Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po ponad roku od wymiany płynu wspomagania, okazało się ze mam wlany czerwony, a na nakrętce wybite „CHF11”

Płyn wymieniałem w serwisie, co jakiś czas rzucam tylko okiem na stan. Po przeczytaniu pewnego artykułu dowiedziałem się ze czerwony to jest ATF a nie CHF11

Czy to prawda? Mechanik w serwisie popełniłby tak kardynalny błąd, czy może jednak taki rodzaj płynu również pasuje do mojego samochodu?

Przeczytałem tez ze różnice pomiędzy tymi płynami są niewielkie i do tego samego układu są wylewane oba, w zależności od szerokości geograficznej.


BMW z 2004 z Dynamic Drive, bez active stering


PS. Od razu uprzedzając sugestie, olej jak i inne płyny i filtry był wymieniany w Niemczech. Ze względu na odległość, reklamacja sie raczej się nie opłaca

Opublikowano
Jeżeli masz napisane CHF11, to jest płyn hydrauliczny o barwie zielonej, u niektórych producentów żółtej. Czerwony to ATF, z małym wyjątkiem jest też ATF Dexron II żółty. Jak juz wcześniej kolega napisał do Twojego układu nadaje się olej np. firmy Pentosin. Przez wielu ten olej jest tak potocznie nazywany, niezależnie od tego, kto wyprodukował. Co do pomyłki mechanika, nic mnie już nie zdziwi. Normę BMW spełnia np. Ravenol SSF Fluid, Febi 06161.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.