Skocz do zawartości

BMW E60 525d - Kręci nie odpala/Czujnik ciśnienia paliwa


CubeBMW

Rekomendowane odpowiedzi

BMW 525d 177KM 2005 Automatyczna


Podczas jazdy i zatrzymaniu auto nie chciało odpalić (pomogło odłączenie klemy) odpalił. Kolejny raz i to samo odłączanie klemy nie pomagało. Laweta i do mechanika komp pokazuje błąd czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ok kupuję używkę sam czujnik ciśnienia paliwa auto po kasacji błędów odpala z tym że nie ma mocy słabo przyspiesza ok kupuję następny używkę wyciągnięty prostu z innego takiego samego silnika ok auto odpala wszystko ładnie chodzi brak błędów. Cieszyłem się tydzień znowu nie chce odpalić próbowałem podmienić ten czujnik na każdym nie odpala. Odłączenie klemy nie pomaga błąd jaki pokazuje auto na ekranie to uszkodzona pompa paliwa.


Dodam auto przyspiesza ok nie kopci nie przerywa odpalał bez problemu wszystko ok. Proszę o pomoc już dwa razy korzystałem z lawety obecnie auto stoi w domu nie chce odpalić co mam zrobić o co tu chodzi? Mechanik radzi wymienić ten czujnik na nowy i tak od początku zalecał jednak ta cena 900zł :shock: nie ma zmieników. Kupiłem dwa używane po 100zł i nie pomaga ale ten używany chodził i co raptem po tygodniu szlag go trafił? Ten drugi co działał też?


Proszę o pomoc jestem właścicielem od czterech lat uwielbiam te auto jak będzie trzeba to wydam te 900zł jednak to na pewno to? Chodzi o czujnik ten z przodu zaraz po zdjęciu osłony silnika jest na środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro spróbuję zdjąć te przelewy. Nie podam Ci konkretnego kodu błędu nie mam jak mechanik się podłączy zapytam i napiszę dokładnie wiem tylko mówił że jest jeden błąd czujna na listwie wtryskowej.


Jestem prawie pewien że podmiana tego czujnika na inny i usuniecie błędów pomoże zawsze to pomagało tylko że na krótko. Już lepiej mi kupić 10 używanych tych list wtryskowych z czujnikami po 100zł chodzą niż jeden nowy za 1000zł.


Jeszcze co do wtryskiwaczy nie jest tak że gdy pada to daje jakieś objawy nw np. przerywa podczas jazdy,falują obroty czy kopci ? Wszystko było w porządku żadnych niepokojących objawów.


Najgorzej się boję jak kupię ten nowy czujni i po tygodniu znów nie będzie chciał odpalić to się załamię takie małe plastikowe coś i 1000zł będzie w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na lawecie pojechało na warsztat. Przyjechał mechanik podłączył się kody błędów:


4587 filtr paliwa

4690 monitorowanie ciśnienia w szynie paliwowej podczas uruchamiania silnika

3F30 sygnał czujnika ciśnienia w szynie paliwowej


Mają zrobić test przelewowy tak jak pisaliście.


Usunięcie błędów nie pomogło auto nie odpala zamiana czujników też nie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Proszę o dalszą pomoc bo dalej jest problem.


A więc odebrałem samochód od mechanika został uruchomiony (przyczyna według mechanika czujnik pompy paliwa ten przy silniku ??) mówił że wymienił i auto odpaliło od razu jednak doszedł nowy błąd podczas przyspieszenia wyskakuje błąd silnika checkengine jednak moc jest wszystko ok tylko błąd. Po 3 dniach jazdy auto ZNOWU nie odpala znowu to samo :mad2:


Test przelewowy ok żaden wtrysk nie leje. Podczas kręcenia z przelewów nie leci paliwo. Czujnik ciśnienia paliwa został włożony ten co był od początku i auto jeździło.


Błędy jakie pokazuje to tylko jeden 4690 monitorowanie ciśnienia szyny. ciśnienie zbyt niskie podczas uruchamiania.


Własnie był kolejny mechanik co sprawdziliśmy :


Bezpieczniki wszystkie sprawne te w bagażniku plus od pasażera.

Przekaźnik pod filtrem kabinowym sprawny.


Teraz najważniejsze po zdjęciu tylnej kanapy sprawdziliśmy nie ma zasilania na tej kostce do pompy. Podłączyliśmy na krotko pod akumulator i auto odpaliło bez problemu pompa w baku działa. I teraz gdzie ja mam szukać przyczyny kable gdzieś się przetarły ?


Jakim cudem ?

Pierwszy raz pomogło odłączenie akumulatora.

Drugim razem pomogło wymiana czujnika na szynie paliwa.

Trzecim razem pomogło wymian czujnika na pomoce paliwa.


We wszystkich przypadkach pomogło tylko na kila dni. O CO TU CHODZI ?


1/2 paliwa

Filtr paliwa wymieniony rok temu

Auto działało zawsze normalnie

Kostki przy czujnikach na szynie wyczyszczone sprawdzone ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, zmień mechanika. Brak umiejetności interpretacji danych z komputera. Błąd z czujnika ciśnienia, ale jaki? Za niskie ciśnienie za pewne skoro nie pali. Patrzył jak się zachowuje wartość ciśnienia jak kręci rozrusznikiem? Można jak ktoś wcześniej pisał sprawdzic ciśnienie po niskiej stronie (mechanicznie, manometrem), jak tam nie ma, to nie będzie po wysokiej. Przelewy ok, to nie znaczy, że wtryskiwacze ok. Wystaczy, że w którymś wtryskiwaczu nie domyka się dzysza i będzie obrazowo mówiąc dziura w układzie. Na sucho interpretując same opisy błędów, kótre podałeś, to ewidentnie jest problem nieelektryczny, jak już wcześniej koledzy pisali i generalnie podali wszystkie możliwe miejsca problemów.

Dziwią mnie w dalszym ciągu mechanicy bez ewidentnie podstawowej wiedzy na temat układów CR. Tyle lat minęło od ich debiutu, że już łatwiej mieć problem z diagnozą układów na pompach wytryskowych, bo już zaczyna to gdzieś z głowy umykać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz problem typowo elektryczny, ale zeby Ci pomóc trzeba schemat...

Jesli nikt nic nie podpowie , to ja bede mogl luknąć w schemat ale za dwa tygodnie-jesli nie rozwiążesz problemu to daj znać...

Oblukaj przekaznik pompy paliwa oraz przekaznik sterownika , to tyle co Ci moge z pamieci podpowiedzieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej już tam nie zaprowadzę. Auto stało 2tyg 3razy z tym samym problemem i dalej nic nie zrobione nie wiem brak wiedzy chęci. Może ktoś zna kogoś z Lubelskiego co ma jakąś wiedzę o BMW i to naprawi? Jedyne co usłyszałem na koniec od mechanika to BMW-Będziesz Miał Wydatki i do widzenia.


Jeszcze mi powiedz skoro uważasz że to nie problem z elektryka to dlaczego po podłączeniu na krótko pod pompę paliwa pod siedziskiem z tyłu auto odpaliło a podłączając pod kostkę nie chce odpalić?


A po przekręceniu na zapłon ta pompa w baku wydaje jakiś dźwięk ? Bo nadstawiałem uszu i tam kompletnie nic tam nie słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrót myślowy, sorry. Miałem na myśli brak elektrycznego problemu z czujnikami. Niskie ciśnienie i pompa elektryczna to problem mieszany. Ja jestem przyzwyczajony do pomp zasilajacyh mechanicznych stąd pewnie tak napisałem. Kolega wyżej Ci napisał co zrobić. Faktycznie jak na "krótko" pompa chodzi, to podmień przekaźniki, to najtaniej i najporściej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.