Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

jak wyglada sprawa zmiany lamp w e81/87 ze zwyklych na high z paskiem led?

da sie to zrobic? plug and play? czy w ogole sie nie da?

wymaga przerabiania kostki elektrycznej? koniczena jest wymiana FRM?


moze ktos robil taka zmiane, albo wie gdzie w sieci mozna zmalezc jakis tutorial? sporo jest o zmianie lamp przedliftowych na poliftowe, ale nie znalazlem nic o zmianie low na high.

Edytowane przez scaramanga
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak. nie przegladalem calego watku, ale on dotyczy raczej zmiany z przedlifta na polifta ale nie LED. mi chodzi polift na polift tylko ze zwyklych lamp na led.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tzn ktory pin za co odpowiada w lampie z LED i w lampie bez LED. chodzi o model poliftowy. najlepiej z kolrami kabli - ktory do czego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pliz... pomoze ktos? wystarczy mi informacja czy gorna i dolna zarowka pozycyjna maja wspolne zasilanie w kostce czy niezalezne?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie na rozpiski kostki, ale jest ci ona zbędna. Tu masz wszystko zeby podłączyć HIGH w LCI. Jest też napisane co trzeba przekodować dla FRM2 bo pewnie taki masz. Z grubsza ciągniesz druta z oświetlenia tablicy rejestracyjnej do pustych pinów we wtyczkach od świateł. Następnie kodujesz i po problemie. To jest dla LCI.

https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=54&t=78076&start=60

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
widzialem to. dlatego wlasnie jest mi bardzo potrzebna rozpiska kostki, bo mam pomysl jak to zrobic znacznie lepiej bez ciagniecia drutow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To niestety na tis nie ma rozpiski wtyczki lampy tył. Trzeba sobie to ręcznie poskładać opisy wtyczek X339 prawa lampa oraz x338 lewa lampa

Dla x339 masz tu wszystkie sygnały.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/wiring-functional-info/body/lighting/parking-light/q-X339

Dla x338 masz tu

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e87-118d-sha_200904/wiring-functional-info/body/lighting/parking-light/q-X338

Z tego co widze to różnica jest tylko dla świateł mijania z tyłu między wersją Xenon i bez Xenonu.

Wieczorem mogę porównać je dokładniej jak sobie nie poradzisz. Jaki masz pomysł?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z xenonem i bez xenonu powinny sie roznic jednym pinem. Srodkowy pin zasila pasek led. Musze wiedziec czy gorna zarowka i dolna zarowka maja osobny pin zasilania. Moim zdaniem maja bo da sie je kodowac niezaleznie. Jesli tak to prawdopodobnie da sie w dosc prosty sposob robic retrofita na lampy high led.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I jeszcze jedno bardzo wazne - pasek led ma takie samo napiecie zasilania jak pozostale zarowki? Oczywiscie bez naciskania stop bo wtedy jest wieksze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Muszę poświęcić chwilę na przestudiowanie tych schematów. Niestety są one jakieś nie jedno znaczne. Biorąc rozpiską sygnałów z FRM wychodzi co innego i patrząc na piny w lampach też co innego:( według mnie wszystko jest na 12V, bo do mojego LCI jakiś as wsadził po stłuczce zwykłe żarówki z preLCI i działały poprawnie. Ja wróciłem do ledów oryginalnych. Ale to wystarczy miernikiem zmierzyć i będziesz miał pewność.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tez przejrzalem te schematy i nie ma chyba nic o napieciach. :( w ogole tis dla serii 2 jest jakis ubogi. A jakie napiecie maja lampki tablicy?


Mysle ze jesli wszystko jest 12v to mozna fajnie ogarnac retrofit na high led. Tylko musze miec jako taka pewnosc zeby nie ujarac czegos.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Lampki tablicy na 99 procent maja 12V, ale mierniczkiem mozesz sprawdzic dla pewności.

Według schematów

1 - niebiesko zielony lewy - kierunkowskaz - niebiesko brązowy prawy

2 - zielono żółty - przeciwmgłowe

3 - brązowy - masa

4 - ten w wersji low jest nie obsadzony, w wesji high tu jest mijania

5 - czarny - wsteczny

6 - szary - tu w wersji low jest mijania i stop, w wersji high zostaje tylko stop i z tego co rozumiem załatwia to kodowanie.


Jak bys mógł to napisz jakie kolory masz w lewej i prawej lampie, najbardziej chodzi o pin 5 i 6. Bede tu edytowal te rozpiske.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1 - niebiesko zielony lewy - kierunkowskaz - niebiesko brązowy prawy

2 - zielono żółty - przeciwmgłowe

3 - brązowy - masa

4 - ten w wersji low jest nie obsadzony, w wesji high tu jest mijania

5 - czarny - wsteczny

6 - szary - tu w wersji low jest mijania i stop, w wersji high zostaje tylko stop i z tego co rozumiem załatwia to kodowanie.

 


super. liczylem wlasnie ze tak jest. tylko zastanawia mnie jeszcze pin 2. na tym pinie w wersji low powinny byc tez mijania/postojowe. w wersji high powinny byc tylko przeciwmgielne.


czy ktos moglby udostepnic oryginalny wsad (plik.trc) z frm po lifcie w wersji z lampami high?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie miałem jeszcze czasu posiedzieć nad schematami, ale opcja ciągnięcia kabli do FRM, żeby było jak w oryginale pidpięte nie ma sensu. Musisz mieć FRM2 lub FRM3 pod xenony. Ogolnie tekst dotyczy wymiany FRM na FRM2 lub FRM3


Changed:

From pin 14 in X14260 to pin 16 in X14260

From pin 41 in X14261 to pin 18 in X14260


Now i have FRM3 on my pre-facelift 1 series E87 working perfect


Guide:

For alle those people that have a pre-facelift E87 with FRM1 that wants to change to the FRM2 or FRM3 unit, they have to change some pins in the FRM light connectors to make all lights work after upgrade!


All lights will work except the right and left brake lights because the pin assignments in the connectors are different for the brake lights between FRM1 and FRM2/3!


For cars without xenon you have to change: (Also for cars with xenon)

1. Grey/Yellow wire from Pin 41 in the X14261 connector to Pin 18 in the X14260 connector which is the brake signal wire for the right brakelight.

2. Grey/Violet wire from Pin 14 in the X14260 connector to Pin 16 in the X14260 connector which is the brake signal wire for the left brakelight.


Cars with FRM1 uses a combined Brake/Parklight so after changing these pins, the brake light will be dimmed when not braking and will light up when braking just like it should. If you like me, have changed to the facelift LED taillights, you have to code the FRM2 / FRM 3 unit to disable the rear parklights, cause the LED stripes are already the park lights, so if you dont code the unit, you will have both the LEDs and the dimmed brake light lit as park lights


For cars with xenon and HIGH LED taillights you have to change:

1. Grey/Yellow wire from Pin 41 in the X14261 to Pin 9 in the X14261 connector which is the brake signal wire for the right brakelight.

2. Grey/Violet wire from Pin 14 in the X14260 to Pin 43 in the X14261 connector which is the brake signal wire for the left brakelight.


Optional for proper HIGH LED taillight retrofit to power the LED lights (only works for cars with xenon FRM unit):

3. A wire from Pin 16 in the X14260 connector to Pin 4 in the left taillight connector.

4. A Wire from pin 18 in the 14260 connector to Pin 4 in the right taillight connector.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
moj pomysl nie bazuje na zmianie frm i ciagnieciu kabli przez cale auto. wydaje mi sie ze da sie to zrobic w dosc prosty sposob. jak znajde chwile wolnego czasu to postaram sie to ogarnac. przydalby sie tez trc z wersji z xenonami. potrzebuje podejrzec PWM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.