Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. Mam pewien problem a mianowicie w mojej e60 530i 258km z gazem staga, temperatura wody gdy jade mniej wiecej 80km/h utrzymuje się tak jak powinno 90stopni lub lekko powyzej, a gdy zaś jade 140km/h spada do 80stopni. Czy tak powinno być, czy to aby nie termostat? A główną przyczyną sprawdzania tych temperatur przezemnie jest to, że gdy np. rano kiedy jest całkiem wystudzony silnik muszę przejechać conajmniej 5km zeby przełączyła mi na gaz i temperature łapie samochód normalną, pozniej juz dobrze przełącza tylko za pierwszym odpaleniem za pozno. Gaz jest jeszcze na gwarancji, oddałem do nich samochod ale powiedzieli że jest wszystko dobrze od strony gazu i ze prawdopodobnie moze byc to termostat
Opublikowano
Wiesz na jaką temperaturę jest ustawione przełączanie? Może jest stosunkowo wysoko, choicaż te auta szybko się nagrzewają, więc musiałaby być bardzo wysoka. Jednakże warto wiedzieć co masz ustawione. U mnie latem to po 500 metrach od wyjazdu z garażu sie przełącza. Ten sam silnik i gaz stag.
Opublikowano
w tym silniku jest pompa elektryczna ,latem dopiero uruchamia się jak osiągnie temp 80 stopni c w tym czasie nie masz obiegu płynu ,inaczej jest jak masz wł ogrzewanie wtedy natychmiast jest uruchamiana pompa ,spróbuj sobie z rana włączyć ogrzewanie na full, to zobaczysz przełączy się o wiele szybciej na lpg , co do temp 80 stopni jest tak jak wysoko wkręcasz na obroty , wtedy komputer zbija temp żeby nie przegrzać silnika, przy spokojnej jeżdzie temp powinna się utrzymać w granicach 97 do 102 a nawet 105 stopni ,kiedyś przeczytałem o tym na niemieckim forum
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam ten sam problem z gazem. Zauważyłem że w zimie przełącza się po 1-2 minutach a w lecie potrafi minąć nawet 5 minut zanim przełączy. Na pewno ma to związek z tym co mówisz. No nic, trzeba będzie włączać ogrzewanie na start żeby pompa ruszyła. Już miałem się brać za diagnozowanie problemu w sterowniku LPG. Dzięki za naprowadzenie gamalbmw!
Opublikowano
tu by się sprawdziła dodatkowa pompka wody przed reduktorem tak aby uruchomiła się na 5 min po wł silnika ,myślałem nad tym rozwiązaniem , ale na myśleniu się skończyło
Opublikowano
Gamalbmw sprobuje z tym ogrzewaniem tak jak mowisz. Tylko co powiesz na to ze wczesniej z tym przelaczaniem na gaz bylo wszystko ok, przelaczal tak jak powiniej (ustawiony jest na 30stopni) a co do tej elektrycznej pompy to wymienialem ją pol roku temu bo nawaliła a miesiac temu oddawalem auto na serwis klimy i mniej wiecej w tym czasie po serwisie klimy zaczal sie problem z przelaczaniem na gaz na zimnym
Opublikowano
tez tak mi się wydawało ,że kiedyś przełączanie na gaz odbywało wcześniej wystarczy ze temp na zewnątrz będzie około 18 stopni i od razu startuje pompka ,ja już przez te 3 lata poznałem ten samochód ,inaczej ma się sprawa do starszego silnilka m54 tam pompka jest mechaniczna i od razu po odpaleniu woda jest w obiegu , musisz poobserwować i sam zobaczysz
Opublikowano
no faktycznie tak jest ze jak włącze ogrzewanie to przełączy normalnie, ale to co za kazdym opaleniem na zimnym silniku trzeba bedzie tak robic? Bo naprawde wczesniej przełączał sam normalnie na gaz, a samochód mam równy rok czasu
Opublikowano
tez tak mi się wydawało ,że kiedyś przełączanie na gaz odbywało wcześniej wystarczy ze temp na zewnątrz będzie około 18 stopni i od razu startuje pompka ,ja już przez te 3 lata poznałem ten samochód ,inaczej ma się sprawa do starszego silnilka m54 tam pompka jest mechaniczna i od razu po odpaleniu woda jest w obiegu , musisz poobserwować i sam zobaczysz

 

Nie wiem o co chodzi z tą pompką ale mój m54 - https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=142&t=361402

rzeczywiście odrazu wbija gaz , nawet nie wyjadę za bramę a już jadę na lpg.

Ja bym zmienił gazownika - przecież to w 95 % mechanicy więc powinni doradzić co jest grane .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mój N52 przełącza sie b. szybko, jak już pisałem. Ostatnio rozmawiałem z kolegą, założył gaz do X3 z N52 i przełącza się szybko jak włączy ogrzewanie. Jemu gazownik mówił, że ma zmienić w takim przypadku miejsce podłączenia do obiegu chłodzenia. Były różne wersje aut, w zależności na jakie rynki, inaczej działa obieg układu chłodzenia. Podobno ma jakis dodatkowy elektrozawór. Nie chcę kogoś w błąd wprowadzić, ale może ktoś coś wie więcej na ten temat. Akurat ten egzemplarz jest z USA.

Tylko nie rozumiem dlaczego miałoby coś sie zmienić w trakcie eksploatacji, że wcześniej mieliście dobrze, a teraz nie? Jego problem powiedzmy, że rozumiem, bo taka wersja auta i jak jemu gazownik twierdził, wtedy tak to działa, dopóki nie zmieni miejsca skąd podłącza płyn.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odkąd za radą kolegi gamalbmw włączam ogrzewanie przy starcie silnika, pompa chłodziwa startuje od razu i problem późnego przełączania na gaz zniknął. Teraz to kwestia sekund.

Dziwne że doświadczeni gazownicy z warsztatowni o tym nie wiedzieli a zgłaszałem im ten problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.