Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. Być może ten wątek był już poruszany, jednak nie potrafię go odnaleźć na tym forum. Jeśli gdzieś jest to proszę o linka i z góry przepraszam za zaśmiecanie podobnym. Mianowicie -mam problem z klimatyzacją w moim bmw.


Sprężarka świeżo po regeneracji 06.2019r, klima nabita odgrzybiona. Po naprawie od razu pojawił się taki problem - klima jak na filmie co chwilę się załącza i wyłącza. Dodatkowo wiatrak klimy zgubił odważniki co powodowało straszne wibracje w samochodzie -jednak za pomocą wujka google problem udało się rozwiązać. Niedawno po 2 miesiącach od naprawy, czyli w sierpniu klima dla pewności nabita ponownie w innym warsztacie ( był ubytek ok 300g od poprzedniego nabicia). Jednak nie wiadomo czy poprzedni warsztat nie dobił do pełna czy czynnik przez te 2 miesiące uciekł. Sprawdzono mi szczelność układu - podobno szczelny jest ok. Po ponownym nabiciu problem się jeszcze bardziej nasilił. Dodatkowo przy włączaniu i wyłączaniu w kabinie towarzyszy dziwny dźwięk ( odsyłam do filmu nr 2.) Spece rozkładają ręce, co podjadę do innego to inna teoria. Miał ktoś może podobny problem i udało się mu go rozwiązać ? Ma ktoś może jakieś pomysły ? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :D



Film nr1 ( spod maski proces gdy klima się wyłącza i załącza) 0:17 klima staje i za chwilę znów rusza słychać " cyknięcie" ----->




Film nr 2 ( ten dziwny dźwięk w kabinie podczas tego procesu ) ----->

Opublikowano

Cześć,

Ad1 wg mnie tak powinno być, u mnie też klima nie chodzi cały czas załącza się i wyłącza :-) w cyklach mniej więcej ok 20-30 s

Ad2 dźwięk to pokłosie pierwszego po wyłączeniu ona jakby kumuluje zimne powietrze i puszcza mocniej to wyraźnie czuć :lol:

wtedy zamyka chyba którąś klapke u Ciebie wg mnie w tym momencie piszczy ta klapka przy otwieraniu/zamykaniu

Dzięki temu wg mnie klima działa mega wydajnie, dzisiejsze auta umywają się nie ma tego mega podmuchu zimna :D .

też mam m52b28 jednak wersja polautomat (z dwoma pokretlami od temperatury) ale myślę że zasada działania podobna

Opublikowano

Master_of_Velo,


Hej,


Dziękuję Ci za odpowiedź i za zainteresowanie moim problemem. Wiesz, co mam to auto juz 5 lat i dopuki klima działała i sprężarka nie padła, to nic takiego nie miało miejsca czyli przynajmniej tego nie czułem, że klima się cyklicznie wyłącza i załącza. No i tego dźwięku z nawiewów nie było na bank :D Orientujesz się może gdzie taka klapka o której mówisz jest zamontowana i jak mniej więcej wygląda ? Bo nie wiem gdzie jej szukać, czy rozebrać cały środkowy panel czy jak ? :P

Opublikowano

To podobnie jak ja (mam od 2015) i od zawsze działa własnie jak napisałem i dodam że działa wydajnie.

Nic przy klimie nie było robione od conajmnjej 10 lat i też właśnie się wybieram na serwis bo wydaje mi się że dłużej mi działa jakby bez wyłączenia, ciut dłuzsze te cykle, co oznacza że zeszło trochę gazu (a mialo prawo przez tyle lat)

Tak wiec jak chodzila caly czas to oznacza ze nie byla prawidlowo nabita lub gazu było mało i wykazało pracę nonstop :-)

Jeśli chodzi o klapke to gorsza sprawa trzeba by zobaczyć na schemacie gdzie to jest, ale dostanie się do tego raczej łatwe nie będzie, psiknął bym smar ptfe / itp wężykiem w kratkę najgłębiej jak się da i od drugiej strony przy filtrze przeciwpylkowym też bym wpuścił szansa że się rozejdzie i uciszy :-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Cykliczne włączanie klimy jest normalne, a zależy od tego jak dużą ilość powietrza i jak mocno nagrzanego próbujesz schłodzić. Kiedy wentylator wnętrza nastawiony jest na 1 bieg będzie się włączać na kilka sekund, a potem dłuższa przerwa, im wyższy bieg tym dłuższa praca a krótsze przerwy, a na najszybszym biegu powinna chodzić cały czas. Taki system pracy zabezpiecza parownik przed zmrożeniem.


Drugi problem to skutek źle działającego zaworu rozprężnego. Nie napisałeś w jaki sposób uległ uszkodzeniu kompresor, ale jeżeli do układu dostały się opiłki metalu i nie zostały usunięte, to mogą zakłócać pracę zaworu rozprężnego. Miałem u siebie to samo, wystarczyło rozebrać i wyczyścić. Ale żeby dostać się do tego zaworu trzeba zdemontować całą deskę rozdzielczą. Jest z tym trochę zabawy. Być może w serwisie klimy będą w stanie przepłukać układ, ale jeżeli się nie uda, to trzeba rozbierać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.