Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Temat wałkowany setki razy ale rozwiązania konkretnego brak. Silnik po generalnym remoncie, wszystko nowe. Zamontowano tez oil catch tank. Nie spełnia swojej roli, olej nadal jest na kolektorze ssącym ścieka przez EGR który jest wyłączony kompem, ścieka do ic. Fakt faktem że mechanik nie wyczyścił ic przed założeniem dodatkowego separatora ale moje pytanie brzmi dlaczego ten olej tam jest. Skąd on się tam bierze. Co robić żeby go tam nie było? Klapki na ssącym usunięte ale nie zaślepione. Silnik pobiera olej cały czas ok 200ml na 1000km. Nie piszcie żeby ic wyczyścić bo to zrobię ale silnik jak brał olej tak bierze nadal. Wyczyszczenie ic nic nie da bo znowu ten olej się tam pojawi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
200ml na 1000km to dużo, silnik po remoncie a co z turbina? jak regenerowana to obstawiam że ona puszcza olej w dolot. Sam przerabiałem ten problem kupno nowej rozwiązało sprawę w przypadku silnika M47.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety przyczyną jest prawdopodobnie turbina. Zresztą to ona jest najczęstszą przyczyną poboru oleju przez silnik M47, te silniki wytrzymują baaaardzo dużo bez generalnego remontu.


Co zrobiłeś w silniku?

3A0jS9b.png
Opublikowano
Turbina nie. Remont bo dużo oleju brał. Cieknie chyba z kolektora ssącego albo z uszczelniacza/y zaworów. Jak to sprawdzić?
Opublikowano
Jeśli olej jesr w dolocie i ubywa 200ml na 1000km, i turbo nie było ruszane, a obstawiam że silnik nie ma przejechane 150tys tylko więcej, to pierwsze co to zobaczył bym turbo i odme wymienił, a na końcu remont silnika. Ściągnij rurę z turbo i popatrz czy wirnik ma jakieś minimalne luzy nawet
Opublikowano
Turbina nowa. Wszystko nowe poszło tylko tłoki stare ale były dobre, pierścienie nowe. Bloki i głowica też były robione w zakładzie. Silnik trzyma serie 162 wypluł a po cipie 196. Tylko ten olej w ic hula.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do zasady w dolocie diesli olej będzie zawsze. Jego zużycie, które występuje zawsze, jest uzupełniane olejem napędowym który w małych ilościach dostaje się do oleju silnikowego. Być może dzięki remontowi ropa nie idzie do oleju silnikowego. Dlatego nie przejmowałbym się małymi ilościami oleju w dolocie.


Co do uszczelniaczy zaworowych to przy remoncie głowicy należało je wymienić bo może to być przyczyna że pobór oleju jest odczuwalny. Ostatecznie można spróbować je wymienić bez ściągania głowicy.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Uszczelniacze były wymienione cała głowica kompleksowo i blok zrobiony. 200ml na 1000km to nie są śladowe ilości.

Po to założono dodatkowy separator żeby wyłapać ten olej. Nie spełnia swojej roli.


Wydaje mi się że ten olej z kolektora ssącego ścieka do ic.

Jest jakieś uzasadnienie tej tezy? Co robić jezeli tak jest?

Po co się stosuje zaślepki kolektora ssącego gdy usuwa się klapki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego ze jak używasz w pełni klapki to trzeba ją czymś zaślepić. Jeżeli w dolocie jest za dużo oleju to leci albo z odmy albo z turbiny nie ma trzeciej drogi.
3A0jS9b.png
Opublikowano
To dlaczego ten separator nie może wyłapać tego oleju? Wszystko dobrze podłączone. Zbiornik nagrzewa się tzn. że powietrze przepływa przez niego ale pusty w środku jest. Olej w dolocie pozostaje nadal. Jak to wytłumaczyć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A skąd my mamy wiedzieć co tam masz namodzone z tą odmą i oil catch tank, nie ma tu wróżek. Odma to bardzo ważny element w silniku, wszelkie modyfikacje muszą być zrobione z głową. Normalnie nie ma potrzeby separować tej mgły olejowej z dolotu, BMW przestało to filtrować kilkanaście lat temu.
3A0jS9b.png
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

Nie chce zakładać kolejnego tematu, skorzystam z tego, jeżeli to nie problem :D

Borykam się z problemem wycieku oleju, turbinę miałem regenerowaną jakos 6kkm temu (problem również ten sam - luzy na wirniku i puszczanie oleju) (listopad 2019), po regeneracji wymieniony olej oraz filtr. Przed regeneracją została wymieniona odma. Na dolnej osłonie silnika widać ślady oleju, jeden mechanik powiedział, że turbina puszcza olej do IC, gdy pojechałem do warsztatu u którego zlecałem regenerację to powiedzieli, że to z odmy leci. Nie chce mi się w to trochę wierzyć. Jutro jadę do innego warsztatu, który robi turbiny, na dokładną diagnostykę tych wycieków. Czy jest możliwość, że z jakiegoś innego powodu olej przedostaje się do IC? Dodam, że czasami jak stoję to z nawiewu czuje lekki zapach spalin. Jeżeli wyjdzie, że turbina puszcza to będę zmuszony reklamować tą turbinę. Obecnie auto ma 241kkm, nie pałuje samochodu, zawsze po dłuższej jeździe po zaparkowaniu czekam z minutę i dopiero gaszę samochód.


Pzdr!

Opublikowano
O to dobre pytanie, możliwe, że przy regeneracji nie wymieniali, a nie wiem kiedy (czy w ogóle) poprzedni właściciel coś tam robił. Będę miał to na uwadze też, jak jutro pojadę na diagnostykę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te uszczelki na rurach dolotowych i łączeniach z IC niestety często okazują się jednorazowe, trzeba je wymieniać i starannie smarować silikonem przy zakładaniu.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Dobra, po diagnozie wychodzi na to, że olej leci z separatora oleju, w ogóle okazało się, że mam strasznie zasyfiony filtr powietrza (czyżby nie wymieniony), będę chciał też wymienić olej oraz filtry i mam pytanie, jaki olej wybrać? Obecnie jest Shell 5w30 LL04 Ultra, myśle nad Motulem 8100 X-Clean+ 5w30, czy są inne warte uwagi? Oraz filtry jakiej firmy, słyszałem że Knecht są ok. Będę musiał przyjrzeć się jeszcze temu separatorowi, gorzej, jeśli są spore przedmuchy w skrzyni korbowej i on nie wyrabia :(
Opublikowano
Dobra, po diagnozie wychodzi na to, że olej leci z separatora oleju, w ogóle okazało się, że mam strasznie zasyfiony filtr powietrza (czyżby nie wymieniony), będę chciał też wymienić olej oraz filtry i mam pytanie, jaki olej wybrać? Obecnie jest Shell 5w30 LL04 Ultra, myśle nad Motulem 8100 X-Clean+ 5w30, czy są inne warte uwagi? Oraz filtry jakiej firmy, słyszałem że Knecht są ok. Będę musiał przyjrzeć się jeszcze temu separatorowi, gorzej, jeśli są spore przedmuchy w skrzyni korbowej i on nie wyrabia :(

 

Zostań przy shellu, filtry knechta bardzo dobre, co do przedmuchów, to gdy występują nie powinno walić olejem korkiem lub bagnetem?

Opublikowano
Akurat u mnie nie leci ani z korka ani z bagnetu, jedynie przy tych łączeniach, wiec może to nie przedmuchy. Wymienię te filtry oraz olej i będę musiał przyglądać się.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety nadal ucieka ten olej, wymieniłem odmę, filtr powietrza, filtr oleju, zalałem nowy olej i po ok. 700km ubyło z około 300ml, czy może wymienić przewody wszystkie które idą z odmy i turbo do intercoolera czy coś innego zrobić. Powoli zaczynam poddawać się z tym, a chcę tym autem pojeździć jeszcze, zwłaszcza, że oprócz tego wszystko jest w jak najlepszym porządku.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dobra ale czy gdzieś się leje pod samochód, czy tylko pali ten olej?
3A0jS9b.png
  • 1 rok później...
Opublikowano
Olałem temat, sprzedałem później samochód, żeby kupić serie 5. Tak myślę, że powodem mogła być źle zregenerowana turbina, ale firma, która to robiła to zarzekała się, że jest wszystko w porządku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.