Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie

Od niedawna jestem posiadaczem BMW x3 F25 3.0 258 2013r.

Mam pytanie odnośnie zdjęcia które podałem w linku na dole.

Sprawa wyglada tak została założona nowa bateria i po 3-4 dniach nieuzytkowania

samochodu wyskakuje komunikat o podwyższonym ryzyku rozładowania baterii.

Czy możliwe ze jakiś złodziej prądu się wkradł czy może zła bateria została założona?

Dziękuje za podpowiedzi lub rady Pozdrawiam

https://zapodaj.net/9eb6e0eeebb22.jpg.html

Opublikowano

Zaczerpnięte z forum:

"Jeśli zmieniasz aku na tej samej pojemności i typu co zakodowany w aucie to wystarczy rejestracja.

Jeśli zmieniasz rodzaj i/lub pojemność to trzeba przekodować. Najszybciej NCSExpert."


Robiłeś wyżej wymienione ??

Zorba pozdrawia !!
Opublikowano (edytowane)

Podepnij zobacz w Btool (program na tel.) i zerknij parametry aku. Ewentualnie możesz w wersji Pro jeśli nie zmieniałeś parametrów aku zarejestrować nowy.


edit:

to daj na koniec po serwisie znać co to było. Pozdr.

Edytowane przez marcin62
Opublikowano

Zorba dziękuje za podpowiedz a co do baterii to robiłem serwis po zakupie w jednym z garaży zajmującymi się tylko BMW na starej baterii wyświetlał się taki sam komunikat przy sprawdzaniu zalecano mi wymianę ze względu ma uszkodzony akumulator człowiek zapewniał ze wszystko zostało zakodowane jak należy jeżdżąc codziennie nie mam tego problemu tylko tak jak pisałem jak nie użytkuje dłużej niż 3-4 dni. Z drugiej strony można się wszystkiego spodziewać ponieważ wziąłem z tamtąd auto by już mieć spokój ponieważ zostało zrobione jedno a drugie zostało zepsute wiec i z kodowaniem może być coś nie do końca. Nigdy tam już nie pojadę już nawet nie będę pisał co za garaż.

Ale 21 sierpnia jadę na akcje serwisowa i maja mi popatrzeć tez i na to może się dopatrzą.pozdrawiam



Rogerinho nie posiadam key less go na klamkach wiec chyba nie będzie to.

Opublikowano

Wygląda na to, że coś pobiera prąd z akumulatora.

Najlepszym sposobem aby to sprawdzić jest podpięcie szeregowo do akumulatora amperomierza i zmierzenie prądu.

Po ok. 10 minutach auto powinno być już w stanie uśpienia i prąd powinien być na poziomie 0,1-0,2 A.

A czy ma to związek z uzbrojonym lub nie alarmem?

Opublikowano
Kriu nie posiadam alarmu sama centralka...myślałem żeby zmierzyć prąd ale nie wiem jak się to wszystko zachowa po wypieciu aku czy nie zablokuje sobie wszystkiego ?
Opublikowano
Tak, wiem, jest problem z tym odpięciem aku. Można tak zrobić, że najpierw podpiąć amperomierz do klemy i zacisku i dopiero potem odłączyć klemę od aku. Amperomierz jest prawie zwarciem, więc auto nie "poczuje", że odłączono aku. Dodatkowo początkowo można użyć jeszcze przewodu do połączenia równolegle z amperomierzem i później go odłaczyć pozostawiając sam amperomierz. Należy uważać aby nie zrobić jakiegoś zwarcia dlatego wszystko lepiej jest robić przy klemie i zacisku ujemnym, plus pozostaje oczywiście podłączony do klemy i osłonięty - plusa nie ruszamy.
Opublikowano
BorysR500: napisz jeszcze jakiej pojemności (ile amperogodzin - Ah) masz teraz akumulator i jakiej był poprzednio (jak pamiętasz).
Opublikowano

Czy ktoś wie dlaczego przy zmianie pojemności akumulatora należy to przekodować?

W moim aucie oryginalnie był aku. AGM o pojemności 105 Ah (tak pokazał VIN raport) a jak kupowałem auto to został założony AGM 92Ah.

Nie ma problemów z aku. Ostatnio auto stało 9 dni w garażu i po tym czasie nie zauważyłem żadnych problemów.

Nie wiem czy zostało to zakodowane. Czy można to jakoś sprawdzić?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli dobrze pamiętam, trzeba zakodować. (aczkolwiek nie jestem pewny na 100%).
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Teoretycznie przekodowanie ma znaczenie ponieważ jak uważam, w zależności od pojemności aku, rezerwowana jest odpowiednia jej wartość np. na potrzeby "brake regeneration". W filmiku reklamowym BMW podają, że jest to 20% pojemności aku. Tak więc dla 105 Ah jest to 21 Ah co daje jakieś 252Wh. Dla 92 Ah jest mniej ok. 18,4Ah czyli 221Wh. 250Wh wystarcza na zasilanie odbiorników pobierających np. 500W przez 1/2godziny a to jest całkiem sporo. Przy mniejszej pojemności system auta może zbytnio eksploatować aku. Zakłada, że ma do dyspozycji 105Ah i używa 250Wh (niecałe 23% pojemności aku 92Ah) podczas gdy powinien tylko 220Wh. Różnica nieduża (14%) zważywszy, że przeważnie akumulatory nie mają deklarowanej pojemności a z czasem dodatkowo ją tracą. Tak więc wydaje się, że praktycznie ma to znacznie mniejsze znaczenia - no chyba, że ktoś podmieni 105Ah np. na jakiś 55Ah.

Na tym filmiku jest to bardzo dobrze pokazane jak działa ten odzysk - polecam:



W najbliższym czasie popatrzę po jeździe w mieście na mój aku czy coś się tam grzeje - nigdy tam nie zaglądałem zaraz po przyjechaniu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Was

Oddałem samochód na ta akcje serwisowa odebralem kilka dni temu wszystko gotowe została

wymieniona chłodnica EGR poprawiony został isofix

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie

Sprawdzałem amperomierzem wychodzi ci pobór prądu 0.02 wiec jest wporzadku.

Sprawdzałem podczas zapalonego silnika i ladowanie pokazało 14.90 to trochę za dużo

czyli by się wydawało jakby był problem z regulatorem napięcia i czyżby przez to tak świrowała bateria?

Opublikowano

U mnie też podczas pracy silnika jest przeważnie ok. 14,8V czasami skacze na 15V - mierzyłem woltomierzem w gnieździe zapalniczki.

Podobno takie duże napięcia są właśnie w autach z systemem Start-Stop (ja nie używam) i z odzyskiem energii.

Kiedyś, zaraz po podładowaniu akumulatora zauważyłem, że przy przyspieszaniu napięcie ładowania spadało do ok. 12,5 (brak ładowania) a podczas hamowania (odzysk) podnosiło się właśnie do ok. 14,8V. Nie wiem dlaczego, ale ostatnio jak to obserwuję nigdy nie ma takiego stanu aby napięcia ładowania spadało poniżej 14,5-14,8V. Używam cyfrowego woltomierza wkładanego do gniazda zapalniczki. Mierzy dość dokładnie - sprawdzałem z dobrym miernikiem.

Opublikowano

Kriu tak ten aku jest AGM...zastanawiam się bo doszły mnie tez słuchy ze może mój aku

Nie jest dostosowany do start- stop wiec dlatego tak się dzieje i ze może być za słaby ??

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
BorysR500 - napisz może jak się sprawy potoczyły z tym akumulatorem - co się okazało, jakie rozwiązanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.