Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Przepraszam jesli moj post bedzie sie czytalo chaotycznie.

Przeszperalem forum, ale nigdzie podobnych objawow nie znalazlem.

Sam nie wiem od czego zaczac. Mam problem z diagnoza problemu. Zazwyczaj sam staram sie naprawiac auto jesli czuje sie na silach i nie jest to nic trudnego, jednak nie tym razem, nawet nie wiem od czego zaczac.

Witam. Mam problem z odpalaniem. Rok temu wymieniony mialem rozrzad u znajomego mechanika, poniewaz rozszezyl sie, polamal plastikowe szyny, co spowodowalo blokade kanalikow i co za tym idzie mialem niskie cosnienie oleju. Do tego lancuch uszkodzil zebadki ma vanosie wylotowym i dolotowym. Wszystko wymienione, ale po paru miesiacach zaczal sie kolejny problem. Wypadanie zaplonu. Raz na 1 cylindrze, raz na czwartym. Dzieje sie tak przy odpalaniu auta. Musze wtedy zgasic je i odpalic raz jeszcze zanim zacznie mrugac kontrolka check. Po jezdzie jesli po godzinie wroce do aita i odpale je na chwilke i zgasze, to rano jeszcze w miare odpali, ale jesli zapomne tej czynnosci, to znow mam problem z odpaleniem. Co ciekawe raz na jakis czas usterka znika i wszystko dziala, ale gora tydzien czasu. Pozniej powrot do katorgii. Bledow na komputerze w tej chwilk brak. No chyba ze nie zareaguje wylaczeniem silnika to wtedy pojawi mi sie wypadanie zaplonu na jakims cylindrze. Pare tygodnictemu mialem blad sondy lambda przed katalizatorem i czasem pojawia sie blad samego katalizatora. Poza tym bledow zero. Dodam jeszcze, ze kopci mi czasami spod maski jak stoje na swiatlach. Myslalem ze to przez uszczelke pokrywu zaworow ale po wymianie jej, to nic nie pokoglo. Wydaje mi sie ze kopci z gory silnika. Nie wiem moze to nie ma nic do rzeczy. Valvetronic byl wymieniany poltorej roku temu na nowy bmw i od tego czasu nie mialem zadnych bledow z nik zwoazanych. Blagam co myslicie, jakie moga byc przyczyny z Waszego doswiadczenia. Cewki wymienialalem, ale nic nie daje to, nawet na nowych potrafi wypasc zaplon. Swiece czysciutkie. Dodam, ze jak przyspieszam ze 120 do 160 km/h na 6tym biegu to strasznie trzesie autem, jakby mial zaraz wypasc zaplon, dlatego zdejmuje noge z gazu. Mozliwe, ze oo roku czasu znow mam cos z rorzadem lub valvetroniciem? Czy to raczej walek mimosrodkowy, brak kompresji badz wtryski? Od czego Panstwo zaczeliby diagnoze w tym przypadkiu? Blagam, pomocy!

Opublikowano

Masz inpe? Dobrze jakbyśmy mieli parametry z Livedaty. Czyli wskazania z czujników, pracę cylindrów, vvt, vanosów.

Zainteresuj się tym dymem bo może świadczyć o wyciekach albo jakieś dziurze. A skoro silnik nie jest szczelny to może może łapać lewe powietrze. Może być dziura w kolektorze a wtedy będą błędy sond, mieszanki co też może powodować błąd kata. Odma w jakim stanie. Musi być sprawna i drożna. Przez nią też mieszanka może być nieodpowiednia.

Jak zapewne wiesz, mieszankę ustala komputer na podstawie danych z czujników. A te czujniki wyłapują wszelkie nieprawidłowości takie jak lewe powietrze lub dziury w wydechu. Czujnik nie powie że masz dziurę, po prostu będzie podawał błędne wskazania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.