dzwięków , auto zachowuje się normalnie w trakcie jazdy przy zapalonej kontrolce. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i udało mu się ten błąd usunąć ?


http://i68.tinypic.com/2m67khx.jpg


http://i68.tinypic.com/2lubg5j.jpg

Opublikowano

Cześć miałem podobny problem w silniku n43 170km, winny był zawór hydrauliczny. Najlepiej podłączyć pod komputer i sprawdzić przyczynę. Jeśli okaże się że to to, to niekoniecznie trzeba go wymieniać. Wystarczy dokładnie go wyczyścić i powinno pomóc na długo :)


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawór jak najbardziej może być przyczyną, ale pytanie kiedy był wymieniany olej i na jaki? Poniżej foto oryginalnego filtra oleju po 12 tys. km i 24 miesiącach, chyba nie trzeba komentować..zalany był oryginalny olej 5w30, kontrolka zapalała się po rozgrzaniu i kilkusekundowym postoju na wolnych obrotach, ciśnienie spadało poniżej 1 bara. Po wymianie filtra i zalaniu olejem 5w40 ll-04 w takich samych warunkach jest 1,4-1,5 bara i oczywiście kontrolki brak.

IMG-20190814-WA0002.jpg

IMG-20190814-WA0005.jpg

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Auto zostało zakupione 3 tygodnie temu , podczas jazdy próbnej ( około20km) nie zapaliła się kontrolka. Pojawiła się ona pierwszy raz podczas dłuższej drogi około 80km.

Dodam że przez te kilkanaście dni zrobiłam około 150 km , krótkie odciniki max 10 i tam kontrolka nie pojawiła się . Natomiast w zeszły weekend trasa okolo 30km mocniejsze obroty i mamy pojawienie się kontrolki. Teraz na temat oleju według dokumentów które posiadam olej został wymieniony w lutym tego roku 5w-30 VWNORM:504.00/507.00 dodam tylko że zostało to wymienione przez autokomis.

Zawór hydrauliczny , filtr oleju też został wymieniony w lutym

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Auto zostało zakupione 3 tygodnie temu , podczas jazdy próbnej ( około20km) nie zapaliła się kontrolka. Pojawiła się ona pierwszy raz podczas dłuższej drogi około 80km.

Dodam że przez te kilkanaście dni zrobiłam około 150 km , krótkie odciniki max 10 i tam kontrolka nie pojawiła się . Natomiast w zeszły weekend trasa okolo 30km mocniejsze obroty i mamy pojawienie się kontrolki. Teraz na temat oleju według dokumentów które posiadam olej został wymieniony w lutym tego roku 5w-30 VWNORM:504.00/507.00 dodam tylko że zostało to wymienione przez autokomis.

Zawór hydrauliczny , filtr oleju też został wymieniony w lutym

VWNORM:504.00/507.00 to nie norma BMW więc jak nie masz więcej info o oleju to można przyjąć, że jest zalany niewłaściwy i pierwsze co powinno być zrobione to nowy olej i filtr... przecież to nie kosztuje majątku w porównaniu do ceny zakupu samochodu. Tym bardziej jeśli auto było z komisu to pierwsze to co powinno być zrobione to pakiet startowy czyli chociażby wszystkie filtry i płyny.

Już pomijam zawierzanie słowom typu "PAaaaaani teroooo to 5 lat Pani nic nie musi robić tylko jeździć" ....

Również w tym przypadku skoro wyskakują takie klocki to powinna być diagnoza u mechanika i ewentualnie jeśli trzeba to reklamować "szrota" z wadami ukrytymi...

Olej to chyba ostatnia rzecz jaką należy w silniku ignorować czy to zła jakość czy chociażby awaria czujnika. Tutaj nic nie wygdybamy z tego czy kontrolka zapala się po 10 czy 15km jeśli nawet nie wiadomo co jest zalane.

spacer.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To co jest wpisane w książce w przypadku auta z komisu nie ma znaczenia, olej należy wymienić po zakupie samochodu.


Ale jeżeli przyjmujesz to co napisali za prawdę to należy im auto oddać ponieważ nie została wyeliminowana usterka.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Zawór jak najbardziej może być przyczyną, ale pytanie kiedy był wymieniany olej i na jaki? Poniżej foto oryginalnego filtra oleju po 12 tys. km i 24 miesiącach, chyba nie trzeba komentować..zalany był oryginalny olej 5w30, kontrolka zapalała się po rozgrzaniu i kilkusekundowym postoju na wolnych obrotach, ciśnienie spadało poniżej 1 bara. Po wymianie filtra i zalaniu olejem 5w40 ll-04 w takich samych warunkach jest 1,4-1,5 bara i oczywiście kontrolki brak.

IMG-20190814-WA0002.jpg

IMG-20190814-WA0005.jpg

 

co powoduje taki osad na filtrze oleju?

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.