Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od niedawna zaobserwowałem trochę inną niż zwykle pracę silnika na biegu jałowym. Nie ma różnicy czy silnik jest zimny czy auto jest nie wyłączane po trasie 50km, po prostu na wolnych obrotach silnik pracuje "twardo", bardziej czuć wibracje na karoserii. Po otwarciu pokrywy silnika widać, że silnik jakby trząsł się bardziej niż wcześniej, szczególnie widać to po osłonie silnika i tej przedniej osłonie przez silnikiem gdzie jest "łapacz" powietrze do filtra powietrza, wibracje przenoszą się na niego przez elastyczny łącznik idący do filtra.

Ogólnie nie bardzo wiem czym to może być spowodowane, żadnych awarii nie zaobserwowałem, auto ma normalną moc, jest tak samo dynamiczne, korekty wtryskiwaczy w normie, nie ma różnicy czy silnik zimny, czy ciepły, na oleju przejechane około 11 tys. km (niedługo wymiana), błędów brak, obroty stabilne, nic nie faluje.

Podejrzewałem też poduszkę silnika ale chyba to nie ona, bo sprawdzając pod obciążeniem tzn. "napinając" silnik praca nie za bardzo się zmienia.

Nie bardzo wiem kiedy dokładnie to zaobserwowałem, najpierw sądziłem, że mi się wydaje i zignorowałem to ale po otwarciu maski po jakimś czasie faktycznie silnik pracuje inaczej niż wcześniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba sprawdzić dolot od klapy gaszącej do najlepiej stanu zaworów.
3A0jS9b.png
Opublikowano

Trochę pojeździłem i jednak to nie jest tylko na wolnych obrotach, podczas jazdy też jest trochę inny dźwięk, szczególnie przy przyspieszaniu lub po prostu w momencie gdy dodawany jest gaz, nawet nie gwałtownie, po odpuszczeniu dźwięk znika, po ponownym dodaniu gazu powraca, a przypomina trochę jakby łącznik elastyczny był nieszczelny w nie dużym stopniu ale łącznik jest w porządku i bardziej dźwięk słychać jakby od spodu po lewej stronie i wydaje mi się, że właśnie ten dźwięk pojawił się mniej więcej wtedy, kiedy zaobserwowałem "twardszą" pracę silnika na wolnych obrotach. Może da się to jakoś powiązać ze sobą?

Odnośnie klapy gaszącej to nie jest ona tylko w silnikach z fabrycznym filtrem DPF?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, jest w wersjach z dpf, zwróć uwagę na stan koła pasowego. Egr działa prawidłowo? Nie ma jego błędu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Nie ma żadnych błędów. Otwiera się i zamyka w różnych sytuacjach w czasie jazdy. Korekty sprawdzałem wczoraj i też odchyłki maksymalnie 0,50-0,70mg ale zarówno na zimnym jak i na ciepłym praca jest taka sama.
Opublikowano

Sprawdź dobrze koło pasowe. Zobaczy czy przy jego maksymalnym obciążeniu dźwięk narasta czyli klima na full wszystkie odbiorniki elektryczne wewnątrz by sprężarka i alternator stawiły jak największy opór. Późnej wyłącz wszystko i posłuchaj czy bedzie różnica.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Sprawdziłem pod obciążeniem od razu po odpaleniu włączając podgrzewanie szyb, foteli, AC itp. za bardzo różnicy w pracy nie czuć w stosunku do wyłączonych w/w odbiorników. Wydaje mi się, że teraz gdy temperatura jest w okolicy 0-5 st.C praca jest jeszcze "twardsza". Żadnych innych objawów czegokolwiek nie zaobserwowałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.