Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


W ostatni weekend podmieniałem dwa wtryski na inne używki. Wpierw wymieniłem jeden, złożyłem do kupy wszystko i auto zapaliło. Wziąłem się za drugi i po jego wymianie rozrusznik zakręcił na dosłownie chwilę i zdechło. Od tego czasu słychać tylko jeden klik bendixa ale zero kręcenia. Jak już akumulator siada to klika częściej jak podczas normalnej pracy z rozładowanym akumulatorem. Dziś dostałem zamówiony używany rozrusznik. Sprawdziłem wpierw czy chodzi i działał poprawnie. Po wymianie w aucie nadal to samo. Akumulator był ładowany całą noc, podmieniany na inny i nic. Objawy te same. Nie podejrzewam wtrysków bo chyba nie miałyby nic z tym wspólnego. Podczas próby podania plusa na bendixie do tego drugiego kabelka już jakby czasem coś ruszało ale bardzo duży opór jakby miał. Dodam, że koło pasowe mam do wymiany co również zauważyłem w weekend. Sprawdzając je bodajże miesiąc temu było ok.

Jakieś pomysły?

E46 320d M47N automat


Dzięki

Opublikowano

Lepiej poszukaj co ci silnik blokuje.

Kiedyś spotkałem się z sytuacją (w innym aucie), że sprężarka od klimy się zatarła razem ze sprzęgłem i jak zblokowało silnik to nie szło okręcić. Rozrusznik wymieniony i dalej to samo.

Paski były całe o dziwo (może dlatego, że stało się to przy małej prędkości). Dopiero po zdjęciu paska od klimy odpalał :8)

Opublikowano
Paski wczoraj posciagalem wlasnie ale nadal nic. Dzis jeszcze sprawdze czy podczas proby odpalenia jest napiecie na tym czarnym kabelku na rozruszniku. Poza tym wczoraj gdy podmienilem akumulator zeby glowny wziac na ladowanie to na zapasowym jak od czasu do czasu lekko zakrecil. Choc to bardziej bylo przekrecenie niz zakrecenie. Cos jakby ruszylo ale nie na tyle by sie rozbujac. Tak wlasnie bylo gdy go pierwszy raz odpalic chcialem po wymianie wtrysku. Tak sie tez dzieje raz na dluzszy czas. Jest jakas mozliwosc w automacie sprawdzic czy aby napewno silnik jest zblokowany? Inaczej mowiac jak poruszyc np kolo pasowe by wykluczyc usterke mechaniczna.
Opublikowano

Dziś zrobiłem dodatkowe testy na w pełni naładowanym akumulatorze.


Zero błędów w inpie. Rozrusznik trzyma masę i plusa. Jedynie przy próbie odpalenia ten drugi kabelek co odpowiada za rozruch daje napięcie 6.8v zamiast pewnie tego z akumulatora. Chyba, że to norma podczas rozruchu. Niestety nie sprawdziłem głównego plusa ale mam urządzenie do pokazywania napięcia po podpięciu do zapalniczki i kiedy chciałem odpalić to tam też napięcie spadało do mniej więcej tej wartości. Nie miałem żadnych problemów z akumulatorem wcześniej. Może to tylko dlatego, że dłużej i ciężej próbuje uruchomić silnik? Chyba jutro spróbuję kogoś poprosić o podłączenie do drugiego auta.


Po odpalaniu z kluczyka jest tylko jedno kliknięcie rozrusznika. Gdy akumulator siada jest ich więcej. Gdy zwarłem piny/kable śrubokrętem na rozruszniku to czuję na śrubokręcie, że stawia jakiś opór. Więc koła zamachowego nie ruszy.


Próbowałem zmieniać pozycje na skrzyni i przekręcać kluczyk licząc, że może coś się odblokuje później na pozycji P ale nic. Na Neutral auto rusza samo a koło pasowe nie da się ruszyć. Nie wiem czy to norma ale pomyślałem, że wolę wyjść na głupka ale dać jak najwięcej informacji potrzebnych do pomocy.


Myślałem sobie co takiego mogłem zrobić, by to spowodować. Nic nie przychodzi mi do głowy. Może wina wtrysku, może jakimś cudem coś mi wpadło do środka? Starałem się jak mogłem, otwory były zaślepione papierem jak zawsze. Odma była odkręcona, kolektor zdjęty, wtryskiwacz wyciągnięty. Czy cokolwiek małego by nie wpadło w którykolwiek otwór mogłoby spowodować jakąś blokadę? Domyślam się, że komora spalania ma jakąś przestrzeń i raczej przedmiot musiałby być duży. W samym silniku musiałoby się zblokować na amen a przecież raz na dłuższy czas lekko się ruszy.


Pomóżcie proszę

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podczas rozruchu jest koło 7 V? To nie może odpalić :roll: pal na kable od drugiego auta, poniżej 10 już kwalifikuje aku do wymiany w przypadku kopciucha.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Normalnie w pelni naladowany ma ok 12.6v. Tyle tez jest na plusie rozrusznika. Ale podczas rozruchu spada do 7v i tylko jedno klikniecie slychac. Dzis wieczorem bede probowal z drugiego auta odpalic.
Opublikowano

Podpieliśmy się pod drugie auto i nadal to samo. Jeden klik. Jedyne co zrobił to ruszył odrobinę raz znów jak co drugi dzień jakby chciał ale coś stawia opór. A skoro się rusza raz na jakiś czas to znaczy, że nic go bardzo nie blokuje, bardziej jakby coś się ocierało chyba. Kolega twierdzi, że skrzynia go może trzymać i żeby odłączyć skrzynię i sprawdzić koło zamachowe.

Co myślicie?

Opublikowano
Nie wiem czy to normalna reakcja i można tak sprawdzać ale przełączyłem skrzynię na Neutral i chciałem go ruszyć kręcąc w prawo kluczem na kole pasowym ale i wtedy zero reakcji.
Opublikowano

Kolejne testy i kolejne zagadki.

Daje się zakręcić wałem korbowym niecałe pół obrotu w jedną i w drugą stronę. Po obrocie w lewo i próbie odpalenia jest reakcja jak co drugi dzień i w chwili odkrycia, że auto nie odpala, czyli zakręci i blokada. Pomyślałem, że może coś większego blokuje któryś tłok ale po zdemontowaniu kolektora i wtrysków i próbie odkurzenia wewnątrz odkurzacz nic nie zassał. A próbowałem poprzez otwory wtrysków, świec, wlotów powietrza.

Czy jest możliwe, że jakaś śruba gdzieś się poluzowała na tyle że teraz haczy? Z dnia na dzień?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieczęsto się to zdarza w tym silniku (zdecydowanie częściej w przedliftowym m47) ale śmierdzi mi to od początku urwanym wałem korbowym. Dodatkowo pisałeś o tym, że jeździłeś na uszkodzonym kole pasowym a to główny tłumik drgań na wale.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
:o czyli nagle nic go nie blokuje i chodzi jak trzeba? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziwna sytuacja, śmierdzi mi tu rozrusznikiem w innym aucie miałem taki problem (ford mondeo) objawy identyczne akumulator sprawny z kabli nie odpali tak jak by coś silnik blokowało po wymianie rozrusznika problem już się nie powtórzył.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Opublikowano

Więc nie wiem co było powodem ale powiem co potem jeszcze robiłem.

Wyciągnąłem wszystkie wtryski i świece. Kolektor ściągnięty. Poodkurzałem wpierw wszystkie wloty i otwory a potem przedmuchałem kompresorem. Wszystko to obracając wałem na tyle ile się dało czyli niecałe pół obrotu w lewo i pół w prawo. Odkurzacz nic nie wciągnął. Na koniec psikłem na każdy tłok odrobinę WD40. Po tym wszystkim przekręciłem wał w lewo, poskładałem wszystko. Trochę pokręcił i odpalił. Podymił mi trochę spalając WD40 i chodzi. Podejrzewałem, że jednak coś musiało lekko przyblokować tłok czy coś. Po tym wszystkim rozłożyłem swój rozrusznik, przeczyściłem całego szczególnie styki i nadal chodzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.