Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od ponad miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem 520D F10 z 1012 roku z CIC Professional. Duzo bylo czytania przez ten miesiąc i choc duzo informacji znalazłem to jednak nie wszystko jest "jak po sznurku" aby zrobic co zamierzam.

Posiadam, niestety, BASE Stereo i nie gra to tak jak bym chcial. Nie zalezy mi na jakims glosnym graniu, ale na w miare czystym dzwieku.

WIec zdecydowalem sie na upgrade, ale ze wzgledu na kase bedzie to DIY.

Kupilem juz głośniki samochodowe System 130mm CLARION SRP1323S -odseparowane. Jest to kompromis pomiedzy 10 centymetrami w standardzie w drzwiach a 165 mm -jakie to minimum jest wymagane przez wszystkich znawcow car-audio aby to mialo wogole grac:) Udalo sie te glosniki zamontowac lecz niestety trzeba bylo w trzech miejscach przypilowac na kolnierzu glosnika okolo 3 mm aby dalo sie wcisnac glosnik pomiedzy oryginalne sruby. Dystansow pod glosnikiem nie udalo sie zamontowac gdyz glosnik jest dosyc wysoki (55mm) i z dystansem mogl by sie nie zmiescic. Za to zamontuje je (dystanse) jako pierscien usztywniajacy od "drugiej strony glosnika" -aby je rowno docisnac.

Drugim zakupem jest JVC KS-AX204 4-KANAŁOWY WZMACNIACZ SAMOCHODOWY. Jest on potrzebmy gdyz moj plan zaklada przekodowanie HU z base stereo do HI-FI stereo. Wiem ze napiecie zasilania glosnikow spadnie z 7 do 5 voltow a wzmacniacz ten posiada Hi-level input wiec "sie nada".

Z kolei pod fotelami zamiast oryginalnych glosnikow basowych zamierzam zamontowac Helix DB 62c, ktore posiadam. Zamierzam uzyc tylko glosnikow basowych (wraz ze zwrotnica do nich dolaczona.


Moj plan jest taki aby wykorzystac 4 kanaly z head Unit (CIC) przepuscic je przez wzmacniacz i dwa z tych kanalow (powiedzmy tylne) zasilaly by glosniki basowe Helix a dwa kanaly przednie zasilaly by dwudrozny zestaw Clarion w drzwiach. Sterowaniem z CIC (przod-tyl) moglbym regulowac glosnosc glosnika basowego pod fotelem.

Kable zamierzam przeciagnac od radia CIC tunelem srodkowym i pod tylna kanapa(4 kanaly) do bagaznika gdzie bedzie wzmacniacz i pozniej od wzmacniacza (sygnal glosnikowy) spowrotem do glosnikow.


I tu jest moje pytanie nr 1.

Wiem ze z HU CIC Sygnal front jest puszczony do glosnika basowego pod fotelem (kolor przewodow niebiesko-brazowy i niebiesko-czerwony "grube" sie zgadza) a pozniej od tego glosnika rownolegle jest puszczony kabel do glosnika w drzwiach. I tu mi sie kolory kabli nie zgadzaja, bo z basowego (prawa strona) wychodza niebiesko-bronzowy z niebiesko czerwonym "cienki" a do glosnika w drzwiach dochodzi czarno-brazowy i czarno-czerwony. Jako, ze nie chcialbym czegos namieszac, moze ktos wie skad ta zmiana?


Zdjecie kabla przy glosniku basowym

Kabel-glo_qswhxnr.jpg

Zdjecie kabla do glosnika w drzwiach

kabel-glo_qswhxnx.jpg


Pozniej dolacze pozostale zdjecia z moich prac DIY, moze sie przydadza? :D

Opublikowano
sprawdz miernikiem czy to te same kable, stereo to syf nie z tej ziemi. na twoim miejscu kupilbym dedykowany upgrade ( malo dlubania w kablach i przerobek mechanicznych). uwierz mi przerobki plus kable to syf. dojda zaklucenia i bedziesz slyszal turbo w glosnikach. chyba ze przerobisz na hi fi lub logic na orginalnych kablach.
Opublikowano

Ale do oryginalnego Hi-Fi chyba nie mam okablowania. Swoja droga obecne wydatki to moze 500 PLN a jak bym chcial inwestowac w oryginalny upgrade to pewnie bylo by kilka razy tyle.W bagazniku znalazlem tylko Combo-box a kabli nie wiedzialem.

Z radia wychodzi zestaw na cztery glosniki

kable-rad_qswhxex.jpg

2 x przod i 2x tyl. wiec to chyba jedyna opcja.

Mam jedynie nadzieje ze przekodowanie radia na Hi-Fi pomoze gdyz z tego co sie orientuje to przy nizszym napieciu (5volt) na kablach powinny byc mniejsze znieksztalcenia.

A czy jest opcja aby ten sygnal z radia puscic jakims kablem z ekranowaniem aby uniknac zaklocen?

Opublikowano

tak, kodowanie do HiFi bardzo Ci pomoze - nie tylko jesli idzie o zaklocenia, ale przedewszystkim sygnal z CIC nie bedzie

zmodyfikowany ( a niestety sa mocno podbite niskie i wysokie tony) - troche bedzie ciszej gralo ale to jest sprawa napiecia

ktore bedzie nizsze :) trzeba troche wiecej podkrecic glosnosc albo podbic na wzmaczniaczu jesli masz regulacje.

Przerabialem ten temat i generalnie base stereo wogole nie powinno sie znalezc w takim samochodzie

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam jedynie nadzieje ze przekodowanie radia na Hi-Fi pomoze gdyz z tego co sie orientuje to przy nizszym napieciu (5volt) na kablach powinny byc mniejsze znieksztalcenia.

A czy jest opcja aby ten sygnal z radia puscic jakims kablem z ekranowaniem aby uniknac zaklocen?

 

Kolego artb77 zakup sobie dedykowaną wiązkę specjalnie przeznaczoną do BMW właśnie z systemem Stereo. Pozwala ona na podłączenie głośników do wzmacniacza i poprowadzenie sygnału audio Hi input do wzmacniacza bez żadnych zakłóceń i zniekształceń.

Tak że wszystko się łączy bez potrzeby wyjmowania radia.

Warunkiem podłączenia tej wiązki, jest posiadanie we wtyczce od woofera pod siedzeniem 4 przewodów. Z tego co widziałem na zdjęciu je masz.

Fakt trochę to kosztuje (380 zł ale jest Plug and Play i nic nie trzeba ciąć czy dorabiać wtyczek.

Ja właśnie w E60 mam 2 kable w tej wtyczce od woofera pod siedzeniem i muszę kombinować by podłączyć głośniki z drzwi pod wzmacniacz i którędy je poprowadzić albo znaleźć łączenie wooferów i głośników z drzwi.

Tu link z opisem tej wiązki

https://allegro.pl/oferta/audio-system-hlac-bmw-kable-p-n-p-do-podl-wzmacn-8358410469

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.